IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

+7
Matt_Public
Tobias
cas
Henrik Bergman
Stefan E
Azgaron
Sadolf
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Sadolf sön dec 05 2021, 17:26

På tal om udda plan från marinen så har jag glömt att meng har gjort Grumman Duck i 48... rätt dyra men inte omöjliga att hitta...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Stefan E sön dec 05 2021, 17:40

Ja, Ankan är ännu ett bortglömt flygplan som gjorde storartad tjänst under WWII.

Tyvärr får de här typerna inte mycket uppmärksamhet, de hade inga hakkors, slogs inte med kulsprutor eller bar bomber
De gjorde ett mycket viktigt jobb, men de var inte mycket i rampljuset, de bara fanns där när de behövdes.

Likadant är det med skolflygplanen, men nu verkar tillverkarna ha fått upp ögonen för skolflygplanen, Airfix, ICM, Zvezda och Eduard är väl de viktigaste. 

Jag älskar dessa "bortglömda" flygplanstyper!

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 35349251914_3d331d458a_k

Classic Airframes J2F-3 Duck, 1/48

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Sadolf like this post

Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Matt_Public sön dec 05 2021, 17:48

Välhängd anka, det där. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Tobias sön dec 05 2021, 18:59

Jo, men den gjorde mycket och bra så.. Och ser cool ut! Edit: Re: Kingfisher.

Jag gillar Curtiss Seahawk med.. Smile
Tobias
Tobias


Sadolf likes this post

Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av glimturen tis dec 07 2021, 20:26

Välkommen till forat!

En stilig fågel! cyclops

Snart har du säkert fått testat olika nya tekniker och hittat det som passar dig.
Det är bara att våga prova! Very Happy
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Sadolf tis dec 07 2021, 22:04

Stefan E skrev:Ja, Ankan är ännu ett bortglömt flygplan som gjorde storartad tjänst under WWII.

Tyvärr får de här typerna inte mycket uppmärksamhet, de hade inga hakkors, slogs inte med kulsprutor eller bar bomber
De gjorde ett mycket viktigt jobb, men de var inte mycket i rampljuset, de bara fanns där när de behövdes.

Likadant är det med skolflygplanen, men nu verkar tillverkarna ha fått upp ögonen för skolflygplanen, Airfix, ICM, Zvezda och Eduard är väl de viktigaste. 

Jag älskar dessa "bortglömda" flygplanstyper!

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 35349251914_3d331d458a_k

Classic Airframes J2F-3 Duck, 1/48

Stefan  sunny
Uh viken snygg Anka .. Tyvärr classic airframes är inte med länge.. eller så jag är fel kanske,
På tal om Ankan så fanns det i en film- Murphys private war- som var typ från 60 eller 70 talet.. Har sett den som skitunge på en svartvitt tv men ankan kommer jag ihåg... Sen så finn det en kille i USA Kermit Weeks som visar sin flygplans samling på youtube och han ha inte en men två duck...Så man kan se detaljer och hur man flyger den...rekommenderat...
https://www.youtube.com/watch?v=nZMzzM7DlRg
Tobias skrev:Jo, men den gjorde mycket och bra så.. Och ser cool ut! Edit: Re: Kingfisher.

Jag gillar Curtiss Seahawk med.. Smile
Seahawk... fanns på USS Missouri och Iowa om jag minns--- Ser ut som thunderbolt... Var inte Special Hobby eller Czech Models gjort en sådant i 48?
glimturen skrev:Välkommen till forat!

En stilig fågel! cyclops

Snart har du säkert fått testat olika nya tekniker och hittat det som passar dig.
Det är bara att våga prova! Very Happy
cheers
Tackar ödmjukast! Akvarellpennor och olja filtrar står nästa i kön att prova... flower
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya - Sida 2 Empty Sv: F4U-2 Corsair Birdcage 1:48 Tamiya

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet