IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

+9
MiniStuff
cas
Matt_Public
Joppo
Delmar
Janne.S
Azgaron
JOooCKE
Warsawpact
13 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact fre dec 10 2010, 19:44

Janne.S skrev:Så ja Very Happy

Jag diggar färgvalet Very Happy

Tack Janne! Smile
BMP-3 camot och infanteriets space-balls hjälmar är i särklass det coolaste som kommit ur Ryssland efter murens fall. Naztrovje!


Update dags.
Medan band nr.2 är på tork passade jag på att ta några snabba foton av band nr.1 som är på plats.
Det blev tyvärr inget häng på banden denna gången.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4557
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4561
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4559

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Joppo fre dec 10 2010, 20:02

Jag tycker det ser bra ut mannen Smile Banden ser ju ut att sitta rätt tight på 1/1-förlagan om man kollar på fotona.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av cas fre dec 10 2010, 20:05

Mycket snyggt och prydligt byggd namne!
Kan förstå att de där banden är påfrestande men det ser inte så dumt ut alls.
Hade jag försökt mig på dom hade det varit lim precis överallt...
//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Janne.S fre dec 10 2010, 20:09

Prydligt och rakt! Så sätter man i hop band helt enkelt Very Happy
Använder du en jigg för att få det rakt eller?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact fre dec 10 2010, 20:41

Joppo skrev:Jag tycker det ser bra ut mannen Smile Banden ser ju ut att sitta rätt tight på 1/1-förlagan om man kollar på fotona.

Jupp, de sitter riktigt tight på orginalet. Detta kanske kan vara för att ge den bra offroad kapaciteter då den bokstavligen studsar över skarpa och djupa håligheter. Och en annan sak är att banden må vara rejält spända men de är väldigt små också. Bradley och CV90 är betydligt mycket bredare.

CAS skrev:Mycket snyggt och prydligt byggd namne!
Kan förstå att de där banden är påfrestande men det ser inte så dumt ut alls.
Hade jag försökt mig på dom hade det varit lim precis överallt...
//Christer

Lade ner mycket tid med de där banden, irriterande små, men det blev bra tillslut.
Ett tips är att använda Tamiya Extra Thin som limm till länkarna. Det ger inte en sådan snabb torkeffekt och syns knappt.

Janne.S skrev:Prydligt och rakt! Så sätter man i hop band helt enkelt Very Happy
Använder du en jigg för att få det rakt eller?

Tack Janne! Börjar få fjång på att få till band på stridsvagnar nu.


För att sätta fixa band på stridsvagnar gör jag så att jag tar dubbelhäftande tejp och löper dem längst hjulen på vagnen och klipper sedan ut den längd jag tror skall passa.
Lägger de individuella länkarna ovanpå tejpen - slaskar på tamiya extra thin längst med det kompletta bandet - låter torka och tar bort dem ifrån tejpen - trär sedan på dem när länkarna hårdnat och rättar till dem om det skulle behövas mellan två linjaler.

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av MiniStuff fre dec 10 2010, 22:55

Ser helschyrre ut! Ett kvar då? Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Azgaron fre dec 10 2010, 23:22

Ser bra ut Chrille! Bra tips för ihopsättningen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Obed tis dec 14 2010, 07:04

Lustigt att en ryssvagn har smala band. Ryssarna uppfann ju brea band till snö och lera.
Juste och intressant vagn är det vilket fall som helst.
Keep on bygga.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact tis dec 14 2010, 13:41

MiniStuff skrev:Ser helschyrre ut! Ett kvar då? Razz

Band numero zwei är på plats och torkar. Bilderna på detta kommer inom kort.

Azgaron skrev:Ser bra ut Chrille! Bra tips för ihopsättningen!

Håkan

Tack Håkan! Smile

Obed skrev:Lustigt att en ryssvagn har smala band. Ryssarna uppfann ju brea band till snö och lera.
Juste och intressant vagn är det vilket fall som helst.
Keep on bygga.

Hade samma reflektion också, varför så smala band på en ryss? De som brukar förespråka att ta sig fra i snö, lera och allmänt dåligt underlag?!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Caverö tis dec 14 2010, 21:17

Ser bra ut cheers även om det är smala små fjantryssband på den fula BMP3.:an Razz

Härligt att det går framåt,väntar på mer.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact sön dec 26 2010, 15:04

Här kommer en tung foto update.

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4618
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4617
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4616
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4615
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4606
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4620
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4621

Och en drös med närbilder
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4609
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4599
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4608
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4602
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4603
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4614
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4612
Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 _DSC4613


Nu är det vidare till målarbordet....
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Azgaron sön dec 26 2010, 15:42

Attans nice Chrille! Ser fram emot färg på den där!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av cas sön dec 26 2010, 16:15

Grymt byggt!
Det kommer se läckert ut med färg på santa

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Janne.S sön dec 26 2010, 16:35

Färg!!!!!!!!!


Vad är planen, rentvättad och paraduppställd?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact sön dec 26 2010, 17:57

Azgaron skrev:Attans nice Chrille! Ser fram emot färg på den där!

Håkan

CAS skrev:Grymt byggt!
Det kommer se läckert ut med färg på santa


Tack CAS o Azgaron. Färgen kommer !!!! cheers cheers

Janne.S skrev:Färg!!!!!!!!!


Vad är planen, rentvättad och paraduppställd?

Planen är den att den skall vara ren. Ingen lera eller liknande utan den skall vara paraduppställd.

Däremot blir det lera o skit i kubik på min nästa BMP3 med extra armour på Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warlord sön dec 26 2010, 19:19

Hur gör du med målningen? E allt ihoplimmat nu o du målar allt på plats, band mm? Eller tar du av bandaggregaten o målar det löst? För övrigt e BMP:n riktigt stencool...
Warlord
Warlord


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact sön dec 26 2010, 20:28

Warlord skrev:Hur gör du med målningen? E allt ihoplimmat nu o du målar allt på plats, band mm? Eller tar du av bandaggregaten o målar det löst? För övrigt e BMP:n riktigt stencool...

Tack Warlord! Jag målar allt på plats. santa
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Joppo sön dec 26 2010, 22:24

Nice Chrille Smile Crisp som en brilliantslipad diamant

Jag har alltid varit lite anti mot Trumpeter, men när jag ser detta bygge så ser de faktiskt ut att göra riktigt fina grejer. Hur har passformen varit? Var byggbeskrivningen bra?
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact sön dec 26 2010, 22:36

Joppo skrev:Nice Chrille Smile Crisp som en brilliantslipad diamant

Jag har alltid varit lite anti mot Trumpeter, men när jag ser detta bygge så ser de faktiskt ut att göra riktigt fina grejer. Hur har passformen varit? Var byggbeskrivningen bra?

Heheh, tackar så mycket Joppo! Cool

Gillade inte heller Trumpeter till en början, gillade inte deras dåliga design och ihopkastade ritningar m.m
Men jag är nu frälst och invigt i Trumpeter, man kan säga att från och med när de gjorde T-62an och BMP-3an så har det varit fullträff i kvalitet, gjutning,passform, ALLT! Byggde en T-62a för ett tag sedan och den var underbar och nu den här BMP-3an som också var helt perfekt, den blir nu min femte BMP3 jag byggt, snart sex stycken med den Up Armoured versionen jag lade beslag på förra veckan.

Älskar Trumpeter med sitt relativt bra pris och den jättebra kvaliteten de nu har i sina senare kits (de äldre är bedrövliga). Föredrar Trumpeters nyare kits framför vilken random Tamiya tanks som helst.

Allt i allo så har bygget gått utan några problem och byggbeskrivningen var synnerligen bra och genomarbetad. Jä****t jobbigt att sätta ihop alla de små länkarna bara, men that's that.

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Caverö mån dec 27 2010, 11:34

Gratulerar till en snyggt monterad modell, mysig färg på plasten som sr ut att vara lättrbetad.

Ser frram mot din målning cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Joppo mån dec 27 2010, 12:00

Det låter ju bra Chrille... Jag har spanat in deras kommande SU-100 i skala 1/16 och om den kommer hålla samma standard som denna lilla juvel så blir det ju helt jämrans magiskt ju.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Warsawpact ons dec 29 2010, 23:05

Caverö skrev:Gratulerar till en snyggt monterad modell, mysig färg på plasten som sr ut att vara lättrbetad.
Ser frram mot din målning cheers

Danke schön Caverö. Gillar Trumpeters modeller, de blir så "clean" när de är ihopsatta, på något vis. Smile
Målning är next up...

Joppo skrev:Det låter ju bra Chrille... Jag har spanat in deras kommande SU-100 i skala 1/16 och om den kommer hålla samma standard som denna lilla juvel så blir det ju helt jämrans magiskt ju.
/J
Indeed, hoppas trumpeter håller i trenden med att göra bättre o bättre o bättre kits.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35 - Sida 3 Empty Sv: Russian Federation BMP3 MICV - Trumpeter 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet