IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

+7
Marlin
Azgaron
TommyKillander
Stefan E
cas
glimturen
Zander_Lindstrom
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av cas mån okt 02 2017, 20:18

Zander_Lindstrom skrev:[
Christer: Regnskyddet? Menar du Greenstuffen? Smile
Nä, hytten!
Den är ju ett regnskydd åt (den heliga) motorn...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom mån okt 02 2017, 22:53

Stefan: Precis, så tänker jag också. Det kommer att åka upp en vimpel, en wunderbaum och ett par klistermärken.
cas: Fan, det borde jag ju fattat. Wink

Dagens session blev lite knepig fotomässigt, fick sitta med både min s.k "kamera" i telefonen och med min digitalkamera.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22215010

Började med att måla lite bruna paneler, och sedan på med ett par svarta prickar.
Om ni tycker att det ser amatörmässigt ut, så förklaras det varför i nästkommande bilder.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22207110

Därefter åkte det på ett väldigt tunt lager av den bruna färgen igen, lite som en wash eller ett filter.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22215110

Så på med mer prickar, och mer tunn färg. Ni hajar vinkeln.
Detta är en teknik som man kan använda sig av när man målar fläckar på tyska ww2-flygplan, och den används om man målar figurer också.
Jag gjorde samma teknik på min AJ37:a förra året, fast skillnaden där var (och när man gör "mottling") att jag först blötlade ytan och slängde sedan på kraftigt förtunnad färg fläckvis så att det separerar. Men på den här lilla panelen som knappt kommer synas, så kände jag mig inte tvungen att tillämpa samma tillvägagångssätt riktigt.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237010

Här ser ni hur tunn färg jag hade när jag tonade ner varje lager med fläckar.
Ja, som ni ser, så är jag ett stort fan av att blanda till olika kulörer själv och utan att skryta så har jag blivit rätt så bra på det. Smile

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Pa020111

Slängde sedan på ett par lager med golvpolish. Med tanke på skal-effekten så ville jag inte att panelerna skulle bli för blanka och två lager räckte gott och väl. Här ser ni också bättre hur blandningen på panelerna ser ut, fick hämta digitalkameran för att visa detta.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22192711

Därefter följde lite dekaler till instrumenten...

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Pa020110

...och på ratten givetvis.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22207310

Nu kände jag att instrumentpanelen kunde få åka på plats. Smile

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22215111

Så följde målning av sätena. Förlåt mig, men här så målade jag inte botten på sätena eftersom att de dels inte kommer att synas och för att det var mycket lättare att hålla i dem då.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22193010

Sätena på plats och där fick jag nog för ikväll. Fy satan sicket jobb det är på  att göra inredning till en lastbil. Resin-cockpits, eller Tamiya-cockpits i all ära, men det här är tålamodsprövande och mycket av det goda.


Och så till lite OT, upptäckte imorses att ägg och ansjovis är en sådan bra kombo som alla säger. Gick upp extra tidigt, handlade och gjorde sedan äggsallad. Smile
IPMS Göteborgs forum, mer än bara modellbygge och senap. Wink

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22192710
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen mån okt 02 2017, 23:34

Snajdigt måleri, bygge och matrecept?
Det blir smakfullt utmärkt hela anrättningen liksom.
Lysande! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tis okt 03 2017, 00:25

glimturen skrev:Snajdigt måleri, bygge och matrecept?
Det blir smakfullt utmärkt hela anrättningen liksom.
Lysande! cheers

Ja en bild på det färdiga receptet iaf. Wink
Busenkelt också är det bästa. Ägg, majonnäs, Dijonsenap, dill och persilja och salt och peppar efter smak och tycke. Very Happy
En glad modellbyggare är en mätt modellbyggare, lita aldrig på en spinkig modellbyggare. Wink
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av cas tis okt 03 2017, 05:22

Åhå, du målar trä på det viset?
Det blev ju inte så pjåkit det!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Marlin tis okt 03 2017, 08:21

Snyggt cyclops
Och ägg och ansjovis, drunken en oslagbar kombo.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tis okt 03 2017, 13:39

Christer: Ja, panelerna på Mercan har lite sådär fläckvis med mörka prickar i träet.
Funderade på om jag skulle göra lite med oljefärg istället, men kom fram till att det skulle ta alldeles för lång tid innan det torkar och jag kunde klarlacka.

Bosse: Tack så mycket. Smile
Japp, det lär jag käka fler gånger. Behöver köpa en större burk med ansjovis nästa gång bara.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tis okt 03 2017, 13:43

Jovisst ja. 
Stefan E, nu gick det upp för mig att Tiking är Charles King.
Jag har varit ett stort fan av hans byggen ända sedan jag började med hobbyn och upptäckte vädring.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tis okt 03 2017, 22:20

Hej igen alla!
Idag har jag inte gjort någonting på lastbilen direkt utan bara gjort tillbehör större delen av kvällen.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237110

Började med sängen, gav den lite mer täcke.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22214910

En rattkula av en bit överbliven Greenstuff.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236410

Inne på cykelaffären Cymo i Lidköping, som också säljer modeller, så hade de inne träd en dag från någon gammal järnvägskonfiguration. De sålde träden för 10 kr styck och jag köpte på mig några. De flesta var rätt fula, men ett par gick att använda. Köpte på mig ett par granar också bl. a. för att det kunde komma väl till pass. Mycket riktigt, typ ett halvår senare, så kom jag ju på att jag kunde göra en liten julgran.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22290210

En handduk.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236210

En teddybjörn som ser ut lite som om den tillverkats av blinda, förståndshandikappade barnarbetare i Ulan Bator.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236310

Eftersom att jag är fördomsfull, och själv ägare av en sådan, så fick det bli en sittring också. Smile

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22215112

En bit plasticard med ett rikligt lager superlim och så på med aluminiumfoile.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22278510

Klipp av folien, vik och birreli-bell, så har vi gjort en liten spegel.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237310

Torrpassade och kikade att allt såg bra ut, och jag är nöjd iallafall. Det är ju inte lätt att få folien 100% slät, men för att nyttja en sliten klyscha för det här bygger så kommer det knappt synas ändå.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22207410

På med en grå wash, och så stämplar jag ut efter en kort session för tredje dagen i rad.

Jag tror det räcker så faktiskt, vet inte om jag orkar skriva ut några små dekaler att sätta dit eftersom att det redan finns en del intressanta grejer nu, som berättar en historia.
Vet inte om jag kommer använda nallen dock, eller om jag ska placera den lite halvt dold.

Hursomhelst, nu vet vi att den här chauffören har barn, tycker om julen, vårdar sitt ansikte och lider av hemorrojder.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen ons okt 04 2017, 00:02

Chauffören verkar ha ett hårt liv, men han har en fin lastbil! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom ons okt 04 2017, 00:33

glimturen skrev:Chauffören verkar ha ett hårt liv, men han har en fin lastbil! Very Happy

Synd att klaga. Visst har han ont i baken, men han blir en klokare man efter alla ljudböcker, lär sig fler och fler sånger utantill och vet vart man kan köpa de bästa smörgåsarna. Wink
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom ons okt 04 2017, 22:14

Okej, då tänkte jag väl att jag skulle ta och sätta ihop hytten invändigt ikväll innan jag börjar med utsidan.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237311

Målade sängen och täcket. Här så tänkte jag att jag bara torrborstar efter målning då det redan skapats naturliga skuggor i täcket och en wash inte skulle behövas.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236510

Målade det som jag knådade ihop igår. Att säga "skulptera" skulle vara hädiskt med tanke på att jag bara använde fingrarna i princip.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22264610

Målade handduken också.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236411

Sittringen på plats och kunde väl konstatera att den blev tillräckligt stor. Ni kanske även noterar att rattkulan är målad också.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237111

Så var Nalle Knutsson och julgranen på plats också.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22237112

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236511

Nu råkade jag klanta till mig lite. Bakväggen som ni ser, jag blev förbluffad över att sängen inte var med i beskrivningen, så jag snuskade på superlim och satte dit den. Sedan så gick det upp för mig att sängen som man fick med är överslafen, så jag fick ta bort den och kvar blev ett par riktigt fula, stora superlims-fläckar. Jag kliade mig i huvudet och frågade mig själv hur f*n jag skulle få till det här nu på ett snyggt sätt.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22264611

Tog fram en pinuppa i 1/24 och mätte lite och så gjorde jag en hög med tvätt av häftmassa.
Anledningen till att jag tog häftmassa den här gången var dels för att jag inte ville ha något överblivet och dels för att jag kunde se på förhand om det såg bra ut eller inte. Hade det sett ut som skit så hade jag bara knådat något nytt. Med Greenstuffen så jobbar man ju mot klockan.
Men då vet ni det nu också då, att häftmassa allt kan användas också. Jag skulle inte skulptera figurer, eller typ sandsäckar av det dock, men bälten eller en hög med tvätt går bra, ingen går ju in och pillar på det sen iallafall. Smile

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22264910

Målade det sedan i olika färger för att få det att se ut som att han faktiskt har olika färg på sina kläder.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22236010

Och med innertaket på, så döljs mycket av mitt jobb. Sängen och luckorna på innertaket kommer inte att synas, ingen kommer knappt att se tvätten, ingen kommer direkt lägga märket till att teddybjörnen är ful och ingen kommer att se att det är fel färg på golvet, att jag missat att måla några fläckar på sätena osv. Med undantag för sängen, så ingick det i planen. Den kommer att skapa lite intresse nu.

Tiking här på forumet, det är hans fel att jag håller på med sådana där små detaljer. Fågelägg i stridsvagnstorn, snokar på ett krasch-dio och en hög med tvätt i en lastbil. Smile

Härnäst så ska hytten sättas ihop och målas och när det är klart så är det lite lätt vädring och dekaler kvar bara. Fan, jag har blivit biten av en lastbilsfluga nu. I vanliga fall så har jag byggt en bil eller en stridsvagn emellanåt och sedan 2-3 flygplan därefter. Nu känns det som att det kommer att bli tvärtom, att det kommer att bli några lastbilar framöver och något flygplan däremellan.
Måste ju färdigställa Draken också sen. Wink
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen ons okt 04 2017, 22:47

Så utomordentligt fnulat med inredningen.
Granen och nallen gör sig fint. Högar med tvätt som lösning på limkluttar? Lysande tilltag!
cheers cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Gigabyte ons okt 04 2017, 23:16

snygg inredning  Exclamation Exclamation
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tor okt 05 2017, 00:25

Tack ska ni ha!  Razz
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom fre okt 06 2017, 22:45

Hej igen mina vänner!
Dagens sittning bjöd på god internetuppkoppling till hockeyn - till skillnad från igår  Evil or Very Mad - vilket innebar att jag kunde göra endel. Problemet ikväll var bara att min kompressor blev varm och jag var tvungen att sluta. Jag kör med en elektrisk, men får väl överväga att köpa på mig en med tank framöver när pengar nästan växer som på träd. Smile

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22291710

Började med att grundmåla hytt-delarna med X-1.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22330810

Och sedan så sprutade jag på Super Silver.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 22323010

Och så satte jag dit sidorutor och inredningen till dörrarna.

Imorgon är det Hockeylördag igen, och om Abrahams och Isaks Gud behagar välsigna mig med med bra internet imorgon, så lär det bli en lång jäkla sittning. Smile

Man börjar se målsnöret nu och jag har egentligen målat allt som ska målas med airbrushen.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av TommyKillander fre okt 06 2017, 22:51

Snyggt jobbat!

Det artar sig ju.... vi ber en bön till Internet-gudarna om snabb länk och låg "lagg"  study

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen fre okt 06 2017, 22:54

Snyggt målat. Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 1288785663
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom fre okt 06 2017, 23:24

Tommy: Tack så mycket. Hjälper inte det, så kanske man borde överväga att offra en byggsats åt Oden och Tor? Wink
Odens min när han kikar bland lamm, kor, trälar, oskulder osv. och så stöter han på en modell från Tamiya helt plötsligt i 1/48. Very Happy

Rickard (rätt stavning?): Tackar och bockar. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av cas lör okt 07 2017, 15:44

Hojdå, här målas det minsann!.Stabilt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Azgaron sön okt 08 2017, 23:17

Snyggt knåpat i hytten och snyggt målat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom lör okt 14 2017, 22:12

Uppdatering utan bilder:
Jag har suttit den senaste veckan och försökt att få ihop hytt-jäveln, men kaross-delarna passar inte. Jag vet inte om jag gjort något fel eller vad som har hänt, för beskrivningen ser bara ut som när bankmännen i Macken ritat upp hur de ska få tillbaka motorn i sin bil.
Jag är rosenrasande och varje gång jag sätter mig och försöker lösa problemet, så tar det inte mer än 15 minuter innan jag måste gå iväg innan jag slår sönder fanskapet.
Just nu så tycker jag att Airfix/Escis Viggen i 1/48 håller Tamiya-klass jämfört med den här lastbilen, som ska vara fin.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen sön okt 15 2017, 23:18

Lugn och fin!
Jag hoppas verkligen att du hittar en lösning, det är ett vackert bygge. Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av TommyKillander mån okt 16 2017, 19:55

Hujja... det där låter trist  Neutral

Ibland kan toleranserna vara så små att primer och några lager med färg är tillräckligt för att det inte skall gå ihop?
Jag har råkat ut för det några gånger och får man skrapa färg och "torrpassa"...

Om delarna helt enkelt inte passar ihop får man kanske ta till lite kirurgi för att hjälpa kitet på traven lite. Ibland måste man kanske också välja var man skall lägga de fula skarvarna så dom syns så lite som möjligt - om dom inte går att undvika.

Kämpa på det löser sig Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Gigabyte mån okt 16 2017, 20:07

Ta det lugnt och bygg något annat,, en fin Tamiya  ,,sedan gå tillbaka till detta bygge ,

ingen ide att försöka tvinga sig till att bygga klart ,,låt den vila ett tag .

 // Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet