IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Steel Haul - trailer progress update!

+12
Warsawpact
Janne.S
Mal
cas
Stråhatt
Caverö
Azgaron
TommyKillander
PAX
Stefan E
Matt_Public
tiking
16 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking fre dec 18 2015, 16:58

TommyKillander skrev:Om det inte vore för träbjälken som ekipaget står på så hade jag med mitt liv som pant svurit på att det var ett foto av en äkta trailer i skala 1:1

Makalöst!

Stor tack för det. Det känns bra att höra.  cheers

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Azgaron lör dec 26 2015, 01:05

Grymt snyggt, Charles! Ser väldigt realistiskt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör dec 26 2015, 07:37

Stor tack Håkan. ☺

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking sön jan 03 2016, 00:08

Hej grabbar. Här är några bilder på vad som gjordes till släpet sedan förra gången jag skrev. Som nämns tidigare hade jag tagit bort den elektriska lådan och stöd och placerad de på framsidan av släpet. Jag har också lagt till en brandsläckare. I stället för betongplattor har jag beslutat att gå med ståläplåtar, Endast två. Jag tror att jag kommer att bygga en tredje. Varför stål? Jaa! Jag såg ett drag med flera stål plattor som transporteras på ett liknande sätt och tänkte att jag ville 'go all in' och göra en, "inte-så-normal" utseende istället. Om ni känner mig väl så är det inte så konstig.. Different är mitt mellannamn. 

Jag vet att det finns standardvagnar för betongplattor och stålplattor. Men jag fick reda på att vissa företag, i sällsynta fall, använder av alla nödvändiga medel, snabba och okonventionella metoder att transportera varor, om tiden var, av importance alltså. Jag har också sett konstiga gods upplägning som bara bevisar för mig att transportsätt skiljer sig åt. Nu, om de inte följer EU-förordningen koden; då, är det en annan fråga.

Stålplåtet gjordes från kartong paper. De kedjespännare var scratch byggdes. Jag överväger att bygga en annan kort bas traktor med 2x4 till den här trailern. Jag har redan en i åtanke. Inte alltför säker. Men jag kommer att bygga det och se om det passar bättre. Om inte, kommer jag hålla mig till den jag redan har.

------------------------


Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul15_zpsy2l2hqob

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul14_zpsqxiskhbd

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul13_zpshrlgzngv

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul12_zps9hhbicnl

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul11_zps7r6n1s9m

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul10_zpskjbm7200

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul9_zpsu43hgzmj

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul8_zps2evd6bga

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul6a_zpssxeq5tng

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul7_zps1s5rt0sm

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul6_zpsqyrmjv5d

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul5_zpstpubsh8q

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul4_zpshmmpbayh

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul3_zpsvmylpbap

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul2_zpssqbydjga

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_slab_haul_zpsmyadw8rr

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av TommyKillander sön jan 03 2016, 00:49

OMG!

Plåtarna.... plåååååtarna... med kritmarkeringar och allt! Shocked drunken drunken drunken

Helt sagolikt fantastiskt!
cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking sön jan 03 2016, 06:34

Stor tack Tommy. Plåtar är gjort av kantong paper.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Matt_Public sön jan 03 2016, 07:48

Gruvligt övertygande, särskilt alla spännremmar och kedjor. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Azgaron sön jan 03 2016, 09:39

Tjusigt bygge! Fint med alla detaljer! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking sön jan 03 2016, 09:54

Tack Håkan.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Caverö sön jan 03 2016, 16:24

Super najs och helt makalöst snyggt cheers cheers cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking sön jan 03 2016, 16:57

Tack för det. :)Ska göra en plåt till och sen ska jag göra en dragbil till den.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Exelon sön jan 03 2016, 20:15

Ja vad ska man säga! Helt j**la makalöst snyggt!  Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 2699807934
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking sön jan 03 2016, 20:49

Exelon skrev:Ja vad ska man säga! Helt j**la makalöst snyggt!  Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 2699807934


Det räcke det.  Very Happy Tack för det.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking fre feb 12 2016, 23:49

Ok fellows. Här är traktorn jag byggt just för den här trailer enhet. Den blå Scania 142H dragbil har nu ersatts av denna Scania 144L 530 enhet. Jag tror att det passar trailer bättre, särskilt med likheten mellan färgscheman . Hoppas ni gillade detta bättre.

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_zpsvjix5obt

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul3_zpsedqcajf4

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul21_zps7tzqpxqz

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul20_zps0u8enlzp

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul19_zpsyzo3wsp4

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul17_zpsiaezaxyf

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul16_zpsyveechif

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul15_zps0xiyq0rx

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul14_zpsclvbj7tn

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul12_zpswex101ku

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul11_zpshvkygssp

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul8_zpskmr1ne7p

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul7_zpsjikimobv

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul6_zps0nw99uwt

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul5_zpsoecmofiw

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul13_zps1ygkgqvq

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av glimturen fre feb 12 2016, 23:55

Grymt snyggt och med läckra detaljer. Plasten med silvertejp istället för ruta är såå bra! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör feb 13 2016, 00:27

Tack för det.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Stefan E lör feb 13 2016, 11:46

Ja, jävlar.....  Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Jag är helt mållös....

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404 Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 1927489404

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör feb 13 2016, 14:52

Ush! Det var inget speciellt.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Gigabyte lör feb 13 2016, 16:16

Grymt snyggt ,,allt från olje spill,, till slitaget på ramen ,, rosten  på plåtarna ,, mycket snyggt  Shocked drunken drunken drunken drunken drunken drunken
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör feb 13 2016, 17:10

Gigabyte skrev:Grymt snyggt ,,allt från olje spill,, till slitaget på ramen ,, rosten  på plåtarna ,, mycket snyggt  Shocked drunken drunken drunken drunken drunken drunken

Stor tack du. Laughing

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Azgaron lör feb 13 2016, 18:23

Som vanligt mycket snyggt, Charles! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör feb 13 2016, 18:56

Tackar Håkan.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Matt_Public lör feb 13 2016, 19:05

Lysande! Strålande, rentav! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking lör feb 13 2016, 19:06

Man tackar.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av tiking fre feb 19 2016, 21:55

More pics of the complete model. I think I can call it, done - I think so. But you know me, I am always coming up with something else to add or remove.

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania15_zps24r055vr

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania14_zpsumj1gmxp

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania13_zpsmoy7x3qi

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania12_zpshs1eejhg

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania11_zpsdymypjbp

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania10_zpsh3ryrbuj

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania9_zpsj20xifvd

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania8_zpsrg1rjsue

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania7_zpskmr2rzxn

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania6_zpsxnlmquym

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania_zps6x0x5t57

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania3_zpsyp0pk1ju

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Steel_haul_with_new_scania4_zpsdtsykx9f

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

Steel Haul - trailer progress update!  - Sida 2 Empty Sv: Steel Haul - trailer progress update!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet