IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Warhammer film!!!

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Warhammer film!!! Empty Warhammer film!!!

Inlägg av Janne.S fre jan 07 2011, 18:07

Ni, Warhammer 40k tokar, har väl inte missat att det gjorts en film (animerad) om WH 40k?

Den heter Ultramarines....

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av M_P fre jan 07 2011, 18:47

Awright!

Hur illa kan det möjligen bli? What a Face

*dansar tåspetsdans*


M_P
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Jokkocze fre jan 07 2011, 19:19

Kan säga att den är Riktigt dålig. Går att se, men det tar emot en hel del.
Släpps för övrigt på blu-ray den 11:e februari.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Janne.S fre jan 07 2011, 21:45

Smaken är som baken Very Happy Jag tyckte den var helt OK......lite budget animationer men alla pengarna gick nog till att ha John Hurt som voice over röst Razz

Fast min tanke var efter en stund: "vad har de rustningarna till?" ...om de kastade så mycket som en penna så gick det igenom rustningarna. Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Warsawpact fre jan 07 2011, 22:39

Skall snarast möjligast försöka få tag på den på nätet. Smile
Roligt att GW valt att göra en film!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Patrik K lör jan 08 2011, 10:44

Den var väl inte så pjåkig får jag väl säga, är väl ingen Warhammer 40K entusiast av rang direkt men nog gick den att se alltid.
Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta varför Jokkocze tycker den är riktigt dålig?

Ansikts-animeringarna är bland det snyggaste jag sett på väldigt länge i en CG-rulle faktiskt, sen fanns det väl en del lite sämre bitar men det är väl som Janne säger att budgeten gick åt till att snyta åt sig både Terence Stamp och John Hurt, man kan ju undra vad man lockade med för dom herrarna ingår väl inte i någon av GW´s målgrupper direkt Very Happy
Men man kan ju aldrig veta iofs, Herrarna Stamp och Hurt kanske har varsin armé i skrivbordslådan Cool

Gillade soundtracket, storyn var väl en smula fattig kanske och den kunde gott ha varit längre men jag ger den nog 7 av 10 iallafall, klart godkänd och anskaffningsvärd.

Nä nu får jag nog ta och installera WH40K: DoW igen tror jag (om det inte blir en tripp till Ica Maxi...lagom lördagsnöje Neutral ), på tal om Dawn of War förresten, var man tvungen att spela klart Marines-kampanjen innan man kunde spela de andra raserna och Winter Assault-tillägget?

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Jokkocze lör jan 08 2011, 10:47

Jag tyckte helt enkelt inte om den. Vet inte vad som gjorde det hela, men jag kände "Usch, det här var inte bra" när jag satt och tittade.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer film!!! Empty Sv: Warhammer film!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet