IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte tis feb 06 2018, 12:34

Fina in köp att njuta av här 

Mitt första in köp för i år  ,jo jag ger MIG ej  Smile

och ett 32 bygge för 190 pix är väl inte att gråta över om man skulle tröttna även på denna  Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 25242469747_81aac69a27_zDSCN0037[1] by Kent Andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis feb 06 2018, 14:52

Ohohoo, det var mig en rar rulta! cyclops

MiG-17 är helt klart en av favoriterna.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor feb 08 2018, 00:23

Trevliga inköp Matt och Kent! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre feb 09 2018, 05:37

Fyndat på nätet hos Sani Very Happy 


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 -Q6tRGsT6Tr-oHhdLB8hw_x447GeLfsVelrbsEFgxUVeks_F3KVzuhbdmBn9SQS_NN4pilU_kNxv_c__FwCVlspi-jjcb2ZXP06fqA52yuovr2o0_PRMjLSi0gPVycB6eKZrz8O46irfokiZVFSM3lKuLWVP3bzDIRb9xhZ1RItbESLwRCvxpdhwM7tLbErxSc5Sb-HPIS7VYaiX4RHTeWCpYLy2Xozz2XEZw8A7lz1xWR-P8th6pPRZVZXB4uW0T9i4smU8_j82Iuy5mnylgJdJ1r7ejDTazJjIieaQ9SdnwujyFxeaSLn1_JdzHkQG0r3x4CZHEYQdRHAWGLZd9COWfUFhH4-MZve96cQaST6uuXnJQ88zW_WRrzpruTe8yKMsjH2IQbK_cE68oD_TNZB8_9tirAQxEV97x_ygZkccjljLFR9UpKdiQJ7bu74yzHtJAF_AmtT6ZDBqxTXKEXgqPQIz-Fa-TjQEcJWICHwXlrf3YqdZRY205BL955wnFGN0TtoNOqMvo4F3P5Z2e0f3ZzrhlaG2DH-F2WRoNYLln2MPlz4c37-ctXsprL4_Vd3XY-rRmB5DPNFfp6AgPrrYICw6IJ89T_MkK5M=w1008-h756-no

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre feb 09 2018, 11:44

Fina små byggen!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre feb 09 2018, 13:18

Riktigt tjusigt sett både till ut- och fördelning! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre feb 09 2018, 15:24

Trevliga inköp Ola! Smile

Den brittiska ökenkärran har jag funderat på länge. Kanske dags att sluta fundera och göra slag i saken! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre feb 09 2018, 20:06

Gillar Sanis butik , man gör mången och bra fynd  Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Andre B fre feb 09 2018, 20:59

Fick med mig en ny Mustang hem idag. Denna gång Revell's P-51B i 1/72. Det har ju skrivits lite om denna modell både här och på andra forum. Men hur som helst så känner jag att den är fin och passformen är rätt god. Jag gillar ju när man kan snäppa delar som vingarna på plats utan att behöva limma dem. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Icon_e_wink

Plasten kan man ha åsikter om då den är grön. Och det faktum att man kan se hur plasten strömmar ut i formen gör mig lite orolig. Jag har lite dåliga erfarenheter där när det gäller Revell, deras hårda plast och målningen. Av någon anledning reagerar färgen på plasten...

Annars ser det rätt trevligt ut. Inredningen är bättre detaljerad än Airfix P-51D i samma skala. Golvet har till och med ådring. Sen vill jag dock minnas att på P-51B så satt piloten på "vingen" och inte på något plant golv...

Med modellen följer båda typerna av avgasrör (+Revell) och landningsställ, styrspak, antenner går att få loss utan att de bryts sönder. Propellerbladen är lösa vilket kräver lite precision vid montering. Men det gör att man kan montera dit spinnern utan propellerblad inför målning vilket är tacksamt när det gäller en del Mustanger. 

Den enda delen jag har lite negativa åsikter om är förarstolen som verkar väl smal samt att bältena inte ser riktigt ut som jag vill minnas att de gör.

Huven ser klar och fin ut och den är föredömligt tunn. Så passar den som det är tänkt så lär det se bra ut. Önskvärt här är väl att båda typerna av huv medföljde modellen. Saknar den brittiska varianten här.

Dekalerna från Revell brukar vara bra och så även denna gång. De som medföljer är till en amerikansk maskin och en engelsk. Frågan som följer nu är vilken maskin man skall bygga? Jag har RBD's dekaler till Z Hub, Hot Pant's och Vit David liggande och det vore ju synd att inte bygga någon av dem...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör feb 10 2018, 10:05

Hejsan.

Lagom till OS starten och semester i två veckor lämnade brevbäraren av ett paket från Finland.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 28386964359_24d30a00d4_h023 by Bosse Persson, on Flickr
Påfyllning av min växande kollektion av AKAN färger och nu kan jag fortsätta att måla min MiG-31

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör feb 10 2018, 21:18

Mumsiga skrammelvagnar Ola! cheers

Målning under OS? Blir kalas det Bosse! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 15 2018, 18:50

Hejsan,

Om arbetsgivaren bestämmer sig för att betala en lite mer, ok lite mer än så, i månaden.
Borde man ju satsa på sin pensionförsäkring....
Exclamation Razz
Hannants måste ju också leva. Very Happy
Så jag skickade efter lite prylar jag behöver de kommande månaderna.

Isradecals har lämpligt nog släppt en serie bomber som är klippt och skuren för mina pågående Super Mystere och Mirage byggen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 38471205660_7f0c574086_h024 by Bosse Persson, on Flickr
Klart hög tid att bygga klart dessa ganska försenade byggen.

Nästa laddning är lite lull lull till min MiG-31:a
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 39384122885_64cf47cca0_h025 by Bosse Persson, on Flickr
Begemont dekaler till tidiga 31:or, Master Pitot rör och Eduards resinhjul.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 26409095538_d67e777adf_h026 by Bosse Persson, on Flickr
När jag såg denna Späckhuggare kunde jag inte motstå frestelsen.

Godisbit Nr3.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 39384113345_095ce96189_h027 by Bosse Persson, on Flickr
Nya dekaler till min kommande Su-33 och ett Master pitot rör.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 40281055481_ac49517901_h028 by Bosse Persson, on Flickr
Någon som kan se ett återkommande tema? Very Happy
Ryska flottan märkte sina Su-33:or med späckhuggare under operationerna i Syrien.

Sista godbiten i denna beställning blev (nästan) allt man behöver för att snygga till en MiG-17.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 25410193187_c913c2007f_h029 by Bosse Persson, on Flickr

Printscale's dekaler för en algerisk MiG-17 (kul med en kobra som noseart Very Happy ), Quickboost korrigerade bukfena, och resinstol med bälten. Eduards ets till cockpit, Masters pitot rör och kanoner, samt Aerobonus korrigerade fälltankar.
Jag har även beställt Cold War Studios resin nos till denna MiG-17, men den har inte kommit från Bulgarien ännu.

Så nu har jag bunkar upp ordentligt för en rätt rysk vår som det ser ut. Very Happy

/Bosse


Senast ändrad av Marlin den tor feb 15 2018, 19:53, ändrad totalt 1 gång
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor feb 15 2018, 19:21

Jösses! Här går du all in på rysk hårdvara. Kalas på min ära!
Måttlighet straffar sig, som Matt_public säger

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor feb 15 2018, 19:27

Läcker Laddning, Bosse!  cheers

Jag tittade på "späckhuggaren" också, men tyckte att Begemots ark var lite för dyrt för bara en maskin, men om man tänker bygga flera så är det absolut värt pengarna, absolut top notch dekaler!
Både pitotröret och hjulen är suveränt fina!

Vilken MiG-15 utgår du ifrån, Trumpeters?


Själv skulle jag bara köpa lite färg idag och gled in på Sagoland.....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 39574256544_d969e3d808


Den fick följa med hem....  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tor feb 15 2018, 19:39

Hilfe, vilken laddning pryttlar!
Rena rama ryska posten! 

Snyggt jobbat att smussla ner en Tornado bland färgburkarna, Stefan ! king

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 15 2018, 19:51

Tackar mina Herrar. Very Happy
@Stefan - Det är Hobby Boss MiG-17 som ska integreras med all ets och resin.

Revell F.3:a ligger här hemma och väntar på nästa Hannants orgie.
Kanske kan bli nästa halvår.
Ska försöka få med mig en till hem från Tyskland i sommar.

Jo jag går "all in" på det ryska just nu.
Rätt kul faktiskt.
Måste få Sex dagars krigs bygget klart, så jag kan hoppa på min nästa specialare.....

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor feb 15 2018, 21:28

Storsmällare till en Super Mystere, således? S.M.A.S.K.E.N.S. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 15 2018, 21:34

Tack Matt. Very Happy
Nja inte riktigt.
2 x 250kg på SMB, och 2 x 500kg på Mirage blir det.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor feb 15 2018, 22:56

Rejäl laddning med am-godis! Rysk gryning! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre feb 16 2018, 17:15

Dom här landade från Hannants idag, pinfärsk plast!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 40301555091_832dd98955




Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 25430402757_903e282a97


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre feb 16 2018, 19:09

Se där ja. Very Happy
Själv väntar jag på nästa utgåva av Sea Furyn.
Den ska visst innehålla Irakiska dekaler.

/Bosse


Senast ändrad av Marlin den fre feb 16 2018, 19:11, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Autokorrigeringen i plattan har lite övrigt att önska vissa gånger....)
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre feb 16 2018, 20:06

Jag är nästan besviken på mig själv som inte har beställt nån Sea Fury, så det är finfint att du sätter tändern i den.
För du börjar väl imorgon?
Wink

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre feb 16 2018, 20:11

Just det, varför har jag inte beställt någon Sea Fury  clown Dumma mig.... Very Happy

Kolla kitet, det har figurerat bilder på gjutfel på stjärtfenan (saknas material). Det är ingen showstopper direkt utan går enkelt att fixa, men folk är sura...  Rolling Eyes

Bra köpt hursomhelst!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre feb 16 2018, 23:13

Hejsan!

Ja den är verkligen fin, Sea Furyn.

Om jag börjar på den imorgon?
Vet inte, men jag skall kela lite med plasten i alla fall, får se vad det kan leda till....

Det hade jag inte hört talas om Tommy, men däremot har de lyckats schabbla bort siktet!
Men tydligen kan man ta det ifrån en Eduard Spitfire, det skall finnas i alla lådor (hittills oanvänt!) med VIII, IX och XVI.

Min kommer att bli en "standard", HMS Glory, Korea 1952, EDSG över Sky med svart spinner (Boxarten), precis som en Sea Fury skall se ut!
Men det kommer nog att bli flera....

Vad som slår en när man tittar på den är hur stor kärran är!

På tal om boxarten så är detta en av de snyggaste på mycket länge, Toby har verkligen vuxit in i manteln från Roy Cross på ett utomordentligt sätt!
Helt underbar och sådär spännande så man vill köpa lådan bara för boxarten....

Bosse, du får nog tyvärr vänta på din Irakiska version ett tag till, dessa versioner ingår i den aviserade "Export Edition" enligt Airfix;


  • Scheme 1: VW645 Sydney August 1955

  • Scheme 2: FB11 803 Squadron Royal Canadian Navy 1948

  • Scheme 3: Sea Fury FB. MK50 no860 Squadron Royal Dutch Navy – Aerobats


Lite väl "fega" versioner, tycker jag, en Irakisk, en Kubansk och en Marockansk hade varit mera spännande, men några dekalark finns redan (till Academys) och flera är redan aviserade.

Skall se om jag kan åstadkomma en lådtitt de närmaste dagarna.


Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre feb 16 2018, 23:32

Stefan E skrev:Hejsan!

Ja den är verkligen fin, Sea Furyn.

Om jag börjar på den imorgon?
Vet inte, men jag skall kela lite med plasten i alla fall, får se vad det kan leda till....

Det hade jag inte hört talas om Tommy, men däremot har de lyckats schabbla bort siktet!
Men tydligen kan man ta det ifrån en Eduard Spitfire, det skall finnas i alla lådor (hittills oanvänt!) med VIII, IX och XVI.

Min kommer att bli en "standard", HMS Glory, Korea 1952, EDSG över Sky med svart spinner (Boxarten), precis som en Sea Fury skall se ut!
Men det kommer nog att bli flera....

Vad som slår en när man tittar på den är hur stor kärran är!

På tal om boxarten så är detta en av de snyggaste på mycket länge, Toby har verkligen vuxit in i manteln från Roy Cross på ett utomordentligt sätt!
Helt underbar och sådär spännande så man vill köpa lådan bara för boxarten....

Bosse, du får nog tyvärr vänta på din Irakiska version ett tag till, dessa versioner ingår i den aviserade "Export Edition" enligt Airfix;


  • Scheme 1: VW645 Sydney August 1955

  • Scheme 2: FB11 803 Squadron Royal Canadian Navy 1948

  • Scheme 3: Sea Fury FB. MK50 no860 Squadron Royal Dutch Navy – Aerobats


Lite väl "fega" versioner, tycker jag, en Irakisk, en Kubansk och en Marockansk hade varit mera spännande, men några dekalark finns redan (till Academys) och flera är redan aviserade.

Skall se om jag kan åstadkomma en lådtitt de närmaste dagarna.


Stefan

Intressant! 

Som sagt var; det är ingen jättegrej, men Flory nämner det i sin review:


Jag har kollat igen två andra lådtittar och alla har detta problemet mer eller mindre. 

Jag gillar ditt val av individ; Sky och EDSG och HMS Glory är för mig det självklara valet!  drunken

Lycka till med bygget

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet