IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre nov 12 2010, 14:38

Se där en liten Hetzer med lull lull Very Happy Kanske den ultimata evolutionen av Skoda vagnen!

Och något republikansk-kinesikt på gång må hända? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff fre nov 12 2010, 15:03

Mocket najs! Har fortfarande inte byggt ngn Hetzer än trots att jag har ägt 2 stycken i snart 25 år... Razz

Kanske ett Hetzergruppbygge i framtiden Smile

Inlägg av Fisken35 lör nov 13 2010, 07:49

Tackar, ja lite lull lull ska den väll ha trots att den är gammal.

Det var tänkt att bli i alla fall, men dekalerna visade sig vara för stora tyvärr, får leta vidare där.
Fisken35
Fisken35

Inlägg av cas fre nov 19 2010, 16:10

Ahh, äntligen kom mitt paket från Alfahobby!
Först nånting som alla tjatar om
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 P1040111_small
Hur funkar sånt här?
Hänga upp modellen och sen damma på med allt i ofarlig riktning ?
Sen kom två dekalark också som dom tog hem efter mitt önskemål.
Rasande hjälpsamma dom där norrlänningarna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 P1040115_small

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 P1040113_small

Jag hade ju redan en Thud, men det vara Janne.S som fick mig att skaffa ett ark till! I love you
Och de där A-7:orna kan man ju inte motstå.
Kommer inte att använda dom på länge då jag inte ens har modeller till tom ännu...men är nån sugen på en lite mer detaljerad "lådtitt" så säg till.
//Christer
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Warsawpact fre nov 19 2010, 19:46

Ett paket av GW's nysläppta Rymd Sadister. (Dark Eldar Warriors)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 DSC04532
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S lör nov 20 2010, 02:31

Bra att ni shoppar loss grabbar Very Happy

Riktigt spännande dekaler där......öken wraparound å lizard wraparound....du får bygga många Thuddar nu Razz

Mysiga filiurer du hittat Chrille Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör nov 20 2010, 07:37

Det var en rejäl samling nytt och gammalt!
Airfix nya 109:a har väl fått en del kritik för att de där kanonbulorna inte är två bulor utan är bara en konstig klump.

Janne, det går att göra alla tre individerna på Twobobsarket, men det var för Euro1-schemat som jag köpte det, men öken varianten är riktigt tuff den med.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff lör nov 20 2010, 09:53

Ja det var sannerligen en diger samling inköp, antar att de är spridda på en lite längre tid eller fick du hem tidernas största julklappslåda?! santa

/M

Inlägg av Janne.S lör nov 20 2010, 10:57

Det var en diger samling lycka som ramlat in i din brevlåda, B-L! cheers

Mycket Blenheims nu......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av merlin1953packard lör nov 20 2010, 16:03

MiniStuff skrev:Ja det var sannerligen en diger samling inköp, antar att de är spridda på en lite längre tid eller fick du hem tidernas största julklappslåda?! santa

/M

Hmm, ja, det stämmer! Eftersom jag av olika skäl inte varit så flitig på forumet, har det, så att säga, samlat på sig ungefär sedan Modell Göteborg. Tänkte då att det kanske var lämpligt att ta ett samlat grepp på alla lådorna med styrengodis och få mina 15 sekunders uppmärksamhet i det virtuella strålkastarljuset på denna cyber-arena, hehe! ... eller kan man kalla det för uppsamlings-heat?
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av MiniStuff lör nov 20 2010, 16:11

ungefär som jag brukar göra då jag alltid drar mig för att fixa/ladda upp bilder Razz

Har också en massa inköpt under hösten som jag inte publicerat än men det kommer det kommer... Smile

Inlägg av merlin1953packard lör nov 20 2010, 18:31

MiniStuff skrev:ungefär som jag brukar göra då jag alltid drar mig för att fixa/ladda upp bilder Razz

Har också en massa inköpt under hösten som jag inte publicerat än men det kommer det kommer... Smile

Ja, det är ungefär så som du beskriver! Känner igen det...
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Fisken35 sön nov 21 2010, 04:23

Nu har det rammlat in lite saker i porten hos mig, lite bra att ha och lite nödvändigt.
Tegel och sedan band till Hetzern, vet inte om jag ska andvända dom på den jag bygger nu eller spara dom tills jag hittar en bättre modell dock, men det var ju biligt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 DSCF5598Large

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Matt_Public mån nov 22 2010, 10:32

Warsawpact skrev:Ett paket av GW's nysläppta rymd-sadister. (Dark Eldar Warriors)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 DSC04532

Har du någonsin kännt dig så pass ruskigt elak att du beväpnat dig med en taggig tentakel?
Är det förresten de där tomtarna som har bössor som skjuter kaststjärnor? Ett gott köp, hursomhelst. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact mån nov 22 2010, 13:36

Matt_Public skrev:
Warsawpact skrev:Ett paket av GW's nysläppta rymd-sadister. (Dark Eldar Warriors)

Har du någonsin kännt dig så pass ruskigt elak att du beväpnat dig med en taggig tentakel?
Är det förresten de där tomtarna som har bössor som skjuter kaststjärnor? Ett gott köp, hursomhelst. drunken

Så oerhört elak att man till och med beväpnar sig med en LILA spik-tentakel, för att inte nämna all den brôte å taggar som de har på rustningen.
De här verkar vara GW's bäst skulpterade gubbs någonsin, go design och en byggkvalitet som heter duga. Går ihop som en Tamiya med automatiserad laserguidning.

Det stämmer att deras vapen skjuter kastsjtärnor a.k.a. shuriken. lol! Det lömska är dock att detta sker i överljudshastighet med miljarder förgiftade shurikens i nano-storlek som trasar sönder allt. Dark Eldars vapen ( Splinter rifle) kan förvandla även den tuffaste Space Marinen till vad som kan liknas en oljeskadad säl med ett epilepsianfall som ligger och dödsrycker på marken efter en salva.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Matt_Public mån nov 22 2010, 13:42

Huvvaligen!

Stiliga små skepp har de tydligen också.
Lutar åt att smälla ihop en sådan pråm endera dagen.

Tack för titten och infon!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze mån nov 22 2010, 17:19

Då har jag hämtat dagens paket från Alfa Hobby! Spännande, spännande, säger jag bara!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2641

När man väl sätter tänderna i det, sliter bort tejpen och öppnar paketet (och plockar bort fakturan med alla mina hemliga uppgifter på) så hittar man det här!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2642
Tyvärr placerade de de hopskrynklade tidningarna lite tråkigt, så inget WOW-tillfälle direkt. Hur som hellst!

Bort åker förpackningsmaterialet och avslöjar vad som finns i lådan. Först ut är en Helikopter från Italeri, en mysig liten Seahawk.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2645
Varför jag köpte en Seahawk har jag ingen aning om. Råkade hitta den på alfa och nu är den här.

Näst ut är en gullig liten heliflaxer från Bell, en Hughes 500D med TOW-vaddenuheter.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2647
Inte heller den här kan jag direkt motivera ett inköp av, förutom möjligtvis att den var billig (69kr)

Nu är det dock dags för det absolut mest spännande i hela lådan, nämligen en... *trumvirvel*

Rah, rah, rah, RAH-66 Commanche! ..från italeri.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2646
Den enda sak i lådan jag faktiskt planerade att köpa från början. Varför jag köpte resten vet jag inte.. kanske var det de lockande prislapparna? Kanske var det så att jag inte ville betala så mycket frakt för en liten modell? Vi får nog aldrig veta..

När man sen gräver lite ytterligare i lådan så hittar man de här små sötnosarna. Pitot-rör med mera till min F-16I, som jag tänker bygga någon gång.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2650
Jag måste säga att de var mycket mindre än vad jag först trodde. De såg större ut på bilden så att säga! Men man ska inte mobba de små stackarna, alla kan inte vara stora och starka.

Sen kom den här lilla påsen från Janne förra veckan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2651
En cockpit med oroväckande mycket detaljer till min 1/32 F-16XL. Inte vågat ge mig på den, men jag tänkte göra det nu i veckan.

Nu ska jag ha lite lådtitt för mig själv!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av denstore mån nov 22 2010, 17:43

Jokkocze skrev:Då har jag hämtat dagens paket från Alfa Hobby! Spännande, spännande, säger jag bara!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 IMG_2641

Är det ett PC-7-chassi?
denstore
denstore

Inlägg av Warsawpact mån nov 22 2010, 18:29

Jokkocze skrev:

Maffigt paket!
Commanchen ser fin ut.

...snygg PS3 du har där i bakgrunden för övrigt

Senast ändrad av Warsawpact den mån nov 22 2010, 19:00, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas mån nov 22 2010, 18:38

Schysst laddning med godis från Alfa, Jocke!
Måste motstå frestelsen att beställa mer nu pale

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff mån nov 22 2010, 20:36

Ja det en go blandning av proppar och annat du hade fått där! Smile

Som sagt tidigare i tråden så har jag samlat på mig lite inköp under hösten men lat som man är ibland så får man inte tummen ur till att lägga upp dem här men nu kommer iaf en liten bunt i ingen speciell ordning...

först ut en Bf110 som jag köpte av Stefan (phantom2)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Bf110c

följt av en bunt böcker i olika ämnen

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Bisonbok
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Hetzerbok
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Nuts%20n%20bolts
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Pz38

sen en bok av en underbar illustratör vid namn Ashley Wood, många här känner säkert till honom då han står bakom en massa koncept till olika spel, har illustrerat massor med serier (bla Judge Dred) och har även illustrerat/skapat sin egen akopalyptiska värld "World War Robot" vilket är denna bok. Den planeras för övrigt att bli till film (2012?). Här hans egna blog: http://ashleybambaland.blogspot.com/

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Wwar%20robot01
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Wwar%20robot02

lite Star Wars och M.a.K.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Boba01
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Boba02
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Stingray

vidare en massa ets och resin till diverse framtida och pågående byggen

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Div%20resin
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Ets
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Ets%20mm
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Div%20fig

här något som jag aldrig har gett mig in på tidigare men blev så himla inspirerad efter ha sett helt fantastiska byggen på Modell Gbg så jag kunde inte låta bli att inhandla en...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 U-boot

lite plast från Trumpeter, har börjat på besten och den blir rätt stor kan jag säga... Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Geschutzwagen

en större kopp till mina Iwatas, kan säkerligen komma till hands när ovanstående skall målas

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Färgkopp

och till sist något som egentligen har med hobbyn att göra fast jag råkade dyka på dem när jag letade efter något modellrelaterat...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 T-shirt%201
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 T-shirt%202

Inlägg av Warsawpact mån nov 22 2010, 20:45

Fy f*n Ministuff...FY FÄÄN! Nu blir jag hulken av avundsjuka!
Otroligt sköna saker du lagt rabarber på. Lunadivern,Han Solo och WWR ( som ses som en kusin till Ma.k.) samt de klockrent goa T-shirts bland många ting!

Vart köpte du Thää-shortorna?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av MiniStuff mån nov 22 2010, 21:00

Warsawpact skrev:Fy f*n Ministuff...FY FÄÄN! Nu blir jag hulken av avundsjuka!
Otroligt sköna saker du lagt rabarber på. Lunadivern,Han Solo och WWR ( som ses som en kusin till Ma.k.) samt de klockrent goa T-shirts bland många ting!

Vart köpte du Thää-shortorna?

spänks!

här: http://www.8ball.co.uk/

Inlägg av Joppo mån nov 22 2010, 22:22

Feta grejer Macke Smile

Jag ser fram emot att se dig bygga det tyska 17 cm-monstret. Tack för länken till World War Robot också. Jag kände inte till honom sen tidigare. Hans snabba skissartade målningsstil är riktigt cool.

Just det... Jag såg ett coolt nytt dekalark till Hetzer:n idag. Det kanske är intressant för dig? Kolla här

/J
Joppo
Joppo

Inlägg av Janne.S mån nov 22 2010, 22:57

Får anta att detta var höstens digra samling inköp?
Enastående affärer minsan Very Happy......Särskilt T-shirtarna!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet