Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.
Hej på er!
Jag vet bra lite om sånt här, men jag fick syn på en råcool sak i en krigsfilm som jag verkligen skulle vilja bygga. Frågan är bara vad fasen det var.
Den var amerikansk, helgrön, hade sex hjul och en fjuttig liten kanon (3,7?) i ett torn med en .50 på ringlavett överst. Ringer det några klockor nånstans?
Jag vet bra lite om sånt här, men jag fick syn på en råcool sak i en krigsfilm som jag verkligen skulle vilja bygga. Frågan är bara vad fasen det var.
Den var amerikansk, helgrön, hade sex hjul och en fjuttig liten kanon (3,7?) i ett torn med en .50 på ringlavett överst. Ringer det några klockor nånstans?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Lite hjälp önskas från pansarentusiaster.
Matt_Public skrev:Hej på er!
Pratar vi WW2?
Warsawpact- Starwarsviritous
Javisst ja.
Jupp. VK2. Sent skede.
Jupp. VK2. Sent skede.
Janne.S skrev:En M8 greyhound kanske?
Just den var det ja. Stort tack!
det var så lite så
När får vi se den byggd?
När får vi se den byggd?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:När får vi se den byggd?
Jaa, få se nu.
Först ska jag rota runt bland aftermarket-pryttlarna för att hitta vad som kan tänkas "behövas". Därefter ska jag sätta mig hjälpligt in i pansarbyggandets teknik, beställa modell och tillbehör samt försöka tråckla ihop det hela till något som jag inte skäms för att visa upp efter att ha sett Joppos mästerverk.
En bit in i Juli låter som en rimlig gissning, med tanke på årstiden. Sedan lär väl Murphy ha något att säga till om längs vägen...
Kul modell som man inte ser så ofta Tamiyas 1/35 version verkar vara en fin modell också. Lycka till!
/J
/J
Joppo
Liknande ämnen
» Lite hjälp.... (P-51B Mustang)
» Buccen - behöver lite hjälp
» Behöver lite hjälp med delar till min B-17
» Lite hjälp med färg till en Pucara?
» Behöver hjälp från C4-Open-besökande dansk modellbyggare!
» Buccen - behöver lite hjälp
» Behöver lite hjälp med delar till min B-17
» Lite hjälp med färg till en Pucara?
» Behöver hjälp från C4-Open-besökande dansk modellbyggare!
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet