IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

+5
cas
Tobias
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2022, 23:25

Tänkte att en Titan skulle vara kul att testa på att bygga och måla, så för ett tag sen gjorde jag slag i saken och skaffade den här.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_box

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_contents

Fyra ark med delar finns det i lådan, samt instruktioner, dekaler och spelkort och regler.

Bygget börjar med bålen och benen.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_1

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_2

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_3

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_4

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_5

Det var först när jag skulle limma de färdiga benen som jag upptäckte att jag gjort ett "litet" misstag.
Jag hade av nån anledning bytt plats på fötterna. Att få loss dem var inte helt lätt då det ena benet var limmat dagen innan.
Det slutade med att ena benet bröts vid fotleden. Jag lyckades till slut få loss foten från leden och sen efter lite slipande limma allt på plats igen.
Denna gången på rätt sida! Smile

Under tiden detta torkade började jag med överkroppen.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_6

Benen och fötterna blev rätt okej efter den lilla operationen, och sen ska det ju dit plåtar utanpå, så inte mycket av skelettet kommer att synas.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_7

Sen var det dags att jobba vidare med överkroppen.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_8

Det sitter ett rörligt torn uppe vid axlarna. Lite mekigt att få ihop de delarna utan att limma fast den inre rörliga delen.
Till dessa torn finns ett gäng vapenalternativ.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_9

Dessutom finns tre alternativa huvuden.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_10

Jag har inte valt vilka vapen eller vilket huvud jag ska ha ännu, men det lutar åt de pipor jag har provmonterat på bilden, och kanske det vänstra huvudet.
Kanske ska måla upp dem och se hur de blir.

Vapnen som sitter istället för armar är nästa på programmet och sen är det nog inte långt kvar till målning.
Alla plåtar har jag tänkt måla separat och montera sen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias and Asuraswe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Stefan E lör dec 17 2022, 23:33

Häftig...  gubbe?.... grej?.... robot?....

Vad det än är så blir den störthäftig!  cheers

Jag gillar huvudet till höger i bild.  What a Face


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2022, 23:39

Tack Stefan! Smile

Jo, det huvudet är också rätt coolt!

Det är väl nån slags robotliknande krigsmaskin, men där verkar finnas luckor och fönster som skulle kunna passa nåt i 1/144 eller nåt sånt.
Har inte hundra koll på exakt vad det är, då jag bygger för att jag tycker de ser coola ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Matt_Public sön dec 18 2022, 06:11

Kalaskul knatande kampkumpan! cyclops

Högra huvudet härskar häpnadsväckande helhjärtat.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron sön dec 18 2022, 12:25

Tack Matt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Tobias sön dec 18 2022, 17:33

Ja jag tror jag gillar det högra huvudet med. Smile

Nice Håkan! Får skicka in lite grots med stikkbombs och ta hand om den, sen loota skroten..

Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron mån dec 19 2022, 01:01

Tack Tobias! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av cas mån dec 19 2022, 06:12

Bollar til axlar i skön gammal WH-stil ser jag.
Cool grej, helt klart!

Ha kul med den Håkan!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Marlin mån dec 19 2022, 07:24

Ballt, cheers
Kan bara instämma i att det högra huvudet är det coolaste. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Asuraswe mån dec 19 2022, 14:17

Riktigt snyggt:) ser fram emot att följa bygget
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron tis dec 20 2022, 13:51

Tack Christer, Bosse och Asuraswe! Smile

Det kommer mer bilder snart! Håller på med plasmapuffrorna som utgör underarmarna.
Sen är det bara fästen och axlar kvar innan målning.

Ska bara klura lite på hur jag ska göra med plåtarna som fortfarande sitter kvar i arken.
Det gäller ju att kunna utröna vilken plåt som ska varthän om jag tar loss allihopa.
Det löser sig säkert!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av glimturen tor dec 22 2022, 18:31

Huga en så hemskt fräsig sak! cyclops

Skall bli kul att sevart detta går! Very Happy

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron sön dec 25 2022, 21:13

Tack Rickard! Smile

Två armar i form av stora plasmakanoner byggdes.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_11

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_build_12

Sen fick allt lite svart färg!

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_paint_1

Jag hade lite strul med sprutan, vilket kan vara en orsak till att den svarta färgen är lite ojämn.

Jag har tänkt att dra på någon mörk metallfärg så bristerna kommer nog inte att synas så mycket ändå.

Sen ska jag klura på hur jag vill att den ska se ut.
Om jag ska ha den i rött, svart och guld, eller om jag ska hitta på något annat.
Likaså funderar jag på om och hur mycket skador och slitage jag ska göra på den.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av glimturen mån dec 26 2022, 15:14

Rejäla puffror! Shocked

Det blir säkert bra, vad du än väljer! Very Happy

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron tis dec 27 2022, 00:30

Tack Rickard! Smile

Målningsuppdatering kommer snart!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Tobias tis dec 27 2022, 11:27

Rejäla bössor ja.. Smile

Rött, svart och guld låter manligt! Khorne Red? Den vinröda? Gillar den..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron ons dec 28 2022, 00:11

Jo, det är Khorne red som är basfärgen. Sen blir det visst mörkblå på övriga plåtar.
Insåg efter att ha kollat bilderna på deras hemsida att jag missat att måla en del plåtar och målat nån i fel färg.
Bara att ladda sprutan med rätt färg och måla om.
Sen blir det till att maskera en del så det jag målat i metall får kvarvara så.

Jo, det är rätt stora bössor, och mycket detaljer att måla på dem.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Tobias ons dec 28 2022, 23:07

Ah, nice färger.. Smile

Hur går sprutandet av dem? Jag körde lite Khorne Red innan, genom 0,2mm-nålen.. Spädde 70% med Ultimate Airbrush Thinner (för att jag har den) - det blir ändå lite sådär efter ett tag. Fick maxa trycket genom att "durtta" liksom.. Gick ju bra när det var de där ikonerna till sköldarna, men måla så på en stor figur känns jobbigt.. Hur gör du?
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron fre dec 30 2022, 19:39

Tack Tobias! Smile

Jo, det går rätt fint att sprutmåla. Lite bökigt att få färg till blandkoppen, inte så att det går att suga upp den med pipett direkt! Smile

Kan ju vara svårt om man ska hålla på att dutta, men jag hade inga såna problem.
Det mesta är ju målat med olika sorters metallfärg och plåtarna är inte så värst stora så det var inga större problem.

Upptäckte i efterhand att plåtarna överst på kroppen inte var i metall utan målade precis som övriga plåtar.
Var lite osäker på hur jag skulle maskera, så jag målade för hand och körde sen även de olika färgtonerna.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_paint_3

Sen målade jag huvudet som de flesta tyckte var coolast! Smile

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_paint_2

Jag var inte riktigt nöjd med hur de penselmålade plåtarna såg ut, och drog därför på ett tunt lager Kantor blue.
Kom på att jag faktiskt hade köpt en burk med svart jörp, så den kom till användning.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_paint_4

Även plasmakanonerna fick lite färg.

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Adeptus_warmaster_heavy_battle_titan_paint_5

Jag har fortfarande en del plåtar och lite annat att få klart innan slutmontering.
Sen ska det till lite dekaler och vädring.
Hade hoppats få klart den i år, men det få nog bli första nästa år istället.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Matt_Public fre dec 30 2022, 19:41

Gvörsk, så tjusigt! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Tobias fre dec 30 2022, 21:44

Ser riktigt coolt ut Håkan! Very Happy
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron fre dec 30 2022, 23:25

Tack Matt och Tobbe! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av cas lör dec 31 2022, 12:41

Det där, det är stöddigt det!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av glimturen lör dec 31 2022, 16:44

Busfräsigt! cyclops cyclops
Läcker målning.

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Azgaron lör dec 31 2022, 17:04

Tack Christer och Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warmaster Heavy Battle Titan - Citadel Miniatures

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet