IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

World of Tanks - ett gratis onlinespel

+5
MiniStuff
T-34
Warsawpact
JOooCKE
Hauptmann
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann tor dec 16 2010, 18:12

Är det någon här i forumet som spelar World of Tanks, eller WoT som det är känt som bland de som spelar det?

http://game.worldoftanks.eu
http://forum.worldoftanks.eu

Detta är ett onlinespel där man styr bepansarade stridsfordon - tunga, medeltunga, lätta stridsvagnar, stormkanonvagnar och artilleribandvagnar - under onlineslag med 15 motståndare på varje sida. Jag har spelat WoT i ca tre månader nu och tycker det är jätteroligt, även om det självklart har sina brister, främst pga. en viss bristande balans av motståndet och brist på taktik under - tyvärr - ganska många slag.

World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_01 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_02 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_03 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_04 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_05

World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_06 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_07 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_08 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_09 World of Tanks - ett gratis onlinespel Wo_T_10

Kort beskrivet kan man säga att spelet går ut på att med erfarenhetspoäng och krediter vunna i strid utveckla sina stridsfordon och sedan köpa nya och / eller utveckla kompetensen hos besättningen, ungefär som Travian fast med stridsvagnar, stormkanonvagnar och artilleribandvagnar istället. Och självklart så har premiumspelare en stor fördel eftersom de får mer guld, som kommer till stor nytta vid utvecklandet av stridsfordonen och besättningarna.

Fordonen är indelade i 10 steg, kallade Tier, från 1 - de allra lättaste och mest primitiva fordonen - till 10 - de mest avancerade och bäst bepansrade. Med obalansen av motståndet ovan så menar jag att vissa fordon t.ex. StuG III, som är Tier 5, ofta råkar ut för överdrivet svårt motstånd i form av massor med tunga motståndare som t.ex. Tiger II, IS-3 och KV-3, medan Marder II, som är Tier 3, får ett mer balanserat motstånd där man har en chans att överleva och vinna stridssegrar.

Just nu är spelet på Beta-stadiet, dvs. under utveckling och utprovning, men under februari 2011 (senaste budet från spelutvecklarna...) så kommer spelet att släppas på riktigt och hur det blir då återstår att se. Just nu, under Beta-stadiet, är guldet gratis, men efter att det har släppts så kommer guldet att kosta pengar. Det kommer fortfarande gå att spela gratis, men jag tror personligen att många kommer att gå över till preimium-konton efter februari nästa år.

Bilderna är från ett slag jag spelade igår kväll.

Undrar ni något så svarar jag gärna på frågor om spelet.

Mvh, a.k.a. Erik

Edit: Jag ändrade länkarna till .eu pga. serverdelningen som skedde nyligen. .com är den nordamerikanska servern och .eu är den europeiska.


Senast ändrad av Hauptmann den lör jan 22 2011, 07:15, ändrad totalt 2 gånger
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av JOooCKE tor dec 16 2010, 18:27

Ser helt klart intressant ut...
alla mina vänner spelar World of Warcraft så man kanske skulle börja spela detta, detta är ju lite mer manligare sas... Twisted Evil

Ska luska lita om det Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Warsawpact tor dec 16 2010, 19:27

Är redan med i deras Beta test.
Klart roligt tidsfördriv att lira det spelet. Kör självfallet med tyskarna, för det finns inget bättre än Tiger Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av T-34 tor dec 16 2010, 20:20

Warsawpact skrev:Är redan med i deras Beta test.
Klart roligt tidsfördriv att lira det spelet. Kör självfallet med tyskarna, för det finns inget bättre än Tiger Smile

Aaah, du har aldrig hört talas om IS-2, no? Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av MiniStuff tor dec 16 2010, 20:28

Klart intressant! Har väntat länge på att det skall komma något liknande WoW fast med just TANKS! Very Happy

WoW suger btw.

Det värsta med sånt här är att jag egentligen inte har tid att spela. Den tid jag får över försöker jag spendera vid modellbordet. Får se om jag vågar mig på att testa.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Warsawpact tor dec 16 2010, 22:31

T-34 skrev:
Warsawpact skrev:Är redan med i deras Beta test.
Klart roligt tidsfördriv att lira det spelet. Kör självfallet med tyskarna, för det finns inget bättre än Tiger Smile

Aaah, du har aldrig hört talas om IS-2, no? Smile
Magnus

Den där traktorn...
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Janne.S fre dec 17 2010, 06:13

Med en JSU-152 kan man slå världen med häpnad...... Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann fre dec 17 2010, 06:24

Det verkar alltså som om vi har minst två till WoT-spelare här, kul!

Mvh, a.k.a. Erik


Senast ändrad av Hauptmann den lör jan 22 2011, 07:29, ändrad totalt 1 gång
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann lör dec 25 2010, 12:53

För den som det intresserar så har det kommit ut en ny patch till WoT och då ser det bl.a. lite annorlunda ut i garaget.

Detta är för övrigt min favoritvagn just nu...

World of Tanks - ett gratis onlinespel 8_8_cm_Kw_K_36_L56_auf_Jagdpanzer_IV

...den fiktiva 8,8 cm KwK 36 L/56 auf Jagdpanzer IV.

Kanske något för någon modellbyggare med smak för "what if"-byggen här på forumet?

Mvh, a.k.a. Erik

Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann lör jan 22 2011, 07:12

För den som det intresserar:

Den 27:e januari kommer spelet att bli Open Beta (ingen nyckel behövs för att få ett konto, så som jag har förstått saken) och i slutet av februari / början av mars kommer Icke Beta-versionen att släppas och då kommer det att bli en Hard Wipe, dvs. alla måste börja om från början och alla tanks som man redan har försvinner. Därefter kommer det väl att bli regelbundna patches antar jag.

Mvh, a.k.a. Erik
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av fowi lör jan 22 2011, 10:07

Ytterligare en spelare finnes här, efter Hauptmanns tips. Hur kunde du!!!
Nu blir ju inget byggt längre. All tid går åt att laga sönderskjutna vrak.
Håller med om att balansen är si så där, med en P4 är man ibland kung i terrängen och ibland liten vettskrämd mus.
Med Wespe får man glädjen av att bidraga till förstörelsen, men att överleva är svårt.
Folke
WoT-id = fowi
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann lör jan 22 2011, 10:39

Ber så hemskt mycket om ursäkt, ville inte förstöra någon bygg-glädje.

Vill du ha "jättebra" spelbalans så kan du alltid prova Jagdpanzer IV - du möter garanterat bara tunga tanks så som IS-3, Tiger II och T29.

MVh, a.k.a. Erik
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Jokkocze lör jan 22 2011, 15:48

Jag har återigen börjat spela lite jag med. Gissa mitt ingame-namn Wink

(Det är rätt lättgissat)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Caverö lör jan 22 2011, 23:57

Låter spännande men huj vad lite tid man har till ett nytt spel, håller mig till Darkest Hour för tillfället.

Eller inte alls, bygga modeller är väl det spelet man borde prioritera.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann sön jan 23 2011, 08:37

Om det var någon / några här som vore intresserade av att gå med i en klan jag har skapat, så kan ni alltid PM:a mig, så säger jag vad klanen heter (ni kan läsa om den i WoT-forumet). Det är tänkt att bli en svensk / skandinavisk klan, så det är därför jag nämnde det här. Jag kommer inte ha så där jättemycket tid över, men å andra sidan så ville jag försöka att bilda en klan och skulle väl kunna ett par gånge i månaden. Dessutom måste det inte bli supersuperseriöst, man kan ju spela bara för nöjes skull.

Går det inte, så går det inte - så enkelt är det. Inget att göra något åt i såna fall.

Dessutom kommer det i alla fall bli en hardwipe i februari / mars (allt raderas utom ditt konto och ditt ingame-namn) så alla måste i alla fall börja om från början, vilket innebär att den överlägsenhet som vissa spelare har idag med IS-7, Tiger II, Maus etc. kommer att försvinna.

Hör av er om det låter intressant - just nu är vi två i klanen, alltid en början i alla fall.

Mvh, a.k.a. Erik
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Hauptmann tis mar 29 2011, 12:36

Är det någon av er här som spelar WoT som har funderat på vad ni ska ha efter hardwipen när spelet släpps den 12 april?

Jag har experimenterat med SU-85 / SU-122 och jisses vad effektiv särskilt den senare var mot tunga fordon! Med en HEAT-granat lyckades jag reducera en KV-vagn från 100% till ca 25%, och det med en träff i frontpansaret. SU-85 är nog bättre än StuG III med sin 85 mm-kanon, även om StuG III är utrustad med 75 mm KwK 42/L70 i spelet, så tyvärr säger jag nog adjö till StuG III, som jag under 450 slag uppnådde en segerprocent på ca 93% med. Dessutom kan SU-85 dumpa eldröret mer, vilket är en klar fördel i strid.

Min klan är förresten nedlagd, jag har inte tiden över att leda den.

Mvh, a.k.a. Erik
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Caverö tis jan 31 2012, 12:37

Dett var inget bra att skriva om på vårat forum för jag är fast i tanksträsket och har svårt at slita mig.

PzIII M4 M10 Hetzer och nåt franskt skit står i mitt garage.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av fowi tis jan 31 2012, 16:48

En annan förlorad byggare pga allt tankskrotande finnes
i
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

World of Tanks - ett gratis onlinespel Empty Sv: World of Tanks - ett gratis onlinespel

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet