IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre aug 28 2020, 08:35

Ja de är nice. ^^ Var halva priset dock, annars hade det nog inte blivit..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre aug 28 2020, 19:45

Coolt! Cool
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 15 2020, 13:57

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Img_7310
Kom på att jag inte hade den boxen av Viggen.. Så det var ju tvunget! Cool
Lite grejor till en JA 37D eller Di med. Plus lite uppfriskande brygd, bl a från Stefans ´hoods.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis sep 15 2020, 13:58

Sedärja, där har du att göra en hel helg Razz Cool

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 15 2020, 19:59

Det är alltså på det viset ni grundar för att använda fotoets. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 15 2020, 20:48

Jag tror det.. Doesn´t make sense otherwise.. Wink

Smuttar på den ljusa Belgiska ale´en nu. Vreta kloster.. kan rekommenderas om man gillar sånt. Cool
Annars försöker jag att inte öla och modellera/måla.. helt plötsligt har man rosa canarder - för att det verkade som en bra idé.. What a Face Embarassed
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 22 2020, 18:14

Visste inte om denna hyfsat nya Viggen-boken.. Men det var snabbt ordnat.. Wink
Skaffade lavetter också, min "gamla" JA 37 skall få RB 74 och RB 71. Why not? Ser coolt ut.. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Img_7311
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis sep 22 2020, 20:50

Den boken är fin, modellen och ölen är saker bra de med..... Razz
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 22 2020, 21:03

Ölen var absolut fin.. Cool
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor okt 01 2020, 23:19

Hejsan!
 
 
ÄNTLIGEN har jag fått tag i den Wing-nöt som jag ”saknat”, den sista jag absolut ville ha av WNW, Salmson 2-A2!
 
Tyvärr inte den lådan jag helst ville ha, men det är bra nog!
 
Jag fick tag i den från en firma i Tyskland som Timo rekommenderade för länge sedan, Modell-Bau König, och jag har skickat efter några gånger.
Alltid snabba och säkra på leveranser, men denna gång sk*t det sig rejält, mera om det senare…
 
 
Salmson var som väntat lika fin som alla andra WNW modeller!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 50383671692_ce30718adb_h

 
 För att fylla ut ordern till fraktfritt (€150) tittade jag runt efter något annat att beställa och OJ vad grejer dom hade!
 
 
Den här ill-gula lilla Citroen-bussen hoppade fram till ett starkt reducerat pris, jag kunde bara inte motstå den!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 50383494956_01ab86bb7b_h

 
 
En klassisk airliner för bara €10, hälften av vad Airfix vill ha för sitt ök från -60talet, här handlar det om A-Models relativt nya D.H. Comet.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 50383672192_5216120bca_b

 
 
Lite gul färg till bilen också, det var ett test, absolut inga problem att skicka färg från Tyskland!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 50382794258_35e86568b0_b
 
 
 
Vad var problemet då?
 
 
Jo, jag betalde paketet med pay-pal (smidigt) och valde DHL som fraktare (billigast), spårning ingick i frakten.
 
Jag följde paketet hela vägen till den Svenska gränsen, det tog två dagar……
 
Sedan försvann paketet in det mörker av amatörer vi kallar Post-Nord….
 
 
Jag väntade på en avisering..., och väntade..., och väntade, och glömde bort det!
 
Efter en tid såg jag en blå bil från post-nord som verkade leta efter rätt adress, då kom jag ihåg att jag väntade paket, men han stannade aldrig vid vårt hus.
 
Jag kollade upp när jag gjorde beställningen och det hade det gått ett par veckor, så jag kontaktade MBK och de påminde mig om att kolla upp med fraktnumret.
 
Det visade sig att jag aldrig fått någon avisering från postnord och de hade skickat tillbaka paketet till Tyskland dagen innan jag ringde!
 
DAGEN EFTER kom det en påminnelse om att jag hade ett paket att hämta, men då var paketet redan på väg tillbaka!
 
Jag skrev till MBK och fick tag i en vänlig själ som hjälpte mig att få tillbaka mitt paket, de bjöd till o med på returportot, men jag fick betala ett porto för andra gången.
 
Nu valde jag UPS, dom hanterar paketen från dörr till dörr, några tior dyrare men nu fungerade det!
 
Jag ger mig tusan att den postbil jag såg letade efter vårt hus, han måste varit blind då vi har 25 centimeter höga, svarta siffror på TVÅ sidor av huset!
 
Ursäkta den långrandiga litanian, men nämn inte PN!


Absolut ingen klagan på MBK, de hanterade allt mycket proffsigt och snabbt med en exemplarisk kundservice, trots att det egentligen var helt mitt eget fel!


Jag kan varmt rekommendera denna firma!
 
 
 
 
Det var allt för denna gång!
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor okt 01 2020, 23:52

Ja, PostNord-lotteriet är ett skämt. Sköts så jävla illa..Helt Apropå hade en klockren sketch om Posten Express för sisådär tre decennier sedan - har det blivit bättre? Wink Nej, tvärtom..  Trist..

Kul att du fick grejorna till slut iallafall! Har handlat från MBK några gånger, kom snabbt o bra!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre okt 02 2020, 10:06

Man får gratulera till fyndet!
...beklagar sorgen med PostNord - det är alltid förknippat med en distinkt obehagskänsla att ha med dem att göra.

Ser man en VingNöt till salu så är det bara att köpa - det kommer förmodligen aldrig att göras något liknande igen... Sad

Jag såg en lådöppning av Mengs Red Baron och det var nästan sorgligt, med tanke på att dom tar nästan lika mycket betalt som WnW gjorde... Allt var nedbantat och kostnadsoptimerat Neutral

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 02 2020, 11:29

TommyKillander skrev:Allt var nedbantat och kostnadsoptimerat. Neutral
Nackdelen med att vara vinstdriven aktör.

Jag lär nog inhandla en ändå. Mäkta fin maskin i original! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre okt 02 2020, 16:28

Ja, jag såg också en låd-review (Flory´s) och även om den såg fin ut så är det ju inte riktigt samma sak.

Dessutom var den dyr för ett så litet plan, men jag kommer nog att skaffa en om jag hittar den till ett bättre pris, eller bygga den Råtta jag har, den är inte alls dum, faktiskt.

Wing-Nuts är ju inte bara plasten, det är hela paketet, allt från den lyxiga asken till den otroliga instruktionsboken/manualen/referensboken/riggbeskrivningen och det paketet får gärna kosta lite.

Jag fick ge lite drygt en tusenlapp för Salmson....
Dyrt, visst, men jag tycker ändå den är värd det med tanke på hela paketet och då jag VET att det är en suverän byggupplevelse från början till slut!

Jag hoppade på tåget från början (trots att jag inte var så intresserad av WWI då, intresset kom vartefter...) och då kostade de inte mycket, jag tror inte jag gav mer än 200-300 stycket för Junkers D.1 och LVG (stora tvåsitsare), dessutom var frakten fri från NZ.

Något liknande får vi nog aldrig se igen, köp o njut om ni får tag i dem...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn fre okt 02 2020, 18:54

TommyKillander skrev:Ser man en VingNöt till salu så är det bara att köpa - det kommer förmodligen aldrig att göras något liknande igen... Sad

cheers
Tommy
Det är bara att hålla med. Känns väldigt sorgligt. Men Copper state models senaste modeller verkar åtminstone komma nära om man tittar på nätet.
Meng fokker såg jag på hobbybokhandeln för 650 kr utan byst, kändes hyffsat iaf. Men nu verkar de ha slut hos dem.

Iaf otroligt avundsjuk på vingnöten oavsett vilket flygplan som ligger i kartongen!

PostNord är som hin håle, ett mörkt hål.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 02 2020, 18:59

linusorn skrev:PostNord är som hin håle [...]
Såja nu, Djävulen är troligen långt mer pålitlig.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre okt 02 2020, 20:16

Haha! Sant.. Han har säkert trevligare kundservice med?

Wing Nuts ser coola ut.. Skrämemr mig med rigging och allt men kikar gärna på andra byggen. Den du köpte Stefan, aldrig sett den maskinen - men ser helfestlig ut!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre okt 02 2020, 22:58

Ha, ha, ha ja de flesta Ving-nötter jag köpt har jag aldrig hört talas om innan heller!

Men just det var lite av tjusningen med WNW, de drevs inte av vinstintresse utan av en mans drömmar o ideer, vilket också blev deras fall, tror jag.

Massor av udda Tyska och Brittiska flygplan men inget Franskt, Italienskt eller Japanskt (Salmson hade ett Japanskt dekalalternativ, men det var en Amerikansk kärra).
Han ville inte göra Camels eller Fokker Triplane, begränsade serier av säkra "money-makers"som Fokker DIII/VII, men gav ut Taube, Hanriot, Gotha och Felixstowe!
Inga Spad eller Nieuport, de måste haft många förlustaffärer, men vi får glädja oss åt vad vi fick istället under de här 10åren.

Ska du bygga en Vingnöt, börja med tex Sopwith Pup, beskedlig rigg och passformen är ju som Tamiya, men toleranserna är mycket tajtare!

Ett par lager färg på delarna och det passar inte ordentligt, du skulle inte ha några som helst problem!

En varning bara, de är svårt vanebildande!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör okt 03 2020, 11:59

Ja du visade mig några lådor och jäklar vilken passform! Ingen tolerans för tjock målning där! Wink
Riktigt kul att de fanns och jag har fullt upp med mina Viggar! Men det är superkul att se dem.
Beundransvärt vad de gjorde och att de vågade ge ut de lite ovanligare.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av rsm.gbg ons okt 07 2020, 17:34

Väntat en stund på att Alfa skulle få hem lite grejer.
Igår kom allt och dom skickade iväg en stor låda.
DHL var för en gång skull snabba med leveransen till Onsala, så nu har jag lådan.
Ibland tror jag dom väntar på att tillräckligt med paket skall komma innan dom kör ut till Onsala...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Img_1843
Dottern vill ha en SpaceShuttle i taket och det kan man ju inte motstå  Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Img_1842
Lite färg slank med åxå.
Saknar alla sorters grönt så jag drog ihop en hög med olika nyanser
AMMOs Rubber skall jag prova på däcken, min Gunze är slut nu.
MRP Thinner skall vara, enligt nån på nätet, den enda thinner som funkar med Hataka färg, behövs på min Drake, fingers crossed
AMMOs JetEngine paket kan vara bra att ha
AMMOs nya serie Shaders, läste mycket gott om dom, lite istället för panel wash fast man kör med airbrush, spännande.
Mr Surfacer för att jämna till ytor, 500 är ju ganska grovt, vi får se om det går att använda
Mr MetalPrimer, experiment det med, jag har inte hittat nåt än som biter bra på ets.
Och ett gäng Tamiya, trotjänaren, men vilken byråkrati idiot har bestämt att dom måste klistra på den där eländiga warnings pappret  Twisted Evil
tog mig en halvtimme att få bort dom och limmet under så dom ser ut som dom skall, med risken att den riktiga etikens text försvinner.

Ni får väl se hur/om dom funkar i mina byggtrådar  Very Happy
Dvs  om jag får dom att funka  Razz

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons okt 07 2020, 18:25

Oooh, nice!

Barn behöver rymdfarkoster, det är sedan gammalt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn ons okt 07 2020, 19:42

rsm.gbg skrev:
Mr Surfacer för att jämna till ytor, 500 är ju ganska grovt, vi får se om det går att använda
Mr MetalPrimer, experiment det med, jag har inte hittat nåt än som biter bra på ets.
Och ett gäng Tamiya, trotjänaren, men vilken byråkrati idiot har bestämt att dom måste klistra på den där eländiga warnings pappret  Twisted Evil
tog mig en halvtimme att få bort dom och limmet under så dom ser ut som dom skall, med risken att den riktiga etikens text försvinner.

- Roland

Alla barn behöver en space shuttle!
Mr surfacer 500 är bra till stora springor men jag brukar använda hårig pinne, 1000 går att köra i sprutan.
Byråkrater brukar tro att ingen svensk är äldre än 5 år, förutom dem själva då! bom

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons okt 07 2020, 20:44

Oh nice, Jet Engine Colours ser skön ut! Skall kika på den..
Tobias
Tobias


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons okt 07 2020, 21:44

Härlig laddning!  cheers


Låt drömmarna flyga på skytteln!  Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor okt 08 2020, 06:34

Schysst laddning Roland. cheers
En rymdfärja är ju bara så coolt.
Jag byggde Revell/Monograms i 1/72 under 90-talet.
Enda gången i mitt liv som en Humbrol burk har tagit slut.
Den stora bränsle tanken krävde 1½ burk orange färg. Razz
Man kanske skulle ta och bygga en ny Question scratch

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet