IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis maj 30 2023, 17:28

Noobson skrev:Trevligt! en spitfire är en ikonisk skönhet.

Stefan: visst är den, måste bara ge mig på en valentine sen 🇬🇧

Ännu en Anglofil på forumet!  cheers

S
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jun 12 2023, 20:23

Årets födelsedagsskörd och en dubbelboxning i småskalan som Professorn vänligt nog sålde av. Tack återigen!



Gräddvisp:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52970113828_57d03cea36_c



Swidish!  Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52969797769_8387fe2c81_c


Behöver denna köpeband eller vore medföljande slemremmar funkis?  scratch



Krigsmålad DC-3:a

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52969797789_a2b56db63c_c



Obskyrt brittiskt flygetyg:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52969657546_a0bbd55554_c



Jultomten Air Force:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52969062597_35f2e5f7d7_c




Bemärkelsedagar borde allt dugga tätare. albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån jun 12 2023, 21:22

En långbåge!? Det vore nåt att sätta tänderna i det, men helst vill man ju se vad du gör med dessa Fokker! (Fokkers? Fokkrar?)
Ha den äran, dessutom! drunken albino jocolor Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 121011601
Nu är du lika gammal som mig, i flera veckor till!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jun 12 2023, 21:42

Stort grattis på födelsedagen Matte!   cheers

...men du är fortfarande bara barnet!  Laughing  

Det var en rejäl plastskörd du fick, C47an eller Fokkrarna ser jag gärna en tråd på.  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 13 2023, 08:03

Fin skörd och grattis på födelsedagen Matt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån jun 19 2023, 14:17

Jag fick hem ett litet paket idag med trevligt innehåll! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Nyanlant_9

I bygghögen finns redan 2 B-17(F och G) samt en B-25J Mitchell.
Nån anar säkert vartåt detta lutar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jun 19 2023, 14:22

Azgaron skrev:Någon anar säkert vartåt detta lutar! Smile
Nu hyser du alltför stor tilltro igen. tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån jun 19 2023, 14:26

Ja, kanske det! Nån gång framöver lär det väl komma upp lite kuligheter på byggbordet! Smile
Möjligtvis lagom till nästa kollo!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån jun 19 2023, 19:13

Bombarsommaren expanderar minsann!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 20 2023, 09:03

Jo, den gör ju det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jun 28 2023, 09:14

Lite nytt som har trillat in….
 
 
Jag tänker INTE sitta och försöka mig på o klippa o klistra lövhögs-cammot på min 37a, så jag investerade i detta;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52898385223_0695dde186_k

 
Jag blev väldigt inspirerad av ett bygge på LSP, men jag har tillräckligt med Phantoms i 1/32 så det får bli en 48a istället, men ett superläckert färgschema är det allt och DN Models hade målningsmasker!
Nu måste jag bara hitta en F-4E Kai (Hasegawa 1/48) också....
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52898324845_3a6bd601b3_h

 
Jag gillar Helikoptrar och när Takom släppte sin AH-64D i 1/35 så var den given, den är ljusår bättre än Revells (Kangnam 1/32) gamla ök!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52991241890_669707c214_k


ICM´s flång nya Bristol Beaufort Mk.Ia med tropikfilter såg spännande ut….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52990877756_543d5c23b2_h


Som sagt, jag gillar Helikoptrar och den här lådan var relativt billig, plasten kommer visserligen från Z, men det är bara Tjeckiska maskiner i lådan….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52991013549_789e5c9ae6_h

 
Den här lilla pralinen slank också med…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 52991336418_2d34454a4c_h
 
 
 
 

 
Stefan     sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jun 28 2023, 14:16

Vilket lass!

Finväders-Beaufort sitter ju aldrig fel, liksom. Boxarten för Apachen var ju därtill underbar i sin kontrast mellan getherde och attackhelikopter. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån jul 03 2023, 10:19

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis jul 04 2023, 07:39

Hejsan. Very Happy
Jag har inte varit så aktiv på länge.
Builders block, och för mycket att göra på jobbet.
Men nu lagom till min semester trillade det in ett lite paket från Spanien.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53021836893_a61acd9e4c_k20230703_202302 by Bosse Persson, on Flickr
5st nya moduler till mitt färg/verktygsställ.
Får se om jag hinner med att måla alla 9 delar jag har köpt hittills under ledigheten. scratch

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis jul 04 2023, 15:57

En penn- och penselholk var ju förträffligt fiffigt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis jul 04 2023, 16:38

Tack Matt. Very Happy
Holken är bara halva bredden mot övriga modeller, så jag köpte två. 👍

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis jul 04 2023, 16:42

Praktiska holkar!   cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jul 05 2023, 08:03

Tack Stefan. Very Happy
Jag har bara planerat in 2 holkar i mitt projekt.
Men nu börjar jag luta åt att åtminstone lägga till en till, kanske två.
Vi får se hur det blir när jag är klar med de 9 enheter jag håller på med.
Planen är att ha hela stället klart innan det blir för kallt att spraymåla dem utomhus uppe i stugan.
Totalt kommer det bli runt 20-25 enheter i stället innan det är klart.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jul 05 2023, 21:51

Inte fel med lite ställ! Bra inköp, Bosse! Smile

Fick ett litet paket idag! Leverans från Eduard!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Nyanlant_10

Gick med i deras klubb och passade på att beställa en Musse också och en låda overtrees samt ets.
Fick ett tjusigt ölglas också! Får väl inviga det sen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 06 2023, 12:17

Azgaron skrev:Fick ett tjusigt ölglas också! Får väl inviga detta sedan! Smile
Gott så! Vad slags pilsner går bra till Tatzelwurm?  Cool


Det övriga i skeppningen såg minsann också livat ut. Bra handlat där! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 06 2023, 13:42

Tack Matt! Smile

Bra fråga, men jag har dessvärre för dålig koll för att ge ett bra svar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jul 06 2023, 14:26

Den lådan är jag också lite sugen på, massor av fina dekalalternativ!   cheers
 
Bunny-Tempesten ser riktigt kul ut också!   Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 06 2023, 19:08

Jo, det är fina dekalalternativ till den. Lite därför jag skaffade en overtree låda, men jag kanske skulle skaffat nån till! Smile
Overtree till Tempesten hade inte varit fel det heller. Det blir ju svårt att välja version!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jul 13 2023, 09:09

Hur har ni det i sommarvärmen?
Här har det varit ganska svettigt på dagarna och det är tur att vi har en sval källare att ta sin tillflykt till och när man ändå sitter där så kan man ju bygga lite!


Eller surfa runt på nätet och beställa grejer på nätterna....    Embarassed
 
Äntligen har Reskit kommit med de korrekta USAF- balkarna till F-111an (BRU), 4set á 2 balkar (Totalt 8st balkar) beställdes.




Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53008439365_8f6a65e32a_k

 
Jag passade på att köpa en sats med nya utblås.
Har jag kostat på modellen både ny cockpit, nya balkar, nya hjul och nya dekaler så kändes det nästan nödvändigt med ett par snygga kannor också!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53007464202_405943c61d_b

 
På tal om hjul, min A-6 Intruder (Hobbyboss) får ”ärva” de gamla balkarna (NAVY style MER), jag har redan nya dekaler och en ny cockpit till A-6an, så ett gäng nya hjul behövs definitivt.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53008223354_c3efe3628f_b

 
En sak som SH/Tarangus JA/AJ-37 Viggen verkligen behöver är nya hjul för att ersätta de smala ”cykeldäcken” i byggsatsen.
Reskits hjul är både skalenliga och otroligt snygga.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53008542193_96ac7acd6b_b

 
Reskit säljer ju också byggsatser, Bland annat märken som Dora Wings och Clear Prop.


Dora Wings har gett ut en hel serie med spännande civila 30-tals maskiner, däribland en Lockheed Vega 5C.
Kanske mera känd som Amelia Erharts flygplan, fyra läckra maskiner, däribland Erharts flygplan.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 53007464287_62c3f23903_h

 
Frakten är tyvärr ganska dyr från Ukraina, men servicen och pålitligheten är absolut inget att klaga på.
 
Mindre än två veckor från beställning till leverans och då har ändå tullen legat på det ett tag!
 
 
Inte dåligt alls!
 
 
Stefan    sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 13 2023, 10:08

Trevliga inköp, Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 39 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet