F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
+12
linusorn
Stefan E
Matt_Public
Mal
Marlin
frznlogic
glimturen
TommyKillander
Azgaron
cas
Janne.S
Henkepenke
16 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
Hankatten får vila lite grann då jag bestämde mig för att ansluta till ett gruppbygge på ISM som började nu i Oktober.
Och modellen i fråga är något av en personlig favvo, En Rhino/Flying Brick, Double Ugly etc etc eller kort och gott en Phantom!
Och det fick bli denna låddan från Hasse, med lite extra godbitar från Aires och Eduard
Den innehöll detta när man fick av locket, 7 ramar med grå styren och två med klar-plast
Satte igång med lite torrpassning av sittbrunnen, vanlig Aires passform men ändå inte allra värst får jag säga Så efter nån halvtimmes slipande och hackande så var detta resultatet!
Sen spetsades allt på tandpetare i sann Janne-anda och det var redo för primer
Har hunnit blåsa lite grundfärg i cockpit också men insåg sedan att det faktiskt var två olika nyanser av grått som skulle användas för golv och sidopaneler så får se om jag åtgärdar detta eller inte, men mer bilder kommer vad det lider ialf!
Och modellen i fråga är något av en personlig favvo, En Rhino/Flying Brick, Double Ugly etc etc eller kort och gott en Phantom!
Och det fick bli denna låddan från Hasse, med lite extra godbitar från Aires och Eduard
Den innehöll detta när man fick av locket, 7 ramar med grå styren och två med klar-plast
Satte igång med lite torrpassning av sittbrunnen, vanlig Aires passform men ändå inte allra värst får jag säga Så efter nån halvtimmes slipande och hackande så var detta resultatet!
Sen spetsades allt på tandpetare i sann Janne-anda och det var redo för primer
Har hunnit blåsa lite grundfärg i cockpit också men insåg sedan att det faktiskt var två olika nyanser av grått som skulle användas för golv och sidopaneler så får se om jag åtgärdar detta eller inte, men mer bilder kommer vad det lider ialf!
Henkepenke
Sv: F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
En Phantom är alltid välkommet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevligt med en Phantom som sagt, och bra start!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Bra start på bygget och snyggt jobbat med tuppbrunnen !
Lycka till med bygget, jag får hålla ögen öppna efter din byggtråd på ISM och hejja på där också
Tommy
Lycka till med bygget, jag får hålla ögen öppna efter din byggtråd på ISM och hejja på där också
Tommy
TommyKillander
Janne.S skrev:Se där, aldrig fel med en phantom
cas skrev:En Phantom är alltid välkommet!
Azgaron skrev:Trevligt med en Phantom som sagt, och bra start!
Håkan
Tack grabbarTommyKillander skrev:Bra start på bygget och snyggt jobbat med tuppbrunnen !
Tommy
Det får du gärna göra Tommy, har precis sparkat igång tråden där också så behöver nog lite på-hejjning
Henkepenke
En mycket bra start!
Jag bänkar mig med popcorn för att följa detta spännande bygge!
glimturen
Blir hur kul som helst att följa, bänkar mig också 😉.
Hur kommer det sig att så många kör F-4 byggen just nu, jag blev också riktigt sugen på det ju! 😉
Hur kommer det sig att så många kör F-4 byggen just nu, jag blev också riktigt sugen på det ju! 😉
frznlogic
Lustigt, jag börjar känna samma sak...frznlogic skrev:
cas- Vicesheriff
Tackarr!glimturen skrev:En mycket bra start!
Hehe, du är välkommen! Finns fortfarande plats på första raden Hmm, that time of the year?frznlogic skrev:Blir hur kul som helst att följa, bänkar mig också 😉.
The more, the merrier!cas skrev:Lustigt, jag börjar känna samma sak...frznlogic skrev:
Henkepenke
Det där kontoret går inte av för hackor.
Snyggt jobbat
/Bosse
Snyggt jobbat
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Det där kontoret går inte av för hackor.
Snyggt jobbat
/Bosse
Azgaron skrev:Tjusig balja!
Håkan
Jag tackar och bockar!
Henkepenke
Små "sunkbilder" till trots så kom meddelandet fram tydligt.
En mycket fin grund till en enastående cockpit!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det här blir en busbra dubbelfuling, det känner jag på mig.
Matt_Public- Master of DNF
Tack ska du ha Cas! Får jobba vidare på fotofärdigheternacas skrev:Små "sunkbilder" till trots så kom meddelandet fram tydligt.
Jag tackar ödmjukast MalMal skrev:Ser ju kalas ut detta....mkt snyggt fipplat.
Hehe, ja vi får väl se hur det slutar, ska bli en intressant resa ialf!Matt_Public skrev:Det här blir en busbra dubbelfuling, det känner jag på mig.
Tack och bock!glimturen skrev:Snajsigt kontor!
Henkepenke
Mycket snygg start så här långt!
Hases Phantom-familj är ytterst trevliga byggsatser utan några fällor och det blir mycket fina o väldetaljerade modeller.
Har nog ett 10-tal i stashen....
Jag har byggt två hittills, en F-4J "Warlords" och en F-4EJ Kai jubileumsmålning (byggtråd och färdigbilder finns om du vill ha lite byggtips).
Kommer att följa ditt bygge!
Stefan
Hases Phantom-familj är ytterst trevliga byggsatser utan några fällor och det blir mycket fina o väldetaljerade modeller.
Har nog ett 10-tal i stashen....
Jag har byggt två hittills, en F-4J "Warlords" och en F-4EJ Kai jubileumsmålning (byggtråd och färdigbilder finns om du vill ha lite byggtips).
Kommer att följa ditt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Myspys! Vilken läcker cockpit! Du har verkligen fått detaljerna att poppa!
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48
» RF-4EJ, Hasegawa 1/48
» F-16c Hasegawa 1/48
» Hasegawa PBJ-1J 1/72
» Hasegawa 1:72 Zero
» RF-4EJ, Hasegawa 1/48
» F-16c Hasegawa 1/48
» Hasegawa PBJ-1J 1/72
» Hasegawa 1:72 Zero