IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

5 posters

Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Patrik K tis jun 09 2009, 01:30

Då var det dags nu igen då, ytterligare en mechanoid i U.N.SPACY´s tjänst !!! cheers
Denna gången har jag gett mig på S-varianten av Valkyrie-serien i Strike-utförande.

Lite nörd-fakta nu då geek : VF-1S Valkyrie är en uppdaterad variant av VF-1:an som reserveras för CAG:s (Commander Air Group) och i vissa fall även för divisionschefer (om de väljer att avstå sin VF-1J).
VF-1S har uppgraderats med en helt ny "huvud-enhet" med fyra stycken Mauler RoV-20 AA-laserkanoner, att jämföra med -1A som har en och -1D & -1J som har två).
Dessutom har motorerna och all avionik & system uppgraderats väsentligt vilket har medfört en betydande ökning av både prestanda och beväpning.
Den variant som jag valt att bygga är utrustat med ett "Strike-system" som ger VF-1:an en ordentlig punch jämfört med standard-utförandet.
Strike är en vidareutveckling av "Shinnakasu Heavy Industry's FAST Pack augmentative space weapon system" ( http://www.macross2.net/m3/macrossdyrl/vf-1a-fastpack/vf-1a-fastpack-brown-battroid-striped.gif ) där man har bytt ut en "HMMP-02 micro-missile pod" mot en "Mauler RO-X2A high-powered double-action beam cannon" ( http://www.macross2.net/m3/macrossdyrl/variant-vf-1s-strike-hikaru/vf-1s-strike-hikaru-battroid.gif ).

Men nu är det nog med nörd-snack, åter till det väsentliga...min modell !!! cheers Very Happy
Man kan inte göra en VF-1S utan att återge den i Commander Roy Fockers personliga färgschema ( http://www.macross2.net/m3/macrossdyrl/vf-1s-strike/vf-1s-strike-battroid.gif ), så mitt val av färg och dekaler är ganska enkelt. Very Happy
Men det blir nog inte att måla den knallvit med svart/gula ränder utan det blir att droppa i några droppar ljusgrått i mixen åsså, får hoppas att det blir finemang i slutändan !!! Very Happy

Här kommer då bilderna till slut, håll till godo !!!

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! 38669268415_bd04072465_c
Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! 38669268125_ace15656e8_c
Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! 24697715397_dbaebf9d76_c
Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! 38669267995_626c23b624_c

/Patrik


Senast ändrad av Veritech79 den mån jan 08 2018, 09:40, ändrad totalt 2 gånger
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Azgaron tis jun 09 2009, 06:29

Ser mycket bra ut så långt! Gillar också Roy Fockers färgschema!
Ska bli kul att se den helt färdig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Janne.S tis jun 09 2009, 11:43

Japp, jag håller med Håkan, den ser lysande ut cheers

lite dekaler å vädring på den bara så blir den fantastisk!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av johan r tor jun 11 2009, 01:45

Aha, en likadan fast annorlunda ändå.

Blir kul att följa dina framsteg med dessa två.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Warsawpact tor jun 11 2009, 13:16

Jag njutar i fulla drag Very Happy

Har du börjat få på färgen?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Patrik K tor jun 11 2009, 18:56

Warsawpact skrev:Jag njutar i fulla drag Very Happy

Har du börjat få på färgen?

Det är ju det jag inte har Sad
Men jag har faktiskt en Valkyrie till som skall byggas ihop så jag tänkte måla dom samtidigt för att var lite effektiv Very Happy

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!! Empty Sv: Haseg...ähh det är en till Valkyrie Battleoid !!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet