hur göra svetsfog?
3 posters
Sida 1 av 1
hur göra svetsfog?
hej
Bygger en t-72 i 1/72 skala men var tvungen att slippa bort lite saker på tornet och då gick svetsfogen bort med,hur gör jag en egen,eller fortsätter på den som finns kvar av den gamla?
sani
Bygger en t-72 i 1/72 skala men var tvungen att slippa bort lite saker på tornet och då gick svetsfogen bort med,hur gör jag en egen,eller fortsätter på den som finns kvar av den gamla?
sani
bosnafly
Sv: hur göra svetsfog?
jag personligen skulle göra det en tunn sträng green-stuff, och "hacka" dit svetsmärken s a s. Men man kan ju även ta en tunn plasttråd, Evergreen-styrene eller utdragen överbliven plast, limma dit och göra svetsmärken.
Skulle kunna förklara bättre kanske med bilder å så men hinner inte just nu.
/M
Skulle kunna förklara bättre kanske med bilder å så men hinner inte just nu.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
det handlar om en ca 1-2cm lång i 1/72 skala,men ska försöka med lite överbliven plast
tackar
sani
tackar
sani
bosnafly
Kan ju säga hur jag gjorde. (Förvisso på en 1/35-tank)
Ta en bit plast eller metallrör i lämplig storlek och skär till ena änden ungefär såhär:
Därefter dra ut en sträng av valfritt greenstuff eller material med liknande egenskaper (Även spackel ska nog fungera om du har rätt sort) och därefter är det bara att gå lös på det med röränden du skurit till och voila, perfekt svetsfog. Kan kräva lite träning, men det gäller ju allt som man aldrig gjort förr!
Hjälper det inte dig kan det kanske hjälpa någon annan.
Ta en bit plast eller metallrör i lämplig storlek och skär till ena änden ungefär såhär:
Därefter dra ut en sträng av valfritt greenstuff eller material med liknande egenskaper (Även spackel ska nog fungera om du har rätt sort) och därefter är det bara att gå lös på det med röränden du skurit till och voila, perfekt svetsfog. Kan kräva lite träning, men det gäller ju allt som man aldrig gjort förr!
Hjälper det inte dig kan det kanske hjälpa någon annan.
Jokkocze
Liknande ämnen
» Firrens Airbrush ÅÄÖ, göra och inte göra.
» Att göra en EBK!!
» Vad skall jag göra nu????
» Vad göra med en död katt?
» Lerpöl, hur göra?
» Att göra en EBK!!
» Vad skall jag göra nu????
» Vad göra med en död katt?
» Lerpöl, hur göra?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|