The Jakku Desert Speeder version 2.0
+5
glimturen
TommyKillander
Janne.S
Azgaron
tiking
9 posters
Sida 1 av 1
The Jakku Desert Speeder version 2.0
Ok boys Här är min version av öknen speeder från den nya Star Wars filmen. Grunden för denna speeder var en leksak version som jag köpte för reservdelar. Efter att ha sett Jakku speeder version på nätet, fick jag inspirerad att göra en liknande modell, men som alltid, jag tenderar att gå ett steg-vidare i mina bygget.
Här är leksaken versionen, jämfört med den leksak versionen, till den verkliga modellen från filmen. Jag gillar version sett under några sekunder i öknen när Rey flyger genom öknen på sin egen speeder. Som du kan se nedan leksaken versionen är inte så fantastiskt:
I denna version av Finn speeder, ovan, är ok men jag gillar inte vapenfästen och allt annat som finns på speeder. Så jag var tvungen att ta bort dem. För det andra var tjockleken av barerna eller hängslen också ett bekymmer. De såg inte