Mig pigment
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Mig pigment
Hejsan nån som vet nått bra ställe att beställa mig pigment ifrån, hitta på Puma hobby. Men två av tre pigment jag ville ha var slutsålda
ErikM
Sv: Mig pigment
Hej,
Micke på Toysoldier brukar ha större delen av MIGs sortiment i lager. Det gäller pigment, washer, oljefärger (gillar oljefärgerna skarp!!), resin, thinner, fixemedel m.m. m.m.
http://www.toysoldier.nu/
MVH
Lars
Micke på Toysoldier brukar ha större delen av MIGs sortiment i lager. Det gäller pigment, washer, oljefärger (gillar oljefärgerna skarp!!), resin, thinner, fixemedel m.m. m.m.
http://www.toysoldier.nu/
MVH
Lars
Brage
Alfa-hobby har till bra pris såg jag nu, deras resin till lera har däremot ett grovt överpris
Delmar
Delmar skrev:Alfa-hobby har till bra pris såg jag nu, deras resin till lera har däremot ett grovt överpris
Skulle vilja säga så här...
MIG har överpris på det som kallas för "Acrylic Resin". Arcylic Resin är den moderna basprodukten i stort sett ALLA akrylbaserade färger som tex. Vallejo, LifeColor, "vanliga" artist-akrylfärger mfl. Så MIGs "lera" är egentligen samma sak som Vallejos Mattlack fast en aning mindre vattenmängd s a s.
Så köp en flaska flaska mattlack från Vallejo, 500 ml ca 130:-, sila bort lite av vattenmängden så har man just 100% acrylic resin för att göra lera mm.
*finns hos MiniStuff.se
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Delmar skrev:Alfa-hobby har till bra pris såg jag nu, deras resin till lera har däremot ett grovt överpris
Skulle vilja säga så här...
MIG har överpris på det som kallas för "Acrylic Resin". Arcylic Resin är den moderna basprodukten i stort sett ALLA akrylbaserade färger som tex. Vallejo, LifeColor, "vanliga" artist-akrylfärger mfl. Så MIGs "lera" är egentligen samma sak som Vallejos Mattlack fast en aning mindre vattenmängd s a s.
Så köp en flaska flaska mattlack från Vallejo, 500 ml ca 130:-, sila bort lite av vattenmängden så har man just 100% acrylic resin för att göra lera mm.
*finns hos MiniStuff.se
ohoj, det kallar jag kundservice
Delmar
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet