F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
+12
linusorn
Stefan E
Matt_Public
Mal
Marlin
frznlogic
glimturen
TommyKillander
Azgaron
cas
Janne.S
Henkepenke
16 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: F-4J PhantomII ,Hasegawa 1/48
Väldigt snyggt målad cockpit!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det där....
Alltså...
JÄKLAR vad snyggt!
Alltså...
JÄKLAR vad snyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar tackar StefanStefan E skrev:Mycket snygg start så här långt!
Hases Phantom-familj är ytterst trevliga byggsatser utan några fällor och det blir mycket fina o väldetaljerade modeller.
Har nog ett 10-tal i stashen....
Jag har byggt två hittills, en F-4J "Warlords" och en F-4EJ Kai jubileumsmålning (byggtråd och färdigbilder finns om du vill ha lite byggtips).
Kommer att följa ditt bygge!
Stefan
Första gången jag bygger en Hase-Phantom men det ser väldigt lovande ut så här långt får jag säga Hehe, man kan aldrig få för många Phantoms i stashen
Då ska jag absolut slänga ett öga på de byggena! Alla tips tas varmt emot
Tack ska du ha Mal! Ser fram emot att följa ditt dio-bygge, där finns mycket att lära ser jagMal skrev:
Men herre gösses så snyggt.......Är ingen jet kille..men fasiken detta poppar tamigfan....
Tackar så mycket Tommy!TommyKillander skrev:Ojojoj så snyggt !
Tommy
Jag bugar och bockar Din sittbaljor har alltid impat så har studerat dem noga!Janne.S skrev:Myspys! Vilken läcker cockpit! Du har verkligen fått detaljerna att poppa!
glimturen skrev:Jösses!
Jag tackar ödmjukastAzgaron skrev:Väldigt snyggt målad cockpit!
Håkan
Oj, Tack så mycket Cas!cas skrev:Det där....
Alltså...
JÄKLAR vad snyggt!
Henkepenke
Liten fjupdatering idag,
Dessa skönheter trillade ner i lådan och ska förhoppningsvis snart förpassas in i ett stycke flygplanskropp!
Och då sittbaljan i princip är helt färdig nu så började jag pilla lite på Eduards radar som jag i ett svagt ögonblick klickade hem..Tyvärr sa det ganska omgående "ping" och så var ett styck pytte ets borta från jordens yta... Resten fastnade dock snällt där det skulle utan onödigt krångel
Och lite ets på baksidan också.
Nu ska den primas och målas sedan ska det dit lite mer ets av det färdigmålade slaget
Dessa skönheter trillade ner i lådan och ska förhoppningsvis snart förpassas in i ett stycke flygplanskropp!
Och då sittbaljan i princip är helt färdig nu så började jag pilla lite på Eduards radar som jag i ett svagt ögonblick klickade hem..Tyvärr sa det ganska omgående "ping" och så var ett styck pytte ets borta från jordens yta... Resten fastnade dock snällt där det skulle utan onödigt krångel
Och lite ets på baksidan också.
Nu ska den primas och målas sedan ska det dit lite mer ets av det färdigmålade slaget
Henkepenke
Mycket småpill blir det! Går det att scratcha den bortpingade delen?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jisses vad snyggt det blir! Den där radarn ser inte ut att gå av för hackor 😉
frznlogic
Snyggt knåpat med radarn!
Håkan
Håkan
Fin radar!
Synd på "pling", men det ordnar du säkert på något vis.
glimturen
Grymt snyggt...mkt snyggt.....jäklars pillande...men skön terapi där ,)....
Mal
Ja verkligen Jodå, fick karvat till en ersättare av plasticard Inte lika snygg kanske men det ser ju lite mer konsekvent ut ialf!cas skrev:Mycket småpill blir det! Går det att scratcha den bortpingade delen?
Hehe, ja det är ingen hejd på stollerierna!Janne.S skrev:Öppen nos banne mig
Tackar! Nej den kan nog hjälpa till att lyfta modellen lite tror jagfrznlogic skrev:Jisses vad snyggt det blir! Den där radarn ser inte ut att gå av för hackor 😉
Tack ska du ha Håkan!Azgaron skrev:Snyggt knåpat med radarn!
Håkan
Tack o bock!linusorn skrev:Kanonsnyggt så långt!
Tack Giga!Gigabyte skrev:vilket fint kontor du har fått till,, mycket snyggt !!
Tack ska du ha, jadå det scratchades en lite ersättareglimturen skrev:Fin radar!
Tack Mal! Ja det är inget för den stressade det är helt klart Tur man inte lider av såntMal skrev:Grymt snyggt...mkt snyggt.....jäklars pillande...men skön terapi där ,)....
Henkepenke
Nämen du har gjort en mini Voyager 1
Skämt åsido....grymt jobb det där...riktigt fippel, och resultatet må jag säga är super....
Skämt åsido....grymt jobb det där...riktigt fippel, och resultatet må jag säga är super....
Mal
Hehe Tack och bock! Ska försöka få lite primer på idag..varit mycket med snoriga ungar och obefintligt med sömn här hemma det senaste så byggtiden har varit RÄTT begränsadMal skrev:Nämen du har gjort en mini Voyager 1
Henkepenke
Liten uppdatering på F4 bygget! Varit mycket annat med sjukdomar och fan och hans moster det senaste så inte hunnit/orkat så mycket. Men men, here it goes!
Limmat in resinutblåsen
Kroppsihoplimmardagen har både kommit och gått
Tyvärr lär nog detta bli en uppvisning i bortslipade detaljer och dåligt omristade panelinjer då aires cockpiten ställde till det mer än jag hade förutsett och jag är helt värdelös på att rista nya linjer
Men men, på med spackel!
Och slipa slipa slipa...och lite mer slipa
Fått dit lite resin i nosen och intagen
Var lite ivrig i kapandet för att få ner resinbrunnen så lite glipor runt rutan får tas omhand innan det är läge för primer.
Lite plasticard like so
Lite spackling och slipning kvar runt huven sen är det läge för primer
Limmat in resinutblåsen
Kroppsihoplimmardagen har både kommit och gått
Tyvärr lär nog detta bli en uppvisning i bortslipade detaljer och dåligt omristade panelinjer då aires cockpiten ställde till det mer än jag hade förutsett och jag är helt värdelös på att rista nya linjer
Men men, på med spackel!
Och slipa slipa slipa...och lite mer slipa
Fått dit lite resin i nosen och intagen
Var lite ivrig i kapandet för att få ner resinbrunnen så lite glipor runt rutan får tas omhand innan det är läge för primer.
Lite plasticard like so
Lite spackling och slipning kvar runt huven sen är det läge för primer
Henkepenke
Hmm, av nån anledning vill inte de 2 sista bilderna hamna på rätt köl även fast jag justerat dem på photobucket...jaja ><
Henkepenke
Härifrån ser bilderna ut att vara rättvända...
Hejja dig som slänger ihop en så fin fantom!
Inte blev det en brutal spackelbest heller, så de små panellinjer som försvinner kanske kan vara uthärdliga?
Annars får man täcka med lera (gammalt plastkollo-ordspråk)
Inte blev det en brutal spackelbest heller, så de små panellinjer som försvinner kanske kan vara uthärdliga?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
nu börjar den bli farlig ,, och jo spackel kommer man inte undan med ,,!
Gigabyte
Okey, det var ju bra att de ser okey ut för er andra ialf!cas skrev:Härifrån ser bilderna ut att vara rättvända...
Gigabyte skrev:nu börjar den bli farlig ,, och jo spackel kommer man inte undan med ,,!
Tack för de uppmuntrande orden grabbar! Får väl svälja perfektionist-stoltheten och kämpa vidare bara
Henkepenke
Grymmt snyggt fipplat där....
Kommer bli supersnyggt detta
Sen panellinjer så är de ett jucklo i början.
Jag har kör det mesta...men slår ett slag för Radubs prylar...hans är mer som en mini fil/såg........mkt lättare o mer kontrol än den vanliga skraphulligen...eller rits.
Som guide för o dra rakt använd dymotejp...den där som man trycker bokstäver genom.
Jag har kör det mesta...men slår ett slag för Radubs prylar...hans är mer som en mini fil/såg........mkt lättare o mer kontrol än den vanliga skraphulligen...eller rits.
Som guide för o dra rakt använd dymotejp...den där som man trycker bokstäver genom.
Mal
Mal skrev:Grymmt snyggt fipplat där....
Tack Mal!
Ja det är lite meckigt det får jag erkänna..vill bli bättre på allt men framförallt panelristning. Okey, får kolla upp det! Har en rits från tamiya nu men är inte riktigt överens med den så kanske läge att prova en annan
Japp, dymotejpen är inhandlad
Henkepenke
Vackert snidat, kan vara lite meck med Aires brunnar men du löste det alldeles strålande!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Vackert snidat, kan vara lite meck med Aires brunnar men du löste det alldeles strålande!
Tack Janne! Ja det är tydligt att de kräver lite jobb, en dremel står högt på önskelistan nu känner jag
Henkepenke
Snyggt jobbat! Ser fint ut!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48
» RF-4EJ, Hasegawa 1/48
» F-16c Hasegawa 1/48
» Hasegawa PBJ-1J 1/72