IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre jun 26 2020, 08:16

Tack Christer. Very Happy
BOZ kapseln i Revell lådan saknar facklorna, det är bara ett hål i bak på den.
Och så är den rak, och inte snedskuren som den ska vara i bakkant.
Så jag tycker den är ett måste.
Jag köpte bara en nu för att jämföra med plasten.
Kanske går det att snygga till plast versionen själv.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 09 2020, 11:10

Attans trevliga inköp! Smile

Lite segt på byggfronten, men äntligen har jag fått hem ett paket med ett par nödvändigheter.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Argentinian_colours_and_nozzle

Färger till min Argentinska Mirage och ett munstycke som förhoppningsvis löser problemet med min Evo.

Ska testa hur det funkar, och gör det det så får jag förhoppningsvis nåt gjort med mina byggen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN tor jul 09 2020, 11:27

Azgaron skrev:Attans trevliga inköp! Smile

Lite segt på byggfronten, men äntligen har jag fått hem ett paket med ett par nödvändigheter.


Färger till min Argentinska Mirage och ett munstycke som förhoppningsvis löser problemet med min Evo.

Ska testa hur det funkar, och gör det det så får jag förhoppningsvis nåt gjort med mina byggen.

Håkan

Inget sätter fart på bygglusten som ett litet paket på posten!
LudvigN
LudvigN


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg tor jul 09 2020, 11:43

Paket är kul, alla dagar i veckan santa

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 09 2020, 12:03

Brukar inte färginköp medföra tillhörande modeller? Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 09 2020, 12:38

Matt_Public skrev:Brukar inte färginköp medföra tillhörande modeller? Razz

Jo, det är ju rätt vanligt förekommande här, men något ansträngd ekonomi och tidigare inköp från vår gode Christian, har bidragit till näst intill ekonomisk lockdown för tillfället.
Hoppas på en bättring på den fronten snarast möjligt.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg fre jul 10 2020, 14:03

Inte så ofta jag köper modeller, men nu har jag shoppat hos Timo Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_1530
Den här godingen kom jag över billigt Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_1532
Jag har endast byggt en Sovjetisk kärra och det var en helt bedrövlig Revell Mig-31
Den här AMKn kanske här lite bättre med uppgraderings kitet åxå.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_1531
Spittar är ju aldrig fel cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_1533
Vallejo har nog en 7-8 sådana här paket för alla möjliga ryska maskiner.
Om man går igenom alla och tar dessa 3 paket och dom 3 extra så får man samma täckning.
Inte en enda dubblet.

MiGs cockpit packet följde med i bara farten, paketet va slut som dom plocka delarna iställer med lite rabatt.

Lite Acrylic Water och skum, gissa var jag skall se om jag kan använda dom Very Happy

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre jul 10 2020, 14:37

Snyggt shoppat Roland.  👍
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jul 10 2020, 15:49

Den där MiG-31an är en helt underbar modell, väl värd att bygga!   cheers

Spännande färgpaket också! 


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN fre jul 10 2020, 23:55

Har fått mitt näst sista paket från Super Hobby(har ett poängpaket med färg på väg) av den simpla anledningen att de packar som dårar. Beställde mitt A2-underlägg som de packades "ihoprullat" eller som jag kallar det: vikt. Tycker inte priserna eller utbudet är briljant där längre ändå. Men, detta har jag tagit emot i alla fall!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_2147

Efter lång och hård press, har jag fått underlägget plant i alla fall. Skall bli dunder när jag fixat till den nya arbetsplatsen på bänken.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Img_2148
Det tog 4 dagar för paketen att anlända i Sverige från säljaren i Hong Kong. Sen tog det 32 dagar för asen att skicka ut min tullfaktura. Sen tog det ytterligare en vecka för paketet att anlända till mig. Men nu är de här och de är underbara.
LudvigN
LudvigN


rsm.gbg likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg lör jul 11 2020, 00:24

ooohhh, StarWars, såna vill jag bygga.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör jul 11 2020, 11:03

LudvigN skrev:Har fått mitt näst sista paket från Super Hobby(har ett poängpaket med färg på väg) av den simpla anledningen att de packar som dårar. Beställde mitt A2-underlägg som de packades "ihoprullat" eller som jag kallar det: vikt. Tycker inte priserna eller utbudet är briljant där längre ändå. Men, detta har jag tagit emot i alla fall!

Samma här... senaste 3 ordrarna från dom var 3 Fail av 3 möjliga Rolling Eyes
Som en god samhällsmedborgare har jag dokumenterat och skickat in ett ärende varje gång och blivit erbjuden någon form av symbolisk kompensation, men packningsavdelningen verkar konstant höga på LSD så paketen anländer mosade och innehållet är skadat. Så jag har gett upp... Numer handlar jag Svenskt så långt det går.

....Men du har ju två Bandai kit att sätta tänderna i drunken cyclops

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jul 11 2020, 11:15

TommyKillander skrev:Numera handlar jag svenskt så långt det går.
Berömvärt agerande. Till exempel gör Rebell Hobby fina paket! Very Happy

Utomskärs är för övrigt engelska Hannants rätt styva på emballering.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör jul 11 2020, 13:43

Panduros skärmattor är förvånansvärt billiga dessutom...
Men Bandai-modeller är lyxigt läckert alltså!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön jul 12 2020, 09:07

Häpp!

Här kommer några eftersläntrare som dök upp i brevlådan för ett tag sedan. Ett express-brev från Aero Spezial i Tyskland tog närmare 3 veckor att hitta fram och färgbeställningen från Alfa drog ut på tiden till den milda grad att Micke plockade ihop ett färgset från lösa burkar och skickade till mig I love you

Men nu är allt här iallafall Smile

Lite Tunnan-bling
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 50103493617_0aae288b51_3k

Tonka-feber drunken
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 50103493637_d248ae5c5f_4k
På frågan om boken innehåller bilder på MW-1 så är svaret nej Wink

Plan B till min T-33A; Tysk skolkärra i Norm-76
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 50103266026_7fc6ec4159_3k
Men det finns även dekaler till F104G och G.91R...

Samt lite verktyg
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 50103266116_cd4a043567_4k

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg sön jul 12 2020, 09:20

Najs, dom där AK färgerna kommer du gilla Very Happy
Förtunnas med Gunze Levelling Thinner, funkar jättebra.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön jul 12 2020, 09:22

Häpp! Den där Tonka-boken blir jag nog tvungen att skaffa jag med.
Modeldecal? Det är väl nästan antikvärde på dom numera?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN sön jul 12 2020, 10:10

TommyKillander skrev:Häpp!

Här kommer några eftersläntrare som dök upp i brevlådan för ett tag sedan. Ett express-brev från Aero Spezial i Tyskland tog närmare 3 veckor att hitta fram och färgbeställningen från Alfa drog ut på tiden till den milda grad att Micke plockade ihop ett färgset från lösa burkar och skickade till mig I love you

Men nu är allt här iallafall Smile

Lite Tunnan-bling


Tonka-feber drunken


Plan B till min T-33A; Tysk skolkärra i Norm-

Samt lite verktyg
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 50103266116_cd4a043567_4k

cheers
Tommy

De där små bldsågarna är nog ett av mina bättre inköp. Gör rescribing så mycket lättare på runda ytor
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2020, 10:24

cas skrev:Modeldecal? Det är väl nästan antikvärde på dessa numera?
Exakt min tanke! Laughing

Men de är likväl överraskande hållbara (och tjocka).

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön jul 12 2020, 12:18

Matt_Public skrev:
cas skrev:Modeldecal? Det är väl nästan antikvärde på dessa numera?
Exakt min tanke! Laughing

Men de är likväl överraskande hållbara (och tjocka).


Det låter som det är bäddat för ett dekal-rysar-bygge nån gång framöver...

Blev lite sugen på en FIAT G.91... 

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg sön jul 12 2020, 12:43

Hitta denna bra att veta om AK interactive Real Colors
AK Interactive Real Colors

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN sön jul 12 2020, 14:15

Blev lite sugen på en FIAT G.91... 

cheers
Tommy
 Kan rekommendera den här goingen från Meng! Cartografdekaler till den där fina tysken  Very Happy Very Happy Very Happy

https://www.scalemates.com/kits/meng-ds-004-g91r--168313
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön jul 12 2020, 16:02

LudvigN skrev:
Blev lite sugen på en FIAT G.91... 

cheers
Tommy
 Kan rekommendera den här goingen från Meng! Cartografdekaler till den där fina tysken  Very Happy Very Happy Very Happy

https://www.scalemates.com/kits/meng-ds-004-g91r--168313

En sån får det bli!

Jag var inne på att köpa ett Revell-kit ett tag, men denna ser både bättre ut och var framför allt billigare(!)
Tysk-dekalerna gör att jag känner mig dubbel-garderad Razz

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör jul 18 2020, 19:04

Dags för att erkänna att det faktiskt ramlar in lite saker, igen. Shocked Wink
Det var ett tag sedan och med sommarmässig (trädgård, förstermålning och jobb)  = dålig output, så blir till att hitta nya hål i stashen. Very Happy
Skulle bara köpa färg......
Sen är det lite begagnat med. Någon ur Timos´s stash. Han har faktiskt sålt flera modeller nu när han rensar upp.  Very Happy
Sen är jag väl fortfarande lite lätthetsad, fast jag försöker hålla emot.... Suspect Embarassed


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5061
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5099
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5100
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5184
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5185
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5590
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5591
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5592
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5324
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5325
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5326
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5460
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5485
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5486
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5586
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5587
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN5588

Nu hoppas jag på ett ruskväder i höst så att jag hinner bygga lite! Razz

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jul 18 2020, 19:54

Vilket lass! Det blev ju direkt apsvårt att hitta favoriten. Laughing

Men en Blackbird är ju ändå alltid en Blackbird. I love you
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet