Skakad eller rörd - vilket är bäst?
+5
Janne.S
Joppo
Matt_Public
MiniStuff
merlin1953packard
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Skakad eller rörd - vilket är bäst?
Jag hoppas verkligen att du vikt ett exemplar för min räkning, Markus! Jag är på Modell Göteborg under lördagen och hjälper till med barnbygget (är väl som vanligt i källarplanet, antar jag). Kontaktar dig...
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Jag hoppas verkligen att du vikt ett exemplar för min räkning, Markus! Jag är på Modell Göteborg under lördagen och hjälper till med barnbygget (är väl som vanligt i källarplanet, antar jag). Kontaktar dig...
tror inte att jag missat dig. har tagit beslutet att köpa totalt 6st så det borde räcka
MiniStuff- Vicesheriff
Fisken35 skrev:[...] själv lägger jag bara en 6mm stå dank i färgburken när den stått ett tag och skakar om, sedan är det som nytt.
Ingen risk för reaktion med metallen?
Matt_Public- Master of DNF
Nu har maskinerna anlänt! Testade min egen lite snabbt och visst skakar den
Fick den att blanda färger som jag inte har lyckats att skaka riktigt ordentligt själv, får väl säga att jag är nöjd
Slutpriset för forummedlemmar hamnar som sagt på 350:- (419:- för icke-medlemmar)
/Markus
Fick den att blanda färger som jag inte har lyckats att skaka riktigt ordentligt själv, får väl säga att jag är nöjd
Slutpriset för forummedlemmar hamnar som sagt på 350:- (419:- för icke-medlemmar)
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Utmärkt, Markus, då hörs vi på Modell Göteborg för byte av svensk hårdvaluta mot effektiv färgskakare! Påminner mig osökt om de bevingade versrader Ray Charles fordomdags sjöng på amerikanska topplistor när det begav sig: "See the girl with the diamond ring, she knows how to shake that thing"
merlin1953packard
Spännande Kul att den funkar bra... Körde du den med eller utan kula i burken?
/J.Eppe B
/J.Eppe B
Joppo
just den burken var utan kula, men jag kan tänka mig att stoppa i lite kulor i fler burkar/flaskor jag har. en del färger är svårare att blanda än andra o de kan behöva lite extra hjälp.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Mm... Låter vettigt... Det genererar ytteligare en fråga i mitt huvud: Vad ska man använda för kulor? Rent spontant tänker jag på kullager till cyklar, dock kanske det finns en viss risk att de rostar i vattenburen färg typ Vallejo?
/J
/J
Joppo
jo... den tanken har slagit mig. trist att få rost i färgen när man inte vill ha det
Jag har faktiskt lagt i ett antal vikter som blev över från en mus jag köpte i ett par av mina Citadel Foundation-färger, de har något slags ytterhölje av aluminum tror jag men alldeles lagom tunga. men såna kulor som används till fiske borde väl funka de rostar väl inte?
/M
Jag har faktiskt lagt i ett antal vikter som blev över från en mus jag köpte i ett par av mina Citadel Foundation-färger, de har något slags ytterhölje av aluminum tror jag men alldeles lagom tunga. men såna kulor som används till fiske borde väl funka de rostar väl inte?
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Fiskesänken borde funka så länge de inte innehåller bly. Annars finns det nog en viss risk att det fälls ut sånt i färgen och gör den giftig... Antar jag?
Nu fick jag en idé som jag tror kan funka: Såna där slipade stenar som man lägger i blomkrukor. Så länge man hittar tillräckligt små så borde fungera utmärkt... De kostar typ ingenting heller.
/J
Nu fick jag en idé som jag tror kan funka: Såna där slipade stenar som man lägger i blomkrukor. Så länge man hittar tillräckligt små så borde fungera utmärkt... De kostar typ ingenting heller.
/J
Joppo
Joppo skrev:Fiskesänken borde funka så länge de inte innehåller bly. Annars finns det nog en viss risk att det fälls ut sånt i färgen och gör den giftig... Antar jag?
/J
Sant så sant! Å med tanke på att jag är en "brushlicker" så vill jag inte ha sånt som bly i munnen
Slipade småstenar?! Kan det vara av samma typ man använder i akvarium? för såna finns i olika storlekar
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Aah... Det var en ännu bättre idé... Storleksmässigt är nog akvariumstenar bättre lämpade för ändamålet. Så får det bli Tack för tipset.
/J
/J
Joppo
Räcker vikten på sådana? Känns som att det skall vara relativt hög massa om man skall få dem att bli effektiva.
Nizztos
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Hur vädrar man panzar grå bäst?
» Humber Armoured Car Mk.II (vill byta bort den eller sälja den , vilket som)
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Använder ni sprutbox, och i så fall av vilket slag?
» Vilken lack är bäst?
» Humber Armoured Car Mk.II (vill byta bort den eller sälja den , vilket som)
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Använder ni sprutbox, och i så fall av vilket slag?
» Vilken lack är bäst?
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet