IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Matt_Public tis jun 01 2010, 12:32

Hej på er!

Jag vet bra lite om sånt här, men jag fick syn på en råcool sak i en krigsfilm som jag verkligen skulle vilja bygga. Frågan är bara vad fasen det var.

Den var amerikansk, helgrön, hade sex hjul och en fjuttig liten kanon (3,7?) i ett torn med en .50 på ringlavett överst. Ringer det några klockor nånstans?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Warsawpact tis jun 01 2010, 12:39

Matt_Public skrev:Hej på er!

Jag vet bra lite om sånt här, men jag fick syn på en råcool sak i en krigsfilm som jag verkligen skulle vilja bygga. Frågan är bara vad fasen det var.

Den var amerikansk, helgrön, hade sex hjul och en fjuttig liten kanon (3,7?) i ett torn med en .50 på ringlavett överst. Ringer det några klockor nånstans?

Pratar vi WW2?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Matt_Public tis jun 01 2010, 12:42

Javisst ja. Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Icon_redface

Jupp. VK2. Sent skede.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Janne.S tis jun 01 2010, 12:51

En M8 greyhound kanske?

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. 800px-M8-Greyhound-Haugh-3
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Matt_Public tis jun 01 2010, 14:04

Janne.S skrev:En M8 greyhound kanske?

Just den var det ja. Stort tack!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Janne.S tis jun 01 2010, 22:36

det var så lite så Very Happy

När får vi se den byggd?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Matt_Public ons jun 02 2010, 08:44

Janne.S skrev:När får vi se den byggd?

Jaa, få se nu.

Först ska jag rota runt bland aftermarket-pryttlarna för att hitta vad som kan tänkas "behövas". Därefter ska jag sätta mig hjälpligt in i pansarbyggandets teknik, beställa modell och tillbehör samt försöka tråckla ihop det hela till något som jag inte skäms för att visa upp efter att ha sett Joppos mästerverk.

En bit in i Juli låter som en rimlig gissning, med tanke på årstiden. Sedan lär väl Murphy ha något att säga till om längs vägen...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Janne.S ons jun 02 2010, 13:51

LOL En sann realist! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Joppo ons jun 02 2010, 16:25

Kul modell som man inte ser så ofta Smile Tamiyas 1/35 version verkar vara en fin modell också. Lycka till!

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Lite hjälp önskas från pansarentusiaster. Empty Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet