Första MiG:en
+5
MiniStuff
JOooCKE
Janne.S
johan r
Tobbe1983
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Första MiG:en
Hehe, alltid är det något som går fel
Själv tappade jag min gamla MiG i backen precis när jag skulle fästa sista dekalen Fick bygga samma modell två gånger.......
Själv tappade jag min gamla MiG i backen precis när jag skulle fästa sista dekalen Fick bygga samma modell två gånger.......
Janne.S- Moderator
Tjena!
Nu har jag börjat måla camot märks att det var längesen man måla jaktplan.. Men hoppas att ni gillar det.
Snett ovanifrån.
Har målat allt med en smalare pensel
Lite målning kvar dock. Men så ser det ut nu.
Nu har jag börjat måla camot märks att det var längesen man måla jaktplan.. Men hoppas att ni gillar det.
Snett ovanifrån.
Har målat allt med en smalare pensel
Lite målning kvar dock. Men så ser det ut nu.
Tobbe1983
Ser bra ut! Ska bli kul att se den helt färdigmålad!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Se där, lite kammo!
Målade du med en smal pensel sa du, var inte det lite jobbigt? jag skulle rekommendera en bred och platt pensel, då är det lättare attt få ut färgen jämnt.
Som den här penseln längst till vänster i bild
Ett till tips är att du förtunnar färgen en gnutta och målar i flera lager istället, låt det torka mellan lagren.
Tips nummer 3 är att skaffa en primer på sprayburk, tamyias är suveränt. Då får du en yta som är mycket lättare att måla än direkt på plasten.
Det är ett härligt bygge du har och jag gillar verkligen att du använder pensel i målandet.
Det går att få riktigt fina resultat utan att använda airbrush även om det kräver mycket av målaren......macho helt enkelt
Målade du med en smal pensel sa du, var inte det lite jobbigt? jag skulle rekommendera en bred och platt pensel, då är det lättare attt få ut färgen jämnt.
Som den här penseln längst till vänster i bild
Ett till tips är att du förtunnar färgen en gnutta och målar i flera lager istället, låt det torka mellan lagren.
Tips nummer 3 är att skaffa en primer på sprayburk, tamyias är suveränt. Då får du en yta som är mycket lättare att måla än direkt på plasten.
Det är ett härligt bygge du har och jag gillar verkligen att du använder pensel i målandet.
Det går att få riktigt fina resultat utan att använda airbrush även om det kräver mycket av målaren......macho helt enkelt
Janne.S- Moderator
Se där, Tobbe, nu börjar bygget snart bli färdigt! Blir det några ryska stjärnor på den?
Janne! Var köper du dessa penslar någonstans?
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Se där, Tobbe, nu börjar bygget snart bli färdigt! Blir det några ryska stjärnor på den?
IN-Ex har dom och Hobbycenter säljer Tamyia penslar i olika storlekar.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:merlin1953packard skrev:Se där, Tobbe, nu börjar bygget snart bli färdigt! Blir det några ryska stjärnor på den?
IN-Ex har dom och Hobbycenter säljer Tamyia penslar i olika storlekar.
Tackar för beskedet, Janne!
merlin1953packard
Tack för tipsen Janne, har lacknafta som jag gör rent penslarna med funkar det att tunna ut färgen med?
Just camot använde jag en smal pensel med men ska titta närmare på de penslar som du tipsade om och har tänkt att köpa primer också.
Tack igen!
Just camot använde jag en smal pensel med men ska titta närmare på de penslar som du tipsade om och har tänkt att köpa primer också.
Tack igen!
Tobbe1983
Janne.S skrev:japp...om det är enamel du målar med så
Japp de flesta färger jag har är enamel. Hobbycenter och In-Ex har de nån hemsida?
Tobbe1983
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|