Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48
+13
Delmar
dm4
Tobbe1983
johan r
merlin1953packard
Kent
Stefan E
Matt_Public
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
MiniStuff
Janne.S
17 posters
Sida 13 av 14
Sida 13 av 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48
Redo för lite snuskiga bilder?
Jag började med att lägga på en tunn wash över hela. Det kommer phungera dels som ett philter och dels så kommer panellinjerna phyllas.
Ephter 40 minuter torkade jag väck det i vindriktningen...
Sedan plaskade jag på ytterligare ett lager wash....väntade i 40 minuter till innan jag torkade av det i vindriktningen på vingarna och i "regn"-riktningen på kroppen.
Nu börjar jag bli lite nöjd men jag behövde lägga till lite "streaks" här och där så jag duttade svart oljephärg lite överallt...
Sedan drog jag ut dom med phingrarna...
Så då var jag nöjd, Jag ska blåsa på lite mattlack om ett tag men just nu ligger det washer och puttrar på luckor och sådant, phår phixa det phörst innan jag mattlackar...kan till och med bli imorgon då det börjar bli lite sent att leka med kompressorn i ett hyreshus
Det ser lite mörkt ut just nu på bilderna men när mattlacken kommer på så blir det lite ljusare
Limma lugnt!
Jag började med att lägga på en tunn wash över hela. Det kommer phungera dels som ett philter och dels så kommer panellinjerna phyllas.
Ephter 40 minuter torkade jag väck det i vindriktningen...
Sedan plaskade jag på ytterligare ett lager wash....väntade i 40 minuter till innan jag torkade av det i vindriktningen på vingarna och i "regn"-riktningen på kroppen.
Nu börjar jag bli lite nöjd men jag behövde lägga till lite "streaks" här och där så jag duttade svart oljephärg lite överallt...
Sedan drog jag ut dom med phingrarna...
Så då var jag nöjd, Jag ska blåsa på lite mattlack om ett tag men just nu ligger det washer och puttrar på luckor och sådant, phår phixa det phörst innan jag mattlackar...kan till och med bli imorgon då det börjar bli lite sent att leka med kompressorn i ett hyreshus
Det ser lite mörkt ut just nu på bilderna men när mattlacken kommer på så blir det lite ljusare
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Du får vägleda mig genom den där processen någon gång
Jokkocze
Så gärna så, jag kan göra en "wash special" i nästa projekt
Janne.S- Moderator
Eller så kan du dra en wash-grej i tips & tricks-delen av forumet
Jokkocze
en phantom i behov av en guldtvätt på statoil jäkligt snyggt kladdat det där
Delmar
Tjusigt Janne! Riktigt läckert!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack pojkar
@ Jokko
Måste ju ha en modell att göra det på åxå men kan ju ioch för sig kopiera just den uppdateringen och lägga i tipps å trix.
@ Jokko
Måste ju ha en modell att göra det på åxå men kan ju ioch för sig kopiera just den uppdateringen och lägga i tipps å trix.
Janne.S- Moderator
Suverän vädring,kan riktigt tänka mej hur den stackars F-4 har fått slita.
/W
/W
Kent
Tack Warthog D
Japp....inte en lugnt stund
Japp....inte en lugnt stund
Janne.S- Moderator
P.h.u.c.k.!
Vete fasen om det här inte är DET grymmaste jag sett från ditt byggbord hitintills. Superlativ ska man vara snål med. Men...
...damn!
Vete fasen om det här inte är DET grymmaste jag sett från ditt byggbord hitintills. Superlativ ska man vara snål med. Men...
...damn!
Matt_Public- Master of DNF
Tack Matte
fast åkte jag på en liten set back..... mitt mattlack har förvandlats till gel! Omöjligt att köra genom sprutan.
Förstörde min tidsplanering för idag :/
Hade hoppats få den klar nu på förmiddagen men nu måste jag vänta tills vi tvättat färdigt så jag kan gå utanför dörren utan att skrämmas, för att köpa nytt!.
Dessutom öppnar inte kempe förrän 12...
fast åkte jag på en liten set back..... mitt mattlack har förvandlats till gel! Omöjligt att köra genom sprutan.
Förstörde min tidsplanering för idag :/
Hade hoppats få den klar nu på förmiddagen men nu måste jag vänta tills vi tvättat färdigt så jag kan gå utanför dörren utan att skrämmas, för att köpa nytt!.
Janne.S- Moderator
Äsch då!
Kör en naken fredag (så casual som det kan bli) och skräm upp hobbyhandlaren. Han om någon borde ha förståelse. Raska fötter!
Kör en naken fredag (så casual som det kan bli) och skräm upp hobbyhandlaren. Han om någon borde ha förståelse. Raska fötter!
Janne.S skrev:Tack Matte
Nope, klockan 16 numera....tyvärr!
Warsawpact- Starwarsviritous
har han fortfarande sommartider? det är ju mitt i september
Delmar
Brittsommar/indiansommar/varmhöst?
kl 16? aj aj då.....
ja då blir det hobby center då.... jag måste ha mitt mattlack för att kunna göra klart!
ja då blir det hobby center då.... jag måste ha mitt mattlack för att kunna göra klart!
Janne.S- Moderator
"Hans darrande händer greppar flaskan".
Skulle ju gå utmärkt att skriva en novell om en man som får slut på något hobbymaterial.
Skulle ju gå utmärkt att skriva en novell om en man som får slut på något hobbymaterial.
Delmar skrev:har han fortfarande sommartider? det är ju mitt i september
Hehehe, nej. Öppetiderna beror dessvärre på något helt annat.
Dock en sväng till det sämre tycker jag. T.ex idag som en Fredag är öppetiderna 16-18
Janne.S skrev:Synd men han har nog sina skäl....
Exactémon, det har han.
Hobbex i Borås börjar få redigt riv igen i sin plastavdelning så jag får nog börja leta mig dit.
Sida 13 av 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Liknande ämnen
» F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
» IRIAF F-5E , AFV Club 1/48
» IRIAF familjefoto
» IRIAF F-4E Phantom II , Promodeller 1/48
» IRIAF F-5E Tiger II, AFV Club 1/48
» IRIAF F-5E , AFV Club 1/48
» IRIAF familjefoto
» IRIAF F-4E Phantom II , Promodeller 1/48
» IRIAF F-5E Tiger II, AFV Club 1/48