IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Behöver lite hjälp med delar till min B-17

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av JOooCKE mån nov 16 2009, 15:49

Hej alla forums vänner ! Very Happy

i går såg jag bilder på en israelisk B-17 och då blev jag sugen direkt på att bygga min B-17G i 1/48 som israelisk. Smile
Dock så har jag två problem, inga jätte stora men ni kanske kan hjälpa mig lite...

Den här delen, som ni ser är ganska skev Mad
Hur ska jag göra för att få den till sin rätta form? Doppa den i hett vatten och böja till den eller något annat tips?
Behöver lite hjälp med delar till min B-17 DSC02081

Och den här bulan är lite frostad, fungerar Jannes huv räddar metod på det?
Behöver lite hjälp med delar till min B-17 DSC02085


/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av Janne.S mån nov 16 2009, 18:27

Hett vatten är din vän när du ska räta ut krökta delar! Koka upp vatten i en kastrull och doppa delen.....ta upp den med jämna mellanrum för att se om den är "lagom" böjlig.

På buk klotet, är det en lim fog som frostat eller är det själva plasten?
Annars är det bara att slipa, putsa och doppa i johnson!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av JOooCKE mån nov 16 2009, 18:32

Tack för det Janne! Very Happy
Ska se vad jag kan göra åt det, bubblan är det en lim fog som löper runt hela och där är det lite frostat på glaset...
Köpte den här modellen på en loppis för 100 kr och då var den på börjad, inget doppa i johnssons här inte bara vanligt humbrol plastlim som såg ut att vara från en tid före ww2 Laughing


/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av Janne.S mån nov 16 2009, 18:49

Puts putsa putsa och polera! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av JOooCKE mån nov 16 2009, 19:14

Japp! Very Happy
Ska göra det med, har börjat lite smått nu på den Smile

Håller på med väggarna på delen åvan som jag behövde fixa till lite Razz

En byggtråd kommer senare i veckan. Jag har ganska mycket läxor nu som måste göras och det går före plasten tyvärr Sad


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Behöver lite hjälp med delar till min B-17 Empty Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet