T-47 *Speeder - Finemolds 1/48
+3
Warsawpact
Matt_Public
Jokkocze
7 posters
Sida 1 av 1
Vad ska byggas?
T-47 *Speeder - Finemolds 1/48
Då var mitt igång lite lätt också! Finemolds T-47 (Snowspeeder)
Inte riktigt bestämt mig vad det ska bli för version, snowspeedern känns ju så uttjatad!
Vad jag nu har att välja mellan är då Sandspeeder, Swampspeeder och Airspeeder. Nu undrar ni säkerligen vad detta är för fantasiskapelser jag (Inte jag egentligen) har drömt ihop, så jag ska gå igenom det hela.
T-47 Airspeeder heter den då egentligen. Egentligen byggd för att flytta runt laster i industrier, men sen modifierad av rebellerna för att klara av andra saker..
Den användes rätt så flitigt av rebellerna för spaning på ytan av planeter, däribland på Dantooine och (som alla vet) på Hoth, men även på bland annat Arbra och Tatooine.
Den version som användes på Hoth hade en mängd modifikationer för att klara av klimatet, såsom värmare för drivenheterna och avisningsmoduler för luftbromsar och andra kontrollenheter. Utöver detta plockade de även delar från Y-Wings som användes till att modifiera cockpit, bepansra den ytterligare och att göra den ännu mer lättmanövrerad. Det senare fortsatte rebellerna med att göra på samtliga speeders som de modifierade för sina ändamål.
Under slaget på Hoth blev de flesta snowspeeders förstörda av imperiet och de överlevande demolerades av rebellerna själva.
Dock fanns det som sagt andra versioner.
Sandspeeder
Sandspeedern var ombyggd för att klara av att användas i sandigare klimat, såsom på Tatooine. Den hade avancerade filter för att hålla sanden från att komma in i den, extra kylning för motorerna och effektivare radar för att kunna navigera i sandstormar. De flesta av dem hade även en sandaktig färg för att bättre smälta in i landskapet.
Swampspeeder
Swampspeedern var modifierad för att klara sig på träskplaneter. Förutom att vara extra tätad hade den uppblåsbara luftkuddar (möjligtvis inbäddade i "vingarna") för kunna landa i träsken utan att sjunka och för att skydda piloterna om de skulle råka ut för en olycka. Jag är osäker på om de var kamouflerade för att smälta in i landskapet bättre, men man kan gissa på att de precis som swamptroopers hade någon form av grön färg just för detta ändamål.
Skyspeeder
Skyspeedern hade trycksatt cockpit och kraftfullare repulsorer för att klara av att flyga på högre höjd. De användes för att patrullera rebellernas bas på Arbra. (saknar tyvärr mer info om denna, så den vill jag helst inte försöka bygga.)
Det var tyvärr allt jag har om det hela. Källan för det hela är delvis Wookiepedia men till stor de mängder med böcker jag läst, då det saknas mycket på internet.
Som sagt, vad ska byggas tycker ni?
Inte riktigt bestämt mig vad det ska bli för version, snowspeedern känns ju så uttjatad!
Vad jag nu har att välja mellan är då Sandspeeder, Swampspeeder och Airspeeder. Nu undrar ni säkerligen vad detta är för fantasiskapelser jag (Inte jag egentligen) har drömt ihop, så jag ska gå igenom det hela.
T-47 Airspeeder heter den då egentligen. Egentligen byggd för att flytta runt laster i industrier, men sen modifierad av rebellerna för att klara av andra saker..
Den användes rätt så flitigt av rebellerna för spaning på ytan av planeter, däribland på Dantooine och (som alla vet) på Hoth, men även på bland annat Arbra och Tatooine.
Den version som användes på Hoth hade en mängd modifikationer för att klara av klimatet, såsom värmare för drivenheterna och avisningsmoduler för luftbromsar och andra kontrollenheter. Utöver detta plockade de även delar från Y-Wings som användes till att modifiera cockpit, bepansra den ytterligare och att göra den ännu mer lättmanövrerad. Det senare fortsatte rebellerna med att göra på samtliga speeders som de modifierade för sina ändamål.
Under slaget på Hoth blev de flesta snowspeeders förstörda av imperiet och de överlevande demolerades av rebellerna själva.
Dock fanns det som sagt andra versioner.
Sandspeeder
Sandspeedern var ombyggd för att klara av att användas i sandigare klimat, såsom på Tatooine. Den hade avancerade filter för att hålla sanden från att komma in i den, extra kylning för motorerna och effektivare radar för att kunna navigera i sandstormar. De flesta av dem hade även en sandaktig färg för att bättre smälta in i landskapet.
Swampspeeder
Swampspeedern var modifierad för att klara sig på träskplaneter. Förutom att vara extra tätad hade den uppblåsbara luftkuddar (möjligtvis inbäddade i "vingarna") för kunna landa i träsken utan att sjunka och för att skydda piloterna om de skulle råka ut för en olycka. Jag är osäker på om de var kamouflerade för att smälta in i landskapet bättre, men man kan gissa på att de precis som swamptroopers hade någon form av grön färg just för detta ändamål.
