IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken? Empty En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

Inlägg av Fenix1980 ons apr 08 2020, 09:54

Jag har en gammal påbörjad MiG-29G som är klarlackad för bättre fäste av dekaler (när jag påbörjade den så läste jag någonstans att man skulle klarlacka den för bättre fäste för dekaler) Men MiG-29G är ju matt/sidenmatt i verkligheten och jag kommer inte ihåg vilken klarlack jag använde när jag lackade den men jag är säker på att färgen är humbrol (Var det enda märket jag använde då) Jag vill ju inte använda en matt/sidenmatt lack som reagerar dåligt med underliggande lack så att färg och dekaler förstörs. Så jag undrar om det finns någon matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken (Humrols mattlack är värdelös den blir inte transparent i alla fall pensel varianten).

Fenix1980


Till överst på sidan Gå ner

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken? Empty Sv: En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

Inlägg av linusorn ons apr 08 2020, 12:09

Ska du pensla eller spruta?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken? Empty Sv: En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

Inlägg av Fenix1980 ons apr 08 2020, 12:42

linusorn skrev:Ska du pensla eller spruta?
Har jag inte bestämt än men det lutar åt spraya (Airbrush eller Sprayburk) men det kan även bli med pensel som sagt jag har inte bestämt mig än några rekommendationer? Om det spelar någon roll så är MiG-29G i 1/72

Fenix1980


Till överst på sidan Gå ner

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken? Empty Sv: En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

Inlägg av linusorn ons apr 08 2020, 14:33

Om du väljer att spruta skulle jag rekommendera Gunzes klarlacker, finns både på vanlig glasburk och som sprayburk. Du kan beställa båda typerna från rebell hobby.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken? Empty Sv: En Matt/sidenmatt lack som fungerar på alla märken?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet