IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

+6
Gigabyte
Azgaron
cas
Stefan E
Matt_Public
Tobias
10 posters

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis dec 21 2021, 14:37

Posten behagade tydligen inte skicka ut avi - men tomten ordnade det ändå till slut.. Smile Känner doften av salta hav från Västkusten, från paketet.. Härligt! Cool Då står man ut med Stockholm lite till..

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm 51761742530_80f26a7e80_hIMG_0405 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias


Azgaron, Matt_Public, cas and rsm.gbg like this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Matt_Public tis dec 21 2021, 15:15

Enbart omslagspappret var ju så sött att en insulinspruta tycks befogad. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis dec 21 2021, 15:29

Ja ellre hur! Blir många enheter insulin där!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E tis dec 21 2021, 16:04

Verkligen ett gulligt paket!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis dec 21 2021, 16:15

Att Posten inte skickade ut avi - kan det ha att göra med att jag saknar skorsten tro? Question

pirat
Tobias
Tobias


Azgaron and Moggy like this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av cas tor dec 23 2021, 21:12

Ja, se det där PostNord-lotteriet...
Gött att det kom fram och i ett stycke !

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias fre dec 24 2021, 14:35

Öppnade afktsitk imorse kl 0700 innan jag gick till jobbet.. Wink När jag var liten fick man ibland en julklapp på morgonen.. Jobbade sen dag, inte roligaste dagen. och cheferna hade misslyckats att köpa mat till alla så vi på dagen blev utan. Gick tidigt hem och tröstade mig med att starta bastun vid vårt lilla gym i källaren, lägga öl i frysen och fingra på den alldeles för fina julklappen.. Wink
(Tror att avs. byggt en sueprfin av just denna för några år sedan, här?)

Är det inte lite som att kasta pärlor till svinen? Wink Tack!
Hade redan lite ångest för det jag skickade - fick mera nu.. Embarassed Haft lite planer att komplettera den med dekaler som är lätt ordnade - får se med mottagaren vad denna tycker om det, efter att han öppnat.. Cool 

Väldigt trevlig julklapp dock! santa

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm 51771373517_3ea5a9218f_h
Tobias
Tobias


Azgaron and Gigabyte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Matt_Public fre dec 24 2021, 15:19

Nam-nam! Den där är riktigt trivsam om jag minns bygget rätt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias fre dec 24 2021, 16:28

Det kan jag tänka mig. Smile haft en Mk. X som jag aldrig byggde.. Embarassed Så jag blev lite eld o lågor! Kollar efter (lite) AM.. tror inte en Malta, iaf inte när det var som hetast, hade rokkitz.. (Men bomber). Verkar inte vara med en torp i dock..
Får bli en kanon-fågel som jagar djonker eller motsvarande? Wink

Var det efter karl-Bertil som fint folk öppnar? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Matt_Public fre dec 24 2021, 16:47

Tobias skrev:Var det efter Karl-Bertil som fint folk öppnar? Wink
Förväntas ens någon av oss känna till sådant? What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Azgaron fre dec 24 2021, 23:09

Ser ju trevligt ut! Lycka till med bygget! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av cas lör dec 25 2021, 08:37

Fint folk?
Har ingen aning, vår tomte dök inte upp förrän vid 17-tiden.
Skall bli riktigt kul att se vad du gör med den här Tobbe!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E lör dec 25 2021, 09:41

Ännu en superfin modell!  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Gigabyte lör dec 25 2021, 12:33

Lycka till med Bygget  Very Happy



  //Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av rsm.gbg lör dec 25 2021, 17:31

Ännu en beaufighter, kalas.
Lycka till.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias lör dec 25 2021, 18:04

Eller hur! Very Happy  Gillar Middlestone, Dark Earth och Azure Blue också.. Frågan är om det blir MrP eller Gunze och/eller Tamiya.
Tobias
Tobias


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av glimturen lör dec 25 2021, 18:15

Oahh! Mycket nice!  I love you I love you

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av cas sön dec 26 2021, 06:53

Tobias skrev:Eller hur! Very Happy  Gillar Middlestone, Dark Earth och Azure Blue också.. Frågan är om det blir MrP eller Gunze och/eller Tamiya.
Gunze är ett trevligt val för denna kombinationen färger!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias sön dec 26 2021, 11:08

Då får det bli dem. Smile Kanske knatar till Max en dag..
Men de verkar ha ändrat de kulörterna också häromåret? Men de kanske bara blev bättre?

Farsan blev eld o lågor när han hörde att en trevlig Varbergare hade skickat en Beau.. Undrar om din stash ligger risigt till - han bor ju inte så långt bort 8Läjet).. Wink

Jobb idag igen sen ledig till Nyår, så imorgon blir det start här..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av cas sön dec 26 2021, 13:22

Bra att far din blev till sig i trasorna!
Man får hoppas på att det gäller sonen också Wink
Har Gunze ändrat i sina färger? Det var mer än vad jag visste.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tor dec 30 2021, 09:06

Ledsen att jag avr seg cas. Smile Jobbade hela helgen, blev sen matförgiftad och däckad i mån-tis.. Plus tråkigheter på jobbet med tjafs som man måste ta med inkompetenta chefer. men nu är jag ledig lite!

Oh ja, jag är ett stort Beaufighter-fan. Både intresserad av Banff-Wing kärrorna och de som opererade på Malta. Jag gillar VERKLIGEN de färgerna.
Tyckte bara det var kul att farsan blev så på med. Det var länge sedan han byggde så han lever ltie av hobbyn via mig - och han får ju en hel del modeller av mig. Smile
Han tyckte dessutom det var kul att det bor duktiga byggare i Varberg (Andre med va?) Jag skickar ju honom till Fyndis och Gekås ibland, eller, han drar dit själv..
Tror vi båda saknar det där när man kunde kolla plastmodeller i leksaksaffärer.. Trollet i ullared som vi nämnde i någon tråd.. Lekoboo och lekhuset i Varberg och alla andra..

Whatever. Smile

Ja jag tror det? 2019? Men kanske inte dessa? Jag är osäker.. Men den där h58 som gick från Interior Green till Zinc Chromate ändrades ju rejält i kulört då, med samma nummer behållt..

Börjar klippa loss delar strax.. Wink
 Kikade på AM, men det beror på hur snabb jag är, lutar lite åt att bara köra på, så det inte stannar upp pga att jag inte fått ets etc.. Inte fel med OOB ibland och det ser itne ut som att det är ett problem med denna! Var det du eller Matte som byggde en för några år sedan?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tor dec 30 2021, 09:27

Sådär.. Smile Lådan har stått alldeles till höger om mig vid datorn sedan julafton, öppnat och fipplat flera gånger..  Cool
 Gillar när man har en fräsch Tamiya-låda, allt i sina påsar och man kan beundra gjutramarna..  Jag missade dock en grej tidigare - se nedan. Smile (Bild 3)

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm 51785997652_3443f96c80_hIMG_0422 by Tobias Björkman, on Flickr

Alldeles för fint för mig, tack igen cas! Wink Riktigt sporrad att göra ett bra jobb, och skönt att jag fick städat undan min P-47M före jul! (99,5% klar iaf)

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm 51787435529_88738b7f93_hIMG_0423 by Tobias Björkman, on Flickr

Jag var på väg att köpa masker från AML men med denna guiden skippar jag nog det. Bra grej!
Läste ju en massa Pilot-tidningar, som säkert så många andra.. Komemr ihåg några Battler britton-avsnitt med bristol Beaufighter, bland annat.. "Gammal Är Äldst" kan nog en heta? Någon som känner igen..?
Min brorsa byggde en Matchbox, TF. X när vi var små och jag lekte med den.. Alltid gillat denna kärran, nog egentligen mer än Mosquito.. Jag gillar formen mera, med den korta nosen och det mera.. Brutala utseendet.

Och det jag missat vid tidigare inspektion:

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm 51787068518_a4e06ee9f3_hIMG_0424 by Tobias Björkman, on Flickr

Det där är en fingerborgsnos va? Hmm.. Inte nu men jag kan nog bli tvungen att skaffa en Mk. X senare.. Den är häftig den näbben..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tor dec 30 2021, 09:29

Nu spoilar jag ju videon men.. Den är bra! Och! Jag gissade faktiskt rätt när jag såg den första gången. Via uteslutningsmetoden, för mig fanns det inget annat som stämde, men jag kände inte till resten. Lite tur, en smula slughet och lite kunskap om vad det inte kunde vara? Wink

Bra video dock! Allt hans är bra!



Och det är något jag gillar med attackuppdrag Embarassed  mot tyska konvojer.. Måste vara de där serierna från Pilot med Westland Whirlwind, Bristol Beaufighter, Bristol Beaufort, Fairey Swordfish, DeHavilland Mosquito etc.. Visuellt coolt, små flygplan mot storra bjässar med förnödenheter, kanoner som spottar ut eld och sprutar spårljus medans planen kommer in lågt och snabbt (ibland inte)..

Sånhär inspiration rullar medans det starts.. Wink

Tobias
Tobias


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E tor dec 30 2021, 10:11

Beaufightern är ett plan som kommit lite i skymundan  bakom Mosquiton, lite som Hurricane jobbade i skuggan av Spitfiren.

Beaufightern var ett flygplan som gjorde sitt jobb och gjorde det jäkligt bra, men andra tog äran.

Beaun´är en av mina stora favoriter och visst sög jag i mig alla Battler Britton historier i Pilot!  Very Happy

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Moggy and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tor dec 30 2021, 10:41

Eller hur. En man av klass den där Stefan. Wink Det ligger ett ganska stor hög av de där tidningarna hos farsan, skall kika igenom, igen, nästa gång.. Beaufightern var inte helt ovanlig i diverse serier men Battlers är de jag minns mest nu. Smile Försökte söka och hitta någon bild men inte just det.
Biggles flög väl också Beaufighter på Borneo.. Hehe, det var länge sedan men kommer ihåg lite ändå, de sköt sönder pråmar med gummi för japanerna har jag för mig.. Sånt man läste som liten grabb i mellandagarna förr - nu byggs det istället. Wink

Antar att du byggt denna med Stefan?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet