IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

+9
MiniStuff
cas
Matt_Public
Joppo
Delmar
Janne.S
Azgaron
JOooCKE
Warsawpact
13 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact mån okt 04, 2010 10:03 pm

Приветствую товарищи!

Inget nordkoreanskt denna gången, men nog så ryskt och modernt!
Jag har inte sett någon bygga den här någorlunda färska BMP-3an ifrån Trumpeter här på forumet så jag tänkte köra igång med en.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 201031617044

Trumpeter har tagit i lite extra med BMP'n och klämt med interiör till tornet,lastutrymmet samt lite till till motorrummet. Dock så ser "interiören" någolunda klen ut vid lastrummet...någon bänk etc men till tornet är det en annan femma!
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4499
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4498

En snabb titt in i lådan. Mycket sandfärgat...
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4497

Ett av de mer fränare ryska färgcamon som självfallet måste användas när vagnen är färdigklistrad. Slår standardryska camot på "likgrön" med hästlängdet.
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4500



Denna BMP-3a kommer jag inte att att bygga interiören bortsett ifrån den till tornet. Men det får det bli på någon av de 5 andra BMP som ligger i högen.

Slightly av topic, men är det någon som har bilder på den Sydkoreanska BMP-3 versionen? Skulle grovt uppskatta om jag kunde få ta del av dem Smile


Senast ändrad av Warsawpact den lör jan 08, 2011 6:04 pm, ändrad totalt 2 gånger
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av JOooCKE mån okt 04, 2010 10:18 pm

Detta bygge ser jag fram emot Chrille! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Azgaron mån okt 04, 2010 10:38 pm

Ser intressant ut Chrille! Verkar vara en trevlig modell.
Ska bli kul att följa.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Janne.S mån okt 04, 2010 10:51 pm

Skojigt kammo! det här bygget blir finemang!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact mån okt 04, 2010 11:33 pm

JOooCKE skrev:Detta bygge ser jag fram emot Chrille! Very Happy

/ Jocke

Danke schön Jocke. Jag är lite smått nyfiken på denna jag med Smile

Azgaron skrev:Ser intressant ut Chrille! Verkar vara en trevlig modell.
Ska bli kul att följa.

Håkan
Tack Azgaron! Den skall bli rolig att bygga.

Janne.S skrev:Skojigt kammo! det här bygget blir finemang!!

Jajemen, riktigt roligt camo. Hoppas den blir finemang när den är klar
Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Delmar mån okt 04, 2010 11:43 pm

coolers, fräna färger också
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tis okt 05, 2010 12:51 am

Delmar skrev:coolers, fräna färger också

Tack Måns Very Happy
Visst är det goa färger. Stor skillnad emot de klassiska sovjetiska färgerna av " fyra nyanser av lik-grön".
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Joppo tis okt 05, 2010 12:55 am

Fett bygge Smile Jag gillar också kamot. Ska du göra masker till det eller handmåla?
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tis okt 05, 2010 1:00 am

Joppo skrev:Fett bygge Smile Jag gillar också kamot. Ska du göra masker till det eller handmåla?

Tackar Joppo!
Hmm, bra fråga där!
Jag vet inte riktigt, för vad blir det bäst resultat av måntro?
Vad säger Ni, vilket skulle vara bäst? Smile

(Blir Maskering för mekigt eller blir handmålning för tidskrävande?)
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Matt_Public tis okt 05, 2010 9:11 am

Ack ja, hur god känns icke rysk design i hjärtat?

Värmer som vodka...

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av cas tis okt 05, 2010 9:12 am

Görtufft kammo!
För att maska det där chansar jag på att det går åt en hel boll med häftmassa.
Ryssarna har verkligen förstått det där med hur man gör avskräckande maskiner...

//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av MiniStuff tis okt 05, 2010 9:38 am

Koolers maskin! Det var itne lite delar det skulle in i tornet! Hur f får en människa plats där sen???

Tror på maskning med hästmassa vad gäller cammot, möjligtvis en kombination av massa o maskeringstejp. Gör ytterlinjerna med massa och tejpa emellan, om du förstår hur jag menar, så slipper man använda så kopiöst med massa.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Janne.S tis okt 05, 2010 9:49 am

Beror ju på hur säker på handen du är Very Happy Är du kompis med sprutan så blås på frihand är du lite osäker så maska med häftmassa och tejp som Mackan föreslog.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tis okt 05, 2010 11:49 am

CAS skrev:Görtufft kammo!
För att maska det där chansar jag på att det går åt en hel boll med häftmassa.
Ryssarna har verkligen förstått det där med hur man gör avskräckande maskiner...

//Christer
En badboll a la häftmassa. Fungerar vanlig hästmassa man köper i vanliga affärer eller är de för "geggiga" och feta när de väl kommer av.
Ve du om bokhandlarn vid konsum i Skene har något? Har vägarna förbi där på Onsdag.


MiniStuff skrev:Koolers maskin! Det var itne lite delar det skulle in i tornet! Hur f får en människa plats där sen???

Tror på maskning med hästmassa vad gäller cammot, möjligtvis en kombination av massa o maskeringstejp. Gör ytterlinjerna med massa och tejpa emellan, om du förstår hur jag menar, så slipper man använda så kopiöst med massa.

Japp, förstår hur du menar o skall pröva så fort den är hoplimmad.

Janne.S skrev:Beror ju på hur säker på handen du är Very Happy Är du kompis med sprutan så blås på frihand är du lite osäker så maska med häftmassa och tejp som Mackan föreslog.

Riktigt så säker är förmodligen inte så att jag kan dra utterkanterna för hand. Jag hoppar fortfarande till ibland när kompressorn vrålar igång och börjar ladda, och då är det inte mysigt att pyssla med ytterlinjerna. *splat*
lol! lol!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av cas tis okt 05, 2010 11:53 am

Warsawpact skrev:
En badboll a la häftmassa. Fungerar vanlig hästmassa man köper i vanliga affärer eller är de för "geggiga" och feta när de väl kommer av.
Ve du om bokhandlarn vid konsum i Skene har något? Har vägarna förbi där på Onsdag.

Skene bokhandel har nog häftmassa, dom har ju det mesta Smile
Själv har jag inte märkt nån större skillnad på olika häftmassefabrikats-fettavlämnande egenskaper.
Vissa sorter är dock mer rinniga än andra och smetar verkligen iväg efter en tid.
Men vilket märke som gör vilket? ingen aning...har aldrig lagt det på minnet.
Har för mig att de rent vita och matta häftmassorna är de bästa.
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av MiniStuff tis okt 05, 2010 12:03 pm

CAS skrev:
Warsawpact skrev:
En badboll a la häftmassa. Fungerar vanlig hästmassa man köper i vanliga affärer eller är de för "geggiga" och feta när de väl kommer av.
Ve du om bokhandlarn vid konsum i Skene har något? Har vägarna förbi där på Onsdag.

Skene bokhandel har nog häftmassa, dom har ju det mesta Smile
Själv har jag inte märkt nån större skillnad på olika häftmassefabrikats-fettavlämnande egenskaper.
Vissa sorter är dock mer rinniga än andra och smetar verkligen iväg efter en tid.
Men vilket märke som gör vilket? ingen aning...har aldrig lagt det på minnet.
Har för mig att de rent vita och matta häftmassorna är de bästa.

Stämmer nog fint det, själv använder jag den massa vi säljer i bokhandeln - märket Faber Castell, vit till färgen och något jag inte vill vara utan vid modellbordet. Har aldrig haft något problem att den kletar eller lämnar märken.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Caverö tis okt 05, 2010 1:13 pm

Oj oj vad mycket det skrivs här, jag är nog mera kortfattad av mig och säger
rackarns vad töntig den vagnen ser ut. Razz

Skall bli kul att se byggd och målad.

Spännande camo på den, där får du något att bita i. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tis okt 05, 2010 3:13 pm

Caverö skrev:Oj oj vad mycket det skrivs här, jag är nog mera kortfattad av mig och säger
rackarns vad töntig den vagnen ser ut. Razz

Skall bli kul att se byggd och målad.

Spännande camo på den, där får du något att bita i. cheers

BMP-3 ser ut som en iskall rysk yxmördare, klassisk sovjetisk stil med function over form. Kanske därför deras tidiga SU- vagnar såg så hiskeligt underliga ut.

Har grova problem med bandlänkarna. Ursäktar att inga bilder kommit upp men ack vilket misstag jag gjorde med att starta med banden ( tråkigaste först).

WIP bilder inom kortt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact ons okt 20, 2010 10:08 pm

Hittade för övrigt den här mini-dokumentären om BMP-3, skitbra fast jag fattar ytterst lite vad han säger.
Vid 5:25 så pratar chefdesignern om hur BMP-3 bl.a. skall bekämpa CV9030. silent silent silent

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Janne.S tor okt 21, 2010 12:02 am

Undrar vad killarna i bollhavet tycker om när de far fram så där?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tor okt 21, 2010 12:24 am

Janne.S skrev:Undrar vad killarna i bollhavet tycker om när de far fram så där?

lol! ...bollhavet.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Caverö tor okt 21, 2010 12:57 am

Varför måste ryssarna alltid hoppa så fort någon filmar en vagn i farten?

Vilken fjanturlastning, vad är det för skit?

Hoppas du har kul med bygget ändå!
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tor okt 21, 2010 1:09 am

Caverö skrev:

Vilken fjanturlastning, vad är det för skit?


I vanlig rysstil, när något ser skitbra ut så ligger det alltid en genialiskt puckad idé någonstans och väntar på att få se dagens ljus.
Den urstigningslösningen är verkligen kasst.
När vi ändå diskuterar dåliga lösningar...noterade du var ejektorn till automatkanonen var placerad? lol!
Tänk t.ex om automatkanonen skjuter för full fjutt + urstigning sker samtidigt bakom = den "smarta" placeringen av utkastaren gör att skållvarma patroner flyga rakt ner i lastutrymmet.

För mycket polsk vodka på designavdelningen tror jag.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tor okt 21, 2010 8:32 pm

Bilder!

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4510

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 DSC04512

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 _DSC4511

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tor okt 21, 2010 8:33 pm

Och här åker allt småpill, till plast, på tornet.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 DSC04513

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 DSC04514

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet