Academy CV9040B IFV 1/35
+2
Delmar
Warsawpact
6 posters
Sida 1 av 1
Academy CV9040B IFV 1/35
Den första av 3 versioner som Academy kommer släppa av CV90 a.k.a Stridsfordon 90.
I lådan medföljer delar till att göra ett en komplett modell av CV9040B. Värt att notera är att förutom det "vanliga" delarna som behövs för att göra en komplett modell får man också med:
*1st metallpipa ( plast finns också inkl.)
*Plastband samt individuella länkar finns med i lådan
*Ets i form av galler för utblåsen
*2st figurer i M90 uniform kommer också med.
Ytterst bra byggritning där bl.a. färgbeskrivningen finns med på hela 6 fabrikat.
Ett minus är plastkvaliteten. Väldigt degig och lättböjd.
I lådan medföljer delar till att göra ett en komplett modell av CV9040B. Värt att notera är att förutom det "vanliga" delarna som behövs för att göra en komplett modell får man också med:
*1st metallpipa ( plast finns också inkl.)
*Plastband samt individuella länkar finns med i lådan
*Ets i form av galler för utblåsen
*2st figurer i M90 uniform kommer också med.
Ytterst bra byggritning där bl.a. färgbeskrivningen finns med på hela 6 fabrikat.
Ett minus är plastkvaliteten. Väldigt degig och lättböjd.
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Academy CV9040B IFV 1/35
Delmar skrev:tackar för titten
vilka andra versioner är det som dom ska släppa?
Det var så lite så
De andra varianterna som Akademin kommer släppa är:
CV9040C
CV9030
CV9040AAV ( LVKV)
Angående CV9040C så har jag själv sett Academys "pre-master" version av den. Ser ruggigt snygg ut! Skall finnas att beskåda på Armorama.com om man gräver runt lite.
Hoppade nästan ur stolen när de sa att LVKV skall släppas inom en snar framtid. Det ryktas även om att Academy kommer att släppa en Lemur variant också.
För mig som nästan inget kan om panzers så ser det kul ut.
Kör de med M90 på beväringarna?
Kör de med M90 på beväringarna?
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt, vill ha denna.
Får ta mig en ordentlig funderare på om jag ska bygga utanför mitt normala område......
/Bosse
Får ta mig en ordentlig funderare på om jag ska bygga utanför mitt normala område......
/Bosse
Marlin
Tack för lådtitten Chrille! Ser trevligt ut tycker jag!
Blev allt lite sugen på att skaffa en själv.
Håkan
Blev allt lite sugen på att skaffa en själv.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Spännande att det kommer fler varianter. CV9040LVAAV verkar extra kul för oss luftvärnare.
Ska bli riktigt intressant att måla lövhögskamouflaget snart(strv103).
Fast jag måste säga Crille att det blir lite oroligt för mitt öga med färgglada paketet i bakgrunden när jag kollar på plastdetaljerna.
Fast jag måste säga Crille att det blir lite oroligt för mitt öga med färgglada paketet i bakgrunden när jag kollar på plastdetaljerna.
Obed
Obed skrev:Spännande att det kommer fler varianter. CV9040LVAAV verkar extra kul för oss luftvärnare.
Givet köp när AAV varianten släpps, så man kan göra en minitiös kopia av den LVKV man satt och skumpade runt i i lumpen.
Hoppas bara någon släpper Baracuda camo i någon form som det är lätt att få på. Vore toppen.
Fungerar ok för mig att se på korten utan någon störning, men det är kanske från person till person.
Liknande ämnen
» Academy CV9040B 1/35
» Swedish IFV CV9040B - Academy 1/35
» IFV CV9040B 1:35
» CV9040B Hobbyboss 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35 -Klar
» Swedish IFV CV9040B - Academy 1/35
» IFV CV9040B 1:35
» CV9040B Hobbyboss 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35 -Klar
Sida 1 av 1