IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+22
Tobbe1983
cas
Brage
Marlin
legion
Jokkocze
fowi
Delmar
Kent
johan r
JOooCKE
denstore
Warsawpact
merlin1953packard
Joppo
Fisken35
Matt_Public
Janne.S
Stefan E
Caverö
Azgaron
MiniStuff
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jan 14 2011, 12:56

Välkommen i F-16 gänget, Chrille Very Happy

Nepp inge F-16 E cockpit ute....pilotfilur så får du väl ta en vanlig hasegawa, borde funka.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jan 14 2011, 13:00

Jesus Cripes! Shocked

Snyggaste Vipern någonsin!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Jokkocze fre jan 14 2011, 13:05

Ååh sicken gullig liten sak, den där vill jag iaf ha en lådtitt på (Aldrig sett hur kinetics F-16 är uppbyggda)

Edit: Och jag har ett paket ett hämta ut nere på posten, vad kan det vara för kul?
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron fre jan 14 2011, 13:51

Ser väldigt trevligt ut Chrille! En F-16 är ju inte fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Caverö fre jan 14 2011, 15:53

Nice jag börjar gilla Viper´s mer och mer så det blir nog snart ett litet F-16 bygge.
Caverö
Caverö

Inlägg av Jokkocze fre jan 14 2011, 16:03

Då har jag varit på posten!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 IMG_2780

Lådan är mycket mindre än vad jag trodde att den skulle vara, men den innehöll rätt modell så jag ska inte klaga. Lådtitt kan ordnas om någon vill ha.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av johan r fre jan 14 2011, 16:10

Lådan är mycket mindre än vad jag trodde att den skulle vara, men den innehöll rätt modell så jag ska inte klaga. Lådtitt kan ordnas om någon vill ha.

Bajsar björnen i skogen?
Är igelkottar platta på vägen?

Show us the stuff!

// Johan
johan r
johan r

Inlägg av Jokkocze fre jan 14 2011, 16:28

johan r skrev:

Bajsar björnen i skogen?

Show us the stuff!

// Johan
Björnar ska tydligen föredra att skita i grottor och andra ställen där de inte riskerar att trampa i sin egen avföring.

Igelkottar är platta på vägen ibland, antar jag.. Så kanske, eller? Razz

Slänger upp lite senare Wink
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Warsawpact fre jan 14 2011, 16:38

Jokkocze skrev:
johan r skrev:

Bajsar björnen i skogen?

Show us the stuff!

// Johan

Igelkottar är platta på vägen ibland, antar jag.. Så kanske, eller? Razz

Slänger upp lite senare Wink

Naturens egna spikmatta. Undra om polisen börjar hiva massa igelkottar på däcken under biljakter nu när det är så ont om pengar?

Ser fram emot en koll in i lådan.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas lör jan 15 2011, 11:47

Igår skaffade jag busskort och tog mig en färd till Göteborg för liten inhandlade av nödvändigheter samt en utekväll med kollegorna som man skall träffa igen på måndag...(föräldraledigheten är över)
Först begav jag mig till Affären som han skylt som heter Kempes Hobby, men som har en liten liten lapp i dörren som förkunnar att det är Alfa Hobby Cool
Hoppades att det var min Sea Vixen som stod där, men så var inte fallet.
Oj vad välfyllt det var!
Stod och klämde länge länge på Eduards Spitfire Mk22 för den hade en mycket lockande syrisk kärra i det klassiska ökenkammot cheers
Nån annan gång får det bli den.
Hittade två andra nödvändigheter:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 P1040344_small
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 P1040346_small
Kunde inte motstå en Mirage när man ser Bosses läckra tråd, men jag valde en fransk kärra som omväxling.
Hawken var billig och söt, skall se om man kan göra en vanlig T. mk1 av den utan större bekymmer, i så fall blir det fler och lite lämpliga målningsalternativ

Sen begav jag mig glatt till de trevliga herrarna på Games Workshop i inskaffade följande:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 P1040347_small
Här skall provas!
Fast nu skall golvet i källaren målas så då kommer jag inte åt min lilla hörna.
BAH!
//Christer
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron lör jan 15 2011, 13:36

Trevligt fartyg du skaffat Jocke!

Trevliga inköp Christer!

Har nog en sån Mirage liggandes nånstans i bygghögen.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S lör jan 15 2011, 14:56

Aldrig fel med en Mirage Very Happy

kuliga inköp!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact lör jan 15 2011, 15:15

Goa inköp Christer!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas lör jan 15 2011, 15:33

Frågan är, skall man sätta på sig sin forums-avatar när man är på Alfa/Kempes? Så folk vet vem man är...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin lör jan 15 2011, 15:39

Fina inköp och även Franska Mirager går att göra i ökencamo Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E lör jan 15 2011, 17:28

Hejsan!

Här handlas det modeller till höger o vänster!

Tur att det finns dom som är lika tokiga (eller ÄNNU Värre) som jag! Cool

KAN ju inte låta bli....

Här är min senaste skörd;

Först ett åter-släpp av en gammal goding, tror att det är en gammal Monogram som reboxats, med nya dekaler.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 IMG_1405

En kompis till mig som har flugit DC-10, har blivit "uppgraderad" på 747:an, så en sådan måste jag ju ha.
Dessutom är ju Jumbon, eller "The Whale" en äkta klassiker, och jag har flugit i ett par stycken, bl.a. i just en Lufthansa-Jumbo.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 IMG_1407

Den här modellen behöver ingen ytterligare presentation, Airfix nya Sea Vixen i 1/48!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 IMG_1406

Grundlig låd-titt kommer!

Till sist den här underbara Aradon i 1/32, från Revell;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 IMG_1409

Jag har kikat lite på Italeris nya Arado i 1/48, kostar 29pund, denna 1/32(!) sats kostar bara 20 pund!
Valet var enkelt, och 1/32 ÄR ju min skala....

Dessutom köpte jag ett fotoets-set till Queen Mary 2 från GMW (Gold Medals Metalworks).
Vågade inte ta ut arken som ligger i ett enkelt vitt kuvert innan jag skall använda dem.
Men otroligt fint etsat är det!

Das war alles för denna gång!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin lör jan 15 2011, 17:41

Ojojojoj vilka fina fynd du har gjort Stefan.
Du behöver inte lägga dem i stashen, tejpa bara ihop kartongen igen och skicka dem till mig så tar jag hand om dem. Razz

Vad fick du ge för Cobran?
Jag skulle behöva en i min samling.
Jag har Sky's Decals ark med ormen utmed hela sidan jag skulle vilja bygga.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S lör jan 15 2011, 17:54

Magnifika kap Very Happy Avis på seavixen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör jan 15 2011, 18:32

Riktigt trevliga inköp Håkan!
Hur länge kan du hålla dig innan du sätter igång med Sea Vixen, denna fulländade skapelse?

//Christer

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jokkocze lör jan 15 2011, 20:07

Oooh, en Cobra! Var fick du tag på den och hur mycket fattigare gjorde den dig? Behöver en sån Razz
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av MiniStuff lör jan 15 2011, 21:09

Nice inköp Stefan! Lite avis på Aradon, £20 var inte dyrt för en 1/32. Köpt på Hannants??

Inlägg av Azgaron lör jan 15 2011, 22:52

Attans trevliga inköp Stefan!

En Arado i 1/32 är ju inte fel, fast det är ju inte Sea Vixen heller!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E sön jan 16 2011, 00:09

CAS skrev:Riktigt trevliga inköp Håkan! (....eeeh, STEFAN) Very Happy
Hur länge kan du hålla dig innan du sätter igång med Sea Vixen, denna fulländade skapelse?

//Christer

Visst ÄR den helskön?

Jag har gått o väntat på denna ända sedan Airfix annonserade att den skulle släppas!
Så jag kommer inte att kunna hålla fingrarna borta länge, har redan tagit ramarna ur påsarna!
Jag kommer att börja bygga SNART! Very Happy

Jag handlade hos Moduni i Tyskland denna gång, så priserna borde ha varit i Euro istället, men Moduni har inte bägge modellerna hemma så jag kan inte jämföra säkert, men skillnaden finns där!
Aradon i 1/32 kostade €25, och Cobran kostade bara €15, Revell är BILLIGT i Tyskland!

Endast frakten från Hannants skulle ha kostat över 400, BARA för Sea Vixen!
Moduni hade de modeller jag ville ha och frakten kostar 160:- (€16), rätt saftigt, men ändå billigt jämfört med Hannants.
Det är ett enhetsporto så det blir billigare ju mer, och desto större modeller man köper.

Om Cobran;

Det är en rätt enkel modell (ett hundratal delar) med några år på nacken, upphöjda panellinjer, med nya dekaler.
Ser ut som en typisk Monogram från -80talet.

Man kan bygga en Israelisk Cobra med en svart "Orm" längs sidorna från Revellådan, det är det ena av de två alternativen (och den kommer jag att bygga), den andra är en maskin från "Sand Sharks" (boxarten).

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Jokkocze sön jan 16 2011, 02:10

Upphöjda panellinjer undviker jag som pesten, men jag ska ta och kika på den där Aradon faktiskt. Gillar gamla tyska plan Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Brage mån jan 17 2011, 19:22

Hejsan,

Några nya läckerheter har dykt upp med posten de senaste dagarna.

Till att börja med HobbyBoss nya Dana i 1/35. Ser fin ut, men jag får ta och gjuta nya däck i resin (avskyr gummihjul....)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 20110117-002

Passade på att införskaffa lite referenslitteratur på Dana.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 20110117-003

En specialversion av klassiska Tu-134. Flygande skolbänk?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 20110117-004

Och så avslutningsvis något mer udda.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 20110117-001

Packar stora kappsäcken och tar med "lite" nyheter till mötet på fredag, för den som vill lukta/flukta..

MVH
Lars
Brage
Brage

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet