IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

5 posters

Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Azgaron tor apr 13 2023, 10:22

Utöver det sedvanliga påskfirandet med middag hos svärföräldrarna och övrigt umgänge med familjen, så har jag ägnat påskhelgen till att delta i ett påskhelgsbygge!

Bygget började på torsdagen kl. 18 och tog slut på måndagen kl 12 på natten lokal tid.
För att ha en chans att hinna valde jag en relativt enkel modell.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_box

Man kan bygga två stycken med det som finns i lådan, men jag valde att bara bygga en för detta ändamål.
Började med ben och fötter.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_1

Kroppen byggdes och fötterna passades in och limmades i rätt position.
Det fanns lite olika plåtar att välja på och jag valde en uppsättning jag tyckte passade ihop.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_2

Två olika huvuden byggdes ihop då jag inte bestämt vilket jag skulle använda just då.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_3

Även vapnen hade ett antal alternativ och dessutom kunde man bygga två av varje om så önskades.
Här har jag byggt en av varje!

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_4

Fick ett ryck och satte magneter i midjan även på denna.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_5

Väl så långt kunde jag prima alla delar.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_1

Alla delar som skulle vara i metall, fick först ett lager Vallejo black metal målat med spruta i ca 45 graders vinkel runt om, och sen målade jag steel i stort rakt uppifrån.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_2

Övriga delar fick motsvarande behandling. Först med grått.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_3

Och sedan vitt.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_4

Metalldelarna torrborstades med aluminium och vissa detaljer fick lite Molotov kromfärg.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_5

Plåtarna till kroppen målades gula.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_7

Sen sattes de plåtarna på plats och de vapen jag till slut valde fick även de gul färg på plåtarna.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_6

De andra plåtarna målades lila och huvudena målades röda.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_paint_8

Väl så långt var det inte många timmar kvar på gruppbygget, så plåtarna limmades på plats och jag började detaljmåla dekoren.
Tänkte först använt guld, men jag tyckte inte det blev så bra mot det gula, så jag valde svart där istället.
Däremot fick de lila och röda plåtarna guldfärgad dekor, och baneren fick en benvit färg.

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_7

Den sista tiden ägnades åt att få klart så mycket som var möjligt och kvart i tolv på måndagen såg den ut så här!

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_8

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Warhound_scout_titans_build_9

I det här läget får den anses battle ready och kanske lite till, och jag blev rätt nöjd med hur långt jag kom på den stipulerade tiden!

Ska måla klart den här och även bygga den andra, samt troligen sätta dit lite dekaler och fixa baserna.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public and Asuraswe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Asuraswe fre apr 14 2023, 18:44

Snyggt jobbat! Är alls insatt i Adeptus mechanicus men modellen har en go old school känsla.
Asuraswe
Asuraswe


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Azgaron lör apr 15 2023, 00:32

Tack Asuraswe! Smile

Inte jag heller egentligen. Tycker mest att de ser coola ut.
Skaffade codexboken mest för att få inspiration och lite koll på hur de kan se ut.
Har inte läst så mycket i den ännu.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Matt_Public lör apr 15 2023, 10:28

Heltuff liten promenadpjäs, det där.  cyclops

Man får liksom vibbar av ED-209 på Medeltidsveckan av den. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av glimturen lör apr 15 2023, 21:19

Eller möjligen andjägarens mardröm? scratch Wink

Men stiligt och annorlunda! Like! drunken

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Azgaron sön apr 16 2023, 00:14

Tack Matt och Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Tobias tor apr 27 2023, 14:14

Ah så coola! Gillar Warhounds Min brorsa hade två av de gamla, metall, när vi var små.. De är itne helt olika, men dessa är nog lite coolare..

Sugen själv på lite Titaner.. Epic är kul, Adeptus Titanicus verkar kul..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop Empty Sv: Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet