IFV CV9040B 1:35
+12
Exelon
linusorn
Jojje
Azgaron
cas
Stefan E
Mal
Matt_Public
Gigabyte
Janne.S
David
joopet
16 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
IFV CV9040B 1:35
Bygget blir som rubriken antyder en stridsfordon 90B från academy.
Tänkte jag skulle bygga denna för att testa en för mig ny färg och även prova lite andra produkter.
Har inte byggt något direkt på många år men började för några månader sedan att ta upp hobbyn igen
Tänkte jag skulle bygga denna för att testa en för mig ny färg och även prova lite andra produkter.
Har inte byggt något direkt på många år men började för några månader sedan att ta upp hobbyn igen
joopet
Sv: IFV CV9040B 1:35
Lycka till med bygget m.m. och skall bli spännande att följa ditt bygge
Mvh Ola
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Tackar :)Något som ska bli kul att prova är denna lilla tub från MIG.
Provade på en liten plastbit innan och texturen tycker jag blev riktigt bra. Kanske lite
för grov för denna modellen men man får ju testa
Provade på en liten plastbit innan och texturen tycker jag blev riktigt bra. Kanske lite
för grov för denna modellen men man får ju testa
joopet
skoj.Det va precis den jag började med då jag tog upp hobbyn igen för 6 månader sen.Lycka till!
David
Hoppla, ännu en aktör på krigskonserv-fronten.
Det här blir säkerligen kalas, alltså!
Det här blir säkerligen kalas, alltså!
Matt_Public- Master of DNF
Alla bygger ju så snyggt så det tar ju emot lite att lägga ut bilder på mina byggen .
Har fått byggt lite idag iaf och har börjat maskera för att lägga på texturfärgen för halkskydden. Ska se om man kan få ut en liten bild när dom har börjat komma på plats.
Har fått byggt lite idag iaf och har börjat maskera för att lägga på texturfärgen för halkskydden. Ska se om man kan få ut en liten bild när dom har börjat komma på plats.
joopet
Jag vet precis vad du menar, men man vänjer sig. Heja på!joopet skrev:Alla bygger ju så snyggt så det tar ju emot lite att lägga ut bilder på mina byggen.
Har fått ihop lite delar till chassiet och har börjat maskera och måla halkskydden.
Tycker dom ser lite grova ut men får se hur det ser ut med färg.
Har även monterat ihop banden till viss del som nu väntar på lite färg
Tycker dom ser lite grova ut men får se hur det ser ut med färg.
Har även monterat ihop banden till viss del som nu väntar på lite färg
joopet
Egentligen var tanken att använda banden till ett MLRS projekt men tänkte att det kunde vara kul att använda till denna istället . Synd man inte ser så mycket av banden bara.
joopet
Hey Hooo.
Det där ser galet grymt ut.....
Jo jag vet vad du menar....med alla andra bygger bra o bättre (lider mkt m den åkomman själv),
Men fortsätt posta för fasiken, du ser samtidigt i dina egna poster från en annan vinkel, det gör enorma framsteg tro mig....
Jag hade själv alldrig byggt så här om jag inte hade varit på IPMS götet, m sparkar i baken, från bla Matt.....(en hel del) man ser saker från ett annat perspiktiv....
So keep em coming.
En galet viktig sak.
Ha Galet Kul modellbygge är galet kul
Glöm alldrig att alla har börjat en gång.....
/Mal
Det där ser galet grymt ut.....
Jo jag vet vad du menar....med alla andra bygger bra o bättre (lider mkt m den åkomman själv),
Men fortsätt posta för fasiken, du ser samtidigt i dina egna poster från en annan vinkel, det gör enorma framsteg tro mig....
Jag hade själv alldrig byggt så här om jag inte hade varit på IPMS götet, m sparkar i baken, från bla Matt.....(en hel del) man ser saker från ett annat perspiktiv....
So keep em coming.
En galet viktig sak.
Ha Galet Kul modellbygge är galet kul
Glöm alldrig att alla har börjat en gång.....
/Mal
Mal
Men så blev du en av rikets främsta byggare också.Mal skrev: […] med sparkar i baken, från bl.a. Matt... (en hel del)
"Everything is proceeding as I have forseen."
Också: du rundsparkar röv rätt friskt själv, för den delen.
Alla mår väl bra av ett gäng cheerleaders lite nu och då?
Tack för alla hejarop
Det råkar inte finnas någon som har koll på vilka färger som är rätt till sveriges camouflage i vallejos utbud? Har kört med tamiya innan men tänkte gå ifrån dom. Använder mig av airbrush för övrigt.
Tänkte jag skulle konverterat tamiyas färger till vallejos motsvarigheter men tycker framförallt att den mörkgröna ser lite fel ut när jag använde den till min förra leopard.
Tacksam för hjälp
Det råkar inte finnas någon som har koll på vilka färger som är rätt till sveriges camouflage i vallejos utbud? Har kört med tamiya innan men tänkte gå ifrån dom. Använder mig av airbrush för övrigt.
Tänkte jag skulle konverterat tamiyas färger till vallejos motsvarigheter men tycker framförallt att den mörkgröna ser lite fel ut när jag använde den till min förra leopard.
Tacksam för hjälp
joopet
Jämrans! Det där var fint målat.
Färgen är bortom min kompetens, men någon annan vet säkert.
Färgen är bortom min kompetens, men någon annan vet säkert.
WOW!
Jäklar vad snyggt!
Tycker alla färger stämmer perfekt, även den mörkgröna.
Stefan
Jäklar vad snyggt!
Tycker alla färger stämmer perfekt, även den mörkgröna.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Matt och Stefan. Det är kul att måla
Får nog göra så att jag plockar hem några olika varianter på mörkgrön och prova att måla camouflagen på en provbit och se hur det stämmer.
Får nog göra så att jag plockar hem några olika varianter på mörkgrön och prova att måla camouflagen på en provbit och se hur det stämmer.
joopet
Wow! det hade jag inte förväntat mig redan på sidan två!
Snabbt byggt och finfint målat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Wow! det hade jag inte förväntat mig redan på sidan två!
Nja.. Nu var den målade modellen bara ett exempel på färgerna jag använde till min stridsvagn 122 som jag byggde förra året.
Jag är allt annat än snabb på att bygga
joopet
Målnings tekniken är verkligen topp,
Sån fin finnish banne mig, du har gjort ett galet bra jobb på den där tanken.
/Mal
Sån fin finnish banne mig, du har gjort ett galet bra jobb på den där tanken.
/Mal
Mal
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Academy CV9040B IFV 1/35
» Academy CV9040B 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35
» Swedish IFV CV9040B - Academy 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35 -Klar
» Academy CV9040B 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35
» Swedish IFV CV9040B - Academy 1/35