Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?
+5
Jokkocze
lenke
Nizztos
denstore
JonteS
9 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?
Det här verkar mindre bra tycker jag. Det har börjar flyga färg åt alla möjliga håll nu, som om det läcker ut lite extra någonstans. Vad tusan!?
Så ska det inte se ut! Vad är det som hände med mina saker helt plötsligt!?
Så ska det inte se ut! Vad är det som hände med mina saker helt plötsligt!?
Jokkocze
Kolla munstycket. När du tappade ut det, så kan det fått en smäll. De är rätt känsliga.
denstore
Tappade det inte, det fastnade i en annan del och jag fick dra loss det. Det har sett lite använt ut sen jag köpte airbrushen, men det har inte fungerat dåligt.
Jokkocze
Ett inte ovanligt problem är att det sitter en flaga gammal färg eller liknande i munstycket. Det gör att den aldrig riktigt stänger, och i slutändan brukar det medföra spott och stänk.
Annars kan det ha blivit en microspricka i munstycket, allra längst fram mot "myningen". Det brukar vara svårt att se, men kan ändå ställa till med stora problem.
Annars kan det ha blivit en microspricka i munstycket, allra längst fram mot "myningen". Det brukar vara svårt att se, men kan ändå ställa till med stora problem.
denstore
Färg sitter där inte, har rengjort Väldigt noga. Får åka förbi hornbach någon dag och se om de kan ersätta delen..
Jokkocze
Testa att förtunna färgen lite mer, och spruta sen lite prickar. Alltså bara öppna luft, och släpp fram lite färg. Då kan man ofta se om spridningen blir helt cirkulär eller om den är ojämn. Ojämn brukar betyda knas med munstycket.
denstore
Extra förtunning gjorde det lite bättre, men det blir fortfarande små partiklar runt det hela som inte varit där innan.
Jokkocze
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?
» Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217
» Kamrat-Etch Mate
» Ny airbrush?
» Förhandsbeställning av airbrush
» Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217
» Kamrat-Etch Mate
» Ny airbrush?
» Förhandsbeställning av airbrush
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet