IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

+7
Azgaron
Gigabyte
Obed
JOooCKE
Janne.S
ErikM
Stefan Karlsson
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av JOooCKE lör sep 26 2009, 19:12

Kul att du vädrade sprutan ! Very Happy
Jag måste säga det , jag köpte min första spruta för ca 1 o ett halvt år sedan , och sen dess har det öppnats helt nya världar ! Smile

Är det Färjestad du menar ? Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Stefan Karlsson lör sep 26 2009, 19:15

JOooCKE skrev:
Är det Färjestad du menar ? Laughing

Kanske inte riktigt. Smile

/Stefan

Stefan Karlsson


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Janne.S lör sep 26 2009, 19:24

TIMRÅ!!!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av JOooCKE lör sep 26 2009, 19:29

Janne.S skrev:TIMRÅ!!!!!!

I Sundberg familjen ( min familj ) är det Färjestad som gäller lol!
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Warsawpact lör sep 26 2009, 21:38

BRYNÄS!

Vad är de där ringarna till för? Larvhjulen?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Stefan Karlsson lör sep 26 2009, 21:44

Sjutton vet om man skall svara folk här, ni har så konstiga tankar vad det gäller hockey... Shocked

Men ok, för den här gången då. Jo, ringarna är för larvhjulen. Vet inte riktigt vad dom kallas egentligen. Stödhjul? Very Happy

/Stefan

Stefan Karlsson


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Stefan Karlsson ons sep 30 2009, 00:23

Jag har nog gjort en liten boo-boo idag.
När hockeyn var så tänkte jag att jag skulle få lite gjort på modellen. Satte upp en del delar på tandpetare för senare grundmålning och sedan fortsatte jag med att montera min fina lackade gummihjul.
När jag höll på med det sista så kom jag på en sak. Det är ju inte bara gummit som skall lackas, det är själva "fälgen" med. Och det har jag glömt. Inte bra alls. Nu blir det till att handmåla dom. Crying or Very sad

Men men, man får vara glad för det lilla, det var ju nåt bra lag som vann igen. cheers

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 004_monterat

/Stefan

Stefan Karlsson


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Azgaron ons sep 30 2009, 00:59

En cirkelmall som man kan hitta för en hyfsad peng i nån butik med kontorsmaterial, skulle kunna underlätta om du sprutmålar!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Janne.S ons sep 30 2009, 09:52

Eller så målar du hjulen med airbrush och sedan går du på gummit igen med pensel Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max" - Sida 2 Empty Sv: 10.5 K.Pz.Sfl.IVa "Dicker Max"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet