Douglas Dc-3 Pan American Airways system
+3
Janne.S
Warsawpact
bjork_larsson
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 1
Douglas Dc-3 Pan American Airways system
Tja på er alla!
Jag satt och hade inget att göra i går kväll, då frugan ockuperat sovrummet där mitt "arbetsrummet" numera ligger så fick jag improvisera och började därför med min gamla Dc3 modell i tvrummet!
Detta blev resultatet!
Jag hade tur, hela modellen kommer att sprutmålas i samma färg och därför va den lätt att montera ihop! Bara lite spackel på två ställen, sedan är den klar för målning. Tänkte att jag skulle lacka den tillsammans med vindplåten på 727an!
Hoj!
Jag satt och hade inget att göra i går kväll, då frugan ockuperat sovrummet där mitt "arbetsrummet" numera ligger så fick jag improvisera och började därför med min gamla Dc3 modell i tvrummet!
Detta blev resultatet!
Jag hade tur, hela modellen kommer att sprutmålas i samma färg och därför va den lätt att montera ihop! Bara lite spackel på två ställen, sedan är den klar för målning. Tänkte att jag skulle lacka den tillsammans med vindplåten på 727an!
Hoj!
bjork_larsson
Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system
Härligt att se lite civilplan från "the golden age of aviation"!
Pan Am DC-or påminner mig om Indiana Jones
Kan gissa på att färgen blir helsilver?
Kan tipsa om en Airbus A340 1/144 scala ( Lufthansa, KLM ) från Italieri finns hos Kempe, för dig som är civilflygs entusiast.
Kör hårt med DC3 an. Jag kan knappt vänta tills färgen åker på!
Pan Am DC-or påminner mig om Indiana Jones
Kan gissa på att färgen blir helsilver?
Kan tipsa om en Airbus A340 1/144 scala ( Lufthansa, KLM ) från Italieri finns hos Kempe, för dig som är civilflygs entusiast.
Kör hårt med DC3 an. Jag kan knappt vänta tills färgen åker på!
Warsawpact- Starwarsviritous
Härligt med en DC-3:a!!!!
Varför inte en DC-3 i 1/48?!!! maffigt värre
Varför inte en DC-3 i 1/48?!!! maffigt värre
Janne.S- Moderator
Jag skall helt klart kolla upp den där A340! Tack för tipset!
Nu blir jag lite sugen, jag kanske skall ge mig på en sådan där stor sak! Eller?
Terje
Nu blir jag lite sugen, jag kanske skall ge mig på en sådan där stor sak! Eller?
Terje
bjork_larsson
Hejsan Terje!
Det där är en riktigt läcker o lättbyggd liten modell av ett riktigt vackert flygplan!
Har redan byggt en AC-47 i D-dags målning och har två DC-3or väntande!
Min ena DC-3a skall bli en maskin från Buffalo Airways, helt kanariegul med svarta och orange markeringar, den andra vet jag inte vad det blir!
Jag har en AC-47a från Monogram (1/48) i högen och jag kan tala om att den blir STOR!
Spännvidden är ungefär densamma som på B-17 eller Catalina, dvs runt 30meter, så i 1/48 blir det ungefär 60cm!
Vilka markeringar skall du bygga, askens eller något annat?
Bara för att fresta dig lite;
http://www.hannants.co.uk/search/index.php?CATEGORY=&DIVISION=&MANUFACTURER=&TYPE=&order%5B%5D=arrived+desc&order%5B%5D=code+asc&CODE=&SCALE=1%3A144&KEYWORD=dc-3&NUMPERPAGE=25
Ser fram mot fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan
Det där är en riktigt läcker o lättbyggd liten modell av ett riktigt vackert flygplan!
Har redan byggt en AC-47 i D-dags målning och har två DC-3or väntande!
Min ena DC-3a skall bli en maskin från Buffalo Airways, helt kanariegul med svarta och orange markeringar, den andra vet jag inte vad det blir!
Jag har en AC-47a från Monogram (1/48) i högen och jag kan tala om att den blir STOR!
Spännvidden är ungefär densamma som på B-17 eller Catalina, dvs runt 30meter, så i 1/48 blir det ungefär 60cm!
Vilka markeringar skall du bygga, askens eller något annat?
Bara för att fresta dig lite;
http://www.hannants.co.uk/search/index.php?CATEGORY=&DIVISION=&MANUFACTURER=&TYPE=&order%5B%5D=arrived+desc&order%5B%5D=code+asc&CODE=&SCALE=1%3A144&KEYWORD=dc-3&NUMPERPAGE=25
Ser fram mot fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hej ! , det där var inte ett stort plan !
Ett plan som jag tycker att du ska köpa är airfix Concorde i 1/72 !, om jag inte minns helt fel så blir den 80 cm lång...
Jocke
Ett plan som jag tycker att du ska köpa är airfix Concorde i 1/72 !, om jag inte minns helt fel så blir den 80 cm lång...
Jocke
JOooCKE
Ser bra ut så långt, Terje! Ser fram emot att se den målad!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för allt positivt! Visst döljer det sig allt ett litet intresse för civila flygisar här på forumet alltid! Det märker jag nog!
Jag funderar på att bygga några modeller som är större också, men just nu riktar jag in mig på att bygga i skala 1/144. Känner att det börjar tryta lite i "flygkassan" och skulle jag bredda ut mitt modellerande till andra skalor skulle det nog kosta så mycket mera. Men tids nog skall jag bygga större, och mindre med för den delen... men som sagt just nu är det 1/144 som gäller. Iaf. tills jag vinner på triss, vilket jag har planerat in här i en nära framtid!
Nu skall jag måla lite här... skall bli intressant att se hur det blir!
Jo, just det! Stefan, i asken finns det tre stycken att välja mellan, Swiss air 1946, Klm 1939 och Pan american 1941 och jag har alltså valt, Pan american, jag vet inte riktigt varför faktiskt. Skulle vilja göra KLM men jag saknar den gula färgen, och just nu är jag lite för otålig!
Terje
Jag funderar på att bygga några modeller som är större också, men just nu riktar jag in mig på att bygga i skala 1/144. Känner att det börjar tryta lite i "flygkassan" och skulle jag bredda ut mitt modellerande till andra skalor skulle det nog kosta så mycket mera. Men tids nog skall jag bygga större, och mindre med för den delen... men som sagt just nu är det 1/144 som gäller. Iaf. tills jag vinner på triss, vilket jag har planerat in här i en nära framtid!
Nu skall jag måla lite här... skall bli intressant att se hur det blir!
Jo, just det! Stefan, i asken finns det tre stycken att välja mellan, Swiss air 1946, Klm 1939 och Pan american 1941 och jag har alltså valt, Pan american, jag vet inte riktigt varför faktiskt. Skulle vilja göra KLM men jag saknar den gula färgen, och just nu är jag lite för otålig!
Terje
bjork_larsson
Nu har jag målat lite... Vingarna till 727 Pan am är klara, likaså flygkroppen. Inte riktigt nöjd med klarlacken på den, men det får svida, kan nog inte få den så mycket bättre nu iaf! Nu skall vingarna bara monteras. Sedan skall dekalerna på. Inga bilder än.. tyvärr, ni få hålla er till tåls!
Hur som helst, här kommer allas lilla Dc3a, ganska nöjd. Inte riktigt klar, men nästan!
Här står hon tillsammans med sina kompisar, skall få en annan plats sedan dock!
Terje
Damn, I realy love the Dc3! Garrr!
Hur som helst, här kommer allas lilla Dc3a, ganska nöjd. Inte riktigt klar, men nästan!
Här står hon tillsammans med sina kompisar, skall få en annan plats sedan dock!
Terje
Damn, I realy love the Dc3! Garrr!
bjork_larsson
Ser fint ut, du är på god väg med din fina DC3, och visst är den ett fint plan att titta på .För ett antal år sedan, så flaxade en DC3 runt här ,cirkla runt o körde fram o tillbaka , tror att dom testa inflygnings koridorerna till landvetter som inte ligger så långt från oss fågelvägen
Gigabyte
Blev riktigt snyggt i silver, tycker jag!
Håkan
Håkan
Här gott folk, här kommer Dc3an! Jag har hunnit lacka färdigt henne och satt på vissa dekaler. Har lite smådetaljer kvar som skall målas, typ däcken och klarlack!
Ganska nöjd hittills! Jaoo, just det rutan skall på plats med! =)
Terje
Ganska nöjd hittills! Jaoo, just det rutan skall på plats med! =)
Terje
bjork_larsson
Ser snyggt ut Terje! Ska bli kul att se den helt klar!
Håkan
Håkan
Liknande ämnen
» Handley Page H.P.42 Heracles, Imperial Airways Airfix 1/144
» North American T-28 Fennec - Roden 1/48
» North American F-51D Mustang, Airfix, 1/72
» North American P-51D Mustang, Airfix 1/48
» North American P-51D Mustang, Tamiya 1/32
» North American T-28 Fennec - Roden 1/48
» North American F-51D Mustang, Airfix, 1/72
» North American P-51D Mustang, Airfix 1/48