Skyspeeder
Skyspeedern hade trycksatt cockpit och kraftfullare repulsorer för att klara av att flyga på högre höjd. De användes för att patrullera rebellernas bas på Arbra. (saknar tyvärr mer info om denna, så den vill jag helst inte försöka bygga.)
Det var tyvärr allt jag har om det hela. Källan för det hela är delvis Wookiepedia men till stor de mängder med böcker jag läst, då det saknas mycket på internet.
Som sagt, vad ska byggas tycker ni?
Senast ändrad av Jokkocze den ons mar 02 2011, 14:30, ändrad totalt 1 gång
Jokkocze
Sv: T-47 *Speeder - Finemolds 1/48
Matt_Public skrev:Träska till den allt vad tygen håller!
Ett dio med en crashad träskmaskin. Massa vatten o stuff också...
Warsawpact- Starwarsviritous
Håller med Janne, Sandspeeder i ökencammo!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Alla tre ska byggas med tiden, frågan är bara vad jag ska börja med
Såna förslag gillar vi! Har faktiskt haft en liknande idé innan, dock inte för specifikt en speeder, men det fungerar riktigt bra!Warsawpact skrev:Matt_Public skrev:Träska till den allt vad tygen håller!
Ett dio med en crashad träskmaskin. Massa vatten o stuff också...
Jokkocze
Får väl, helt utan anledning förutom att jag har tråkigt, dra en bild och visa att den inte är sååå liten.
Den lilla speedern är en i skala 1/144 (passar perfekt till det gamla paketet med AT-AT's)
Det var väl allt..
Den lilla speedern är en i skala 1/144 (passar perfekt till det gamla paketet med AT-AT's)
Det var väl allt..
Jokkocze
Oj!
Vilken bjässe!
Jag håller med Janne och Håkan, Öken-kammo för hela slanten. Toppa det med blå undersida och hajkäft också
Vilken bjässe!
Jag håller med Janne och Håkan, Öken-kammo för hela slanten. Toppa det med blå undersida och hajkäft också
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det var inte helt lätt att bestämma sig, men valet föll på öken, även om jag också gärna ser en träskversion.
Tack Christer för att du håller med innan jag gjort min röst hörd!
Även om jag faktiskt röstade innan jag skrev detta!
Helt klart maffig är den ju, speciellt jämfört med en i 1/144.
Håkan
Tack Christer för att du håller med innan jag gjort min röst hörd!
Även om jag faktiskt röstade innan jag skrev detta!
Helt klart maffig är den ju, speciellt jämfört med en i 1/144.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Doh! Jag menade Stefan, men det gick ju vägen ändå...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Jag håller med Janne och Håkan. Öken-kammo för hela slanten!
Sabla strandraggare!
Grusa nu inte mina förhoppningar om en liten sump-speeder...
Matt_Public- Master of DNF
5-5 sandspeeder mot swampspeeder! Blir det lika så får dock swampspeedern en gratisröst iom att warsaw kom med en så bra dio-idé!
Jokkocze
Jokkocze skrev:5-5 sandspeeder mot swampspeeder! Blir det lika så får dock swampspeedern en gratisröst iom att warsaw kom med en så bra dio-idé!
Gött mos, en Swampspeeder.
Röstade för övrigt fel, klickade på Sandspeeder istället för Swamp. Det skall vara Swamp! Jag skyller på ThunderBusters.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: Jag skyller på ThunderBusters.
Thunder!
...busters.
Hur skoj som helst!
Senast ändrad av Matt_Public den tis mar 01 2011, 08:30, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : html related screw-uppery)
Matt_Public- Master of DNF
Då kan du klicka på Cancel Vote och rösta omWarsawpact skrev:Jokkocze skrev:5-5 sandspeeder mot swampspeeder! Blir det lika så får dock swampspeedern en gratisröst iom att warsaw kom med en så bra dio-idé!
Gött mos, en Swampspeeder.
Röstade för övrigt fel, klickade på Sandspeeder istället för Swamp. Det skall vara Swamp! Jag skyller på ThunderBusters.
Doo eet!
Jokkocze
Det jag vill göra går inte att göra utan en omfattande påfyllning av, ptja, allt. Färger måste köpas, stilla vatten måste köpas och en massa material till att göra träd (Rötter) måste kluras ut för att sen köpas.
Det går inte riktigt ihop med min redan dåliga ekonomi som studerande.
Får bli en snowspeeder till att börja med, så får jag dra något annat vid ett senare tillfälle :/
Det går inte riktigt ihop med min redan dåliga ekonomi som studerande.
Får bli en snowspeeder till att börja med, så får jag dra något annat vid ett senare tillfälle :/
Jokkocze
Liknande ämnen
» The Jakku Desert Speeder version 2.0
» ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1
» X-Wing (FineMolds 1/48)
» Warsawpact - Tie Fighter ( 1/72 Finemolds)
» Koensayr BTL-A4 Y-wing, Finemolds 1/72
» ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1
» X-Wing (FineMolds 1/48)
» Warsawpact - Tie Fighter ( 1/72 Finemolds)
» Koensayr BTL-A4 Y-wing, Finemolds 1/72
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|