Buccen - behöver lite hjälp
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Buccen - behöver lite hjälp
Neomegas cockpit är utan tvekan mycket fin. Men instruktionerna är inte så tydliga som man kunde önska.
Där finns med två räls till väggen bakom katapultstolen, men inget som visar exakt hur de ska sitta, hur brett isär osv.
Radarn till navigatörskonsolen, kan man bara se att den ska dit på baksidan av mellanväggen, men inte var.
Det sitter två små upphöjnader som jag misstänker kan vara dit den ska.
Jag har kollat efter referensbilder, men inte hittat nån till vare sig räls eller radar.
Inte heller på de byggen jag hittat, kan man se var dessa delar ska sitta.
Är det nån som har koll?
Sen undrar jag, är det bara glasskiva till HUD'en som behövs till HUD-konsolen?
Håkan
Där finns med två räls till väggen bakom katapultstolen, men inget som visar exakt hur de ska sitta, hur brett isär osv.
Radarn till navigatörskonsolen, kan man bara se att den ska dit på baksidan av mellanväggen, men inte var.
Det sitter två små upphöjnader som jag misstänker kan vara dit den ska.
Jag har kollat efter referensbilder, men inte hittat nån till vare sig räls eller radar.
Inte heller på de byggen jag hittat, kan man se var dessa delar ska sitta.
Är det nån som har koll?
Sen undrar jag, är det bara glasskiva till HUD'en som behövs till HUD-konsolen?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Buccen - behöver lite hjälp
Nu var det längesn jag läst in mig på Bucc, men jag hade nog börjat kika i den här tråden på BM
http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235029851-ark-royals-last-cruise-1-fairey-gannet-aew3-update-2-blackburn-buccaneer-s2-panel-lines-rescribing/&do=findComment&comment=2937433
En galen italienare som scratchar fram tonvis med detaljer (visserligen i 1/72 men det hindrar ju inte) och hans supporters inkluderar en bunt gamla flygare...
http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235029851-ark-royals-last-cruise-1-fairey-gannet-aew3-update-2-blackburn-buccaneer-s2-panel-lines-rescribing/&do=findComment&comment=2937433
En galen italienare som scratchar fram tonvis med detaljer (visserligen i 1/72 men det hindrar ju inte) och hans supporters inkluderar en bunt gamla flygare...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för länken Christer!
Det var ju en intressant tråd! Uj, snacka om hemmaknåpad detaljering!
Han har ju ingen mellanvägg vad jag sett så här långt, och stolarna han fick tar ju upp rätt stor plats.
Blev ju nästan fler frågor efter att ha sett en sån här tråd. Första frågan, ska bombluckan vara "platt"? Den som kommer med i lådan buktar ju!
Eller beror det på vilken version man gör?
Skulle behövt en sån referensbok som han visar upp. Hade kanske varit lättare att se hur det ser ut då.
Har fortfarande inte blivit jättemycket klokare!
Håkan
Det var ju en intressant tråd! Uj, snacka om hemmaknåpad detaljering!
Han har ju ingen mellanvägg vad jag sett så här långt, och stolarna han fick tar ju upp rätt stor plats.
Blev ju nästan fler frågor efter att ha sett en sån här tråd. Första frågan, ska bombluckan vara "platt"? Den som kommer med i lådan buktar ju!
Eller beror det på vilken version man gör?
Skulle behövt en sån referensbok som han visar upp. Hade kanske varit lättare att se hur det ser ut då.
Har fortfarande inte blivit jättemycket klokare!
Håkan
Förvirrad, men nu på en mycket högre nivå som man brukar säga.
Massimo är en trollkarl! Tror han har gjort luftbromsen fullt fungerande
Bombluckan är en lustiger tillställning.
Jag har för mig att det bara är RAF-maskiner som har den stora bulan för de tänkte bära alla vapen på utsidan och satte en stor bränsletank i buken istället, men jag har inte min Wings of Fame -Buccaneer -special i handen på jobbet konstigt nog så jag kan inte kolla.
Så det kan ju vara på plats att veta om du skall göra en S.2A, B, C eller D.
Massimo är en trollkarl! Tror han har gjort luftbromsen fullt fungerande
Bombluckan är en lustiger tillställning.
Jag har för mig att det bara är RAF-maskiner som har den stora bulan för de tänkte bära alla vapen på utsidan och satte en stor bränsletank i buken istället, men jag har inte min Wings of Fame -Buccaneer -special i handen på jobbet konstigt nog så jag kan inte kolla.
Så det kan ju vara på plats att veta om du skall göra en S.2A, B, C eller D.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hehe, ja så kan man ju uttrycka det!
Ja, han är ruggigt duktig! Jo, det såg ju så ut, att döma av bilderna!
Det är ju en RAF kärra som jag bygger, så då borde det ju var ok med tankbulan.
Ska man hålla reda på sånt också?! S2B säger lådan och instruktionerna. Inte för att jag har koll på vad det innebär!
Håkan
Ja, han är ruggigt duktig! Jo, det såg ju så ut, att döma av bilderna!
Det är ju en RAF kärra som jag bygger, så då borde det ju var ok med tankbulan.
Ska man hålla reda på sånt också?! S2B säger lådan och instruktionerna. Inte för att jag har koll på vad det innebär!
Håkan
Nu är det bra länge sedan jag byggde min Bucc, men vad jag kan minnas måttade jag bara in stolarna, de ska ju löpa
på/mellan rälsen.
Tanken beror på version, men kan också bero på Individ och tidpunkt, håller med Christer där, gör som du vill eller leta foton.
Mellanrutan ska sitta på/runt konsollen, har inget minne av att det var svårt att få dit den.
Det finns fler varianter än man kan tro, även på Buccen, den tjänstgjorde under lång tid.
Stefan
på/mellan rälsen.
Tanken beror på version, men kan också bero på Individ och tidpunkt, håller med Christer där, gör som du vill eller leta foton.
Mellanrutan ska sitta på/runt konsollen, har inget minne av att det var svårt att få dit den.
Det finns fler varianter än man kan tro, även på Buccen, den tjänstgjorde under lång tid.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Jag gjorde ett test med rälsen, så här.
Jag satte lite häftmassa på väggen och tryckte försiktigt dit rälsen, och den utskjutande delen på ryggen/baksidan av stolen passar på så vis mellan rälsen.
Sen är jag osäker på om deras placering i höjd. Om dem börjar nere vid golvet eller sitter en bit upp, som jag satt dem nu.
Lär väl inte synas så mycket när allt är på plats.
Sen hittade jag en bild i en annan tråd på BM, där nån hittat info om var radarn, som visade sig inte alls vara nån radar, ska sitta.
Och det var inte heller där Neomega visat, utan på ena sidpanelen.
Det är grunkan på högersidan som avses. Finns en platta bakom som verkar avsedd att sätta den på.
Letar ivrigt bilder, men en referensbok hade nog varit bra. Blir ju nästan aldrig av då alla pengar går till modeller och färg mm.
Gällande skyddsrutan så insåg jag ganska snabbt att man behöver kapa fästena som normalt håller rutan på plats på undersidan, men som inte funkar med Neomegas cockpit.
Bara att kapa och limma på ovansidan senare. Vilket är en fördel då man slipper ha en ruta i vägen.
Jo, det finns väl ett gäng varianter, kan jag tänka mig. Gäller bara att veta skillnaden, och om denna skillnad är synlig.
Håkan
Jag gjorde ett test med rälsen, så här.
Jag satte lite häftmassa på väggen och tryckte försiktigt dit rälsen, och den utskjutande delen på ryggen/baksidan av stolen passar på så vis mellan rälsen.
Sen är jag osäker på om deras placering i höjd. Om dem börjar nere vid golvet eller sitter en bit upp, som jag satt dem nu.
Lär väl inte synas så mycket när allt är på plats.
Sen hittade jag en bild i en annan tråd på BM, där nån hittat info om var radarn, som visade sig inte alls vara nån radar, ska sitta.
Och det var inte heller där Neomega visat, utan på ena sidpanelen.
Det är grunkan på högersidan som avses. Finns en platta bakom som verkar avsedd att sätta den på.
Letar ivrigt bilder, men en referensbok hade nog varit bra. Blir ju nästan aldrig av då alla pengar går till modeller och färg mm.
Gällande skyddsrutan så insåg jag ganska snabbt att man behöver kapa fästena som normalt håller rutan på plats på undersidan, men som inte funkar med Neomegas cockpit.
Bara att kapa och limma på ovansidan senare. Vilket är en fördel då man slipper ha en ruta i vägen.
Jo, det finns väl ett gäng varianter, kan jag tänka mig. Gäller bara att veta skillnaden, och om denna skillnad är synlig.
Håkan
Liknande ämnen
» Behöver hjälp med slangkoppling
» Skillnaden mellan Bf 110 C och G, behöver hjälp!
» Behöver hjälp med att hitta dekaler
» Behöver lite hjälp med delar till min B-17
» Behöver Hjälp med taket av händiga hemma byggare....
» Skillnaden mellan Bf 110 C och G, behöver hjälp!
» Behöver hjälp med att hitta dekaler
» Behöver lite hjälp med delar till min B-17
» Behöver Hjälp med taket av händiga hemma byggare....
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet