IFV CV9040B 1:35
+12
Exelon
linusorn
Jojje
Azgaron
cas
Stefan E
Mal
Matt_Public
Gigabyte
Janne.S
David
joopet
16 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: IFV CV9040B 1:35
Mal skrev:Målnings tekniken är verkligen topp,
Sån fin finnish banne mig, du har gjort ett galet bra jobb på den där tanken.
/Mal
Tack så mycket
Tycker jag lyckas hyfsat bra med att måla men skulle vilja lära mig hur man får sakerna att se lite mer använda ut
joopet
Det finns otal turorials på youtube med olika produkter som kan ge mkt inspiration
Bla skav så metallen tittar fram,
rost mm själklart kolla andras byggloggar sär de gör steg för steg.
Ta bitarna, resultaten du gillar o utveckla dem som passar dig, alla har börjat nångång.
tips ta en vädrings teknik åt gången, inte allt på engång, blir annars lätt intryck av att man försöker dölja dåliga jobb m vädringen....
oja sen testa som fasiken....
Sen så kolla in flertal trådar på detta forum
Och fråga självklart hur en del har fått till ett specifik vädring, antingen posta i tråden eller privat pm
Så have fun i den fantastiska väelden av vädring, alla har sin favorit....
Samt man ser ganska snabbt att alla har olika stilar vilket är skitballt tycker jag
Oja posta gärna i din bygglogg vas du vill göra o testa , så kommer det garanterat svar på massor med tips med....
Bla skav så metallen tittar fram,
rost mm själklart kolla andras byggloggar sär de gör steg för steg.
Ta bitarna, resultaten du gillar o utveckla dem som passar dig, alla har börjat nångång.
tips ta en vädrings teknik åt gången, inte allt på engång, blir annars lätt intryck av att man försöker dölja dåliga jobb m vädringen....
oja sen testa som fasiken....
Sen så kolla in flertal trådar på detta forum
Och fråga självklart hur en del har fått till ett specifik vädring, antingen posta i tråden eller privat pm
Så have fun i den fantastiska väelden av vädring, alla har sin favorit....
Samt man ser ganska snabbt att alla har olika stilar vilket är skitballt tycker jag
Oja posta gärna i din bygglogg vas du vill göra o testa , så kommer det garanterat svar på massor med tips med....
Mal
Har varit lite dålig på att bygga på denna modellen samtidigt som man kämpar med att få tid över för hobbyn. Vill ha fler timmar på dygnet så man hinner med mer Jag hittade en halvfärdig LAV-25 AD som jag tänkte jag skulle göra klart innan jag fortsätter med min 9040 Har nu monterat det mesta på den och har börjat måla lite så för tillfället ser den ut såhär.
joopet
Tack så mycket allesammans Kan hända att det smyger sig in någon mer bild på den i denna tråden
joopet
Kan ingenting om pansar alls, men sådär burkar inte STRF 90 se ut, men den där var ju tusan så cool den med!
Tummen upp!
Tummen upp!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nja cas. Det är bland annat den som fördröjer arbetet med min 9040. Tänkte jag kunde lagt upp en bild och visa vad som pågår utan att skapa en ny tråd för ett gammalt projekt som "bara" har lite målning kvar
joopet
Så längesedan man uppdaterade denna så det nästan känns jobbigt. Förstår inte riktigt hur man ska få tid till allt man vill göra men men..
Målandet har börjat så det känns som en liten lättnad
Målandet har börjat så det känns som en liten lättnad
joopet
Tackar jojje och linus
Maskeringen har jag bara använt vanlig maskeringstejp från tamiya
Maskeringen har jag bara använt vanlig maskeringstejp från tamiya
joopet
Väldigt snyggt! Svensk camo är riktigt nice. Det har du fått till kanonbra!
Exelon
Tackar exelon och ola
Ja svenskt camouflage är riktigt nice. Hoppas nu bara att tornet blir lika bra
Ja svenskt camouflage är riktigt nice. Hoppas nu bara att tornet blir lika bra
joopet
Kan bara instämma i hyllningskören,hatten av för det målningsarbeten.Detta va den första vagnen jag byggde när jag började på nytt för snart ett år sedan...Får jag fråga vilka färger du använt för splintercamot?
David
Tack så mycket håkan, david och gigabyte
Det är en trevlig liten vagn att bygga. Färgerna som jag använder är Tamiya.
Flat green XF-5
Deep green XF-26
NATO black XF-69
Första gången jag använder dom färgerna till att måla en svensk vagn men tycker det blev ganska bra
Flat green XF-5
Deep green XF-26
NATO black XF-69
Första gången jag använder dom färgerna till att måla en svensk vagn men tycker det blev ganska bra
joopet
joopet skrev:Tack så mycket håkan, david och gigabyte
Flat green XF-5
Deep green XF-26
NATO black XF-69
Tusen tack Hoppet, anledningen till att jag fråga var att jag aldrig hittat en bra kulör för den ljusgröna nyansen så jag fick välja en enamel där medan den mörkgröna och svarta var Tamiya...Jag ska testa XF5 nästa gång det vankas splinter...
David
Då har man kommit ett steg närmare vädringen. Tycker den börjar se ganska hård ut
Har provat att använda eftermarknads band så hoppas på ett riktigt bra slutresultat. Än så länge ser dom extremt rena ut.
Tornet har även kommit på plats även om det ska fixas med några saker till
Ska samla lite mod för att våga mig på vädringen
Har provat att använda eftermarknads band så hoppas på ett riktigt bra slutresultat. Än så länge ser dom extremt rena ut.
Tornet har även kommit på plats även om det ska fixas med några saker till
Ska samla lite mod för att våga mig på vädringen
joopet
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Academy CV9040B IFV 1/35
» Academy CV9040B 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35
» Swedish IFV CV9040B - Academy 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35 -Klar
» Academy CV9040B 1/35
» CV9040B Hobbyboss 1/35