Grumman F4F Wildcat
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Grumman F4F Wildcat
Sedan kan man trimma bort överskottsfilm med en vass hobbykniv... brukar jag roa mig med
Ta det varligt med microsolen...har man på för mycket kan dekalen krulla ihop sig och förstöras, bättre att lägga fler gånger istället.
Dekaler vill ha en så blank yta som möjligt för att slippa att det silvrar sig.... ibland blir det bubblor med luft men de kan man poppa med en nål eller spetsen på en hobby kniv. sedan dutta på lite mer microsol.
Ta det varligt med microsolen...har man på för mycket kan dekalen krulla ihop sig och förstöras, bättre att lägga fler gånger istället.
Dekaler vill ha en så blank yta som möjligt för att slippa att det silvrar sig.... ibland blir det bubblor med luft men de kan man poppa med en nål eller spetsen på en hobby kniv. sedan dutta på lite mer microsol.
Janne.S- Moderator
Ska ta det lugnt med MicroSolen men eventuellt prova 3 gånger med torktid emellan.
Dekalen jag provat har inte uppvisat någon tendens att silvra sig än så länge. Kan man vara säker på att det inte kommer senare om man väl lackat över?
Dekalen jag provat har inte uppvisat någon tendens att silvra sig än så länge. Kan man vara säker på att det inte kommer senare om man väl lackat över?
JonteS
Janne.S skrev:Sedan kan man trimma bort överskottsfilm med en vass hobbykniv... brukar jag roa mig med
Överskottsfilmen trimmas då bort innan man gjort något med den?
Hur gör du då? Skär genom överskottsfilm och pappret dekalen sitter på, eller bara överskottsfilmen?
JonteS
man bara drar en vass kniv runt dekalen...behöver inte skära genom papperet. Filmen är så tunn att det behövs inget trycke för att skära igenom den.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:man bara drar en vass kniv runt dekalen...behöver inte skära genom papperet. Filmen är så tunn att det behövs inget trycke för att skära igenom den.
+1 till det !
Warsawpact- Starwarsviritous
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Grumman F4F-3 Wildcat, Hobbyboss 1/48
» Grumman Wildcat Mk VI Arma hobby 1:72
» Trumpeter 1:32 Grumman F4F-3 "Wildcat" (Early)
» Nytt pris! Trumpeter 1:32 Grumman F4F-3 "Wildcat" (Early) 300:-, samt Hasegawa 1:48 P-400/P-39D Airacobra w/Pinup Girl 200:-
» Wildcat FM-2 Academy 1/72
» Grumman Wildcat Mk VI Arma hobby 1:72
» Trumpeter 1:32 Grumman F4F-3 "Wildcat" (Early)
» Nytt pris! Trumpeter 1:32 Grumman F4F-3 "Wildcat" (Early) 300:-, samt Hasegawa 1:48 P-400/P-39D Airacobra w/Pinup Girl 200:-
» Wildcat FM-2 Academy 1/72
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|