IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jul 13 2023, 11:00

Behagligt brutala brännarburkar! cyclops

Också: Tack för tipset om nya sulor till Viggen; detta behov hade gått mig förbi.

Därtill är Vegan en fjäder i hatten för Dora Wings som i övrigt alls inte står med mössan i hand. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn fre jul 14 2023, 17:40

Resan till Tallin gav resultat!
Även fast jag inte kan bygga just nu, så kan jag ju alltid fylla på stashen. Vem kan hindra mig förutom HSB, som var på generöst humör i Tallin. Gäller att smida medan järnet är varmt.
Hittade lite godsaker på modelsshop.eu:s fysiska butik, ligger lite avsides i ett industriområde och var nersläckt när vi kom dit. Plingade på klockan och då kom det en trevlig kvinna och öppnade åt oss. De verkade inte så vana vid fysiska besök utan opererar nog främst på internet, men var glada ändå.
Först blev det dessa två fynd, hade inte kronan varit värd så lite så hade det blivit lite billigare nu var det nästan som hemma men inte riktigt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53044403882_a78694ed72_k
Sen hade sönerna beställt varsin byggsats, den äldre ett flygplan och den yngre en tank (skrammelvagn flög över huvudet Very Happy ). Tamiya är lätt när man är nybörjare tänkte jag. Sagt och gjort!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53045166369_9b2f03e77d_k
Flygplan och tank blev det.

Östeuropeiska modeller var lite billigare så jag gjorde ett lite icke PK inköp. (Känsliga tittare varnas) Blev en Zvezda, motiverar det med att jag ville ha den redan när den annonserades (innan kriget), dels att det var lagervara så inga nya pengar går till Putin. Dessutom ska jag bygga den som en ukrainsk maskin. Kanske med digicamo. drunken
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53045480563_0451f9c08f_k

linusorn


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jul 14 2023, 18:57

Urtjusigt urval!  Cool
T-33A:n tycks mig sällsynt begärlig. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jul 14 2023, 19:28

Trevliga modeller allihopa!  cheers

Den där Su-25an är jag vansinnigt sugen på, men det är som sagt inte läge just nu.   Embarassed

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn fre jul 14 2023, 21:56

Tack ska ni ha. Var det GWH som ev. skulle komma med en SU-25? Får hoppas på det bästa så man kan bygga tjeckisk, slovakiska, eller varför inte kongolesisk, etiopisk eller peruansk?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön jul 16 2023, 11:28

linusorn skrev:Tack ska ni ha. Var det GWH som ev. skulle komma med en SU-25? Får hoppas på det bästa så man kan bygga tjeckisk, slovakiska, eller varför inte kongolesisk, etiopisk eller peruansk?

Ja, den modellen kommer nog att bli något i hästväg....   och tokdyr!

Kärran har använts av så många länder inom WP under lång tid (sedan mitten på -80talet), så det finns massor av roliga målningar!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jul 18 2023, 18:01

Trevliga inköp, Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån jul 31 2023, 08:27

Hejsan Very Happy 

Nu är semestern över för denna gång. 
Tyvärr blev semestern förlängd med en vecka pga matförgiftning; som fullkomligt däckade mig i nästan en hel vecka.

Under min ledighet kom ett stort paket från Super Hobby i Polen.
En Su-27P från Great Wall Hobby, vilka gör de allra bästa Flanker byggsatserna. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53056111140_db719dbee0_k001 by Bosse Persson, on Flickr

Byggsatsen släpptes 2021 och av någon outgrundlig anledning hade Super-Hobby lyckats få tag i en första utgåva som har ett svarvat mässings pitot rör med i lådan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055738381_9e9a2f0db4_k002 by Bosse Persson, on Flickr

Och som vanligt är kroppshalvorna gjutna i två hela stycken inklusive vingarna. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055147222_e32ec32691_k003 by Bosse Persson, on Flickr

Lådan är proppfull med plast, och en sabla massa små gjutramar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055147392_ae4cb42aec_k004 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53056214013_8c2b40f14f_k005 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055147497_5894b505f8_k006 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055147697_bcccfceb3e_k007 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53056214238_655c620219_k008 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055739051_0116ebf014_k009 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055739056_fd55b93bfb_k010 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53056112180_70f0b7eaeb_k011 by Bosse Persson, on Flickr

En sak jag verkligen älskar med GWH är deras fantastiska robotar. 
Alla jaktrobotar är gjutna i ett stycke och ligger packade individuellt i en liten ask i kartongen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53056112375_629758937d_k012 by Bosse Persson, on Flickr

Ett gediget dekalark medföljer med kompletta stenciler för både plan och vapenlast, och ett litet PE ark med detaljer till cockpit samt vissa plåtförstärkningar till vingspetsarna på uppdaterade flygplan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055148302_f7f3239448_k013 by Bosse Persson, on Flickr

A3 planscher till alla fem olika målningsaleternativen.
Ur lådan kan man bygga tre olika Ryssar i lite olika camouflage, en Ukrainsk i splinter camouflage samt ett antal Kinesiska plan.
Jag kommer göra min Ukrainsk, men i pixel camouflage.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055919724_6be79b9335_k014 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055919799_e858f507a2_k015 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055148607_266b94fe89_k016 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53055148792_9c3e0e5c3f_k017 by Bosse Persson, on Flickr

Sen lider jag ju utav AMS, så ett lite mindre paket direkt från Reskit i Ukraina har ocksåå trillat in. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53058104986_7ca36234c7_k018 by Bosse Persson, on Flickr

3D dekaler till cockpit från Kelik.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53057520617_e35a9c2857_k019 by Bosse Persson, on Flickr

Resinhjul till en sen Flanker.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53058105056_e7265a58d4_k020 by Bosse Persson, on Flickr

AGM-88 Harm robotar med fästen till Flannker. Very Happy 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53058105131_02e1c1e0ba_k021 by Bosse Persson, on Flickr

Utblås.
Byggsatsens utblås är bra, men dessa är bättre. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53057520992_5ef3a5bf79_k022 by Bosse Persson, on Flickr

Ukraina patchen är Reskits sätt att säga tack för de $20 jag donerade till deras krigsfond.
Och jag satte fast den på min jobbväska. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 53058584238_324d67ddff_k023 by Bosse Persson, on Flickr

Och det var allt. 
Det är inte omöjligt att denna kommer att påbörjas redan nu i höst. 
Måste bara köpa lite färg från Mr Paint först, då de Ukrainska kulörerna inte finns i AK Real Color sortimentet. 

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, Gigabyte and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jul 31 2023, 11:37

Jupp, det där var en skapligt stöddig sommarskeppning. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jul 31 2023, 14:28

Rejält lass med sköna pryttlar!  cheers

Vi ser fram emot byggtrådarna!    bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån jul 31 2023, 14:50

Tackar mina Herrar.
Byggtrådar kommer det bli.
Jag har nu 5st Flankers och en Fullback i stashen.
Och så har jag förbeställt den Indiska MKI som släpps inom en månad, och jag kommer även köpa lådan med MKA för Algeriet när den kommer.
Till dessa kan jag lägga till en Su-24, en Mi-24 och två Su-57 Felon.
Det innebär att jag har just nu 10st "Stora Ryssar" att bygga i stashen.
Och jag kommer köpa åtminstone en Flanker till, troligen två då jag gärna skulle vilja bygga en i Eritreanska färger.
Skulle kunna bygga den Eritreanska som en Su-27UB för den versionen har jag inte i stashen.
Med tanke på hur stora och komplicerade byggen dessa är så kommer jag att ha att göra i många år framåt.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis aug 01 2023, 11:44

Trevliga inköp, Bosse! Smile

Verkar ju vara en trevlig modell! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 01 2023, 12:44

Tack Håkan. Very Happy
GWH's Flankers är som ett gott årgångsvin, dvs ska njutas av i lagom doser i taget.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån aug 07 2023, 09:16

Jag la en beställning via E-bay som skulle levereras den 13/9 enligt hemsidan.
I morse fick jag ett samtal från frugan att det kommit ett paket till mig som hon ställt på diskbänken.
Döm om min förvåning när det visade sig vara min beställning från E-bay som kommit...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 20230807-081551

LasseThid


Azgaron, Matt_Public and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tis aug 08 2023, 18:27

Trillade in två nya vagnar idag, en britt och en tysk plus ett knippe med färg. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 20230811
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 20230810
Noobson
Noobson


Azgaron, Matt_Public, Marlin and Mårten Fredrik like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 09 2023, 07:11

Tjo-jämrans-hoo! cheers

Gepard är nog det bästa markbundna sedan ostburgaren.

-------
Eftersom alltför många inlägg gjorts, har detta ämne delats automatiskt. Du hittar resten av ämnet här:
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t7023-titta-vad-brevbararen-kom-med-och-annat-som-landat-i-hobbyrummet
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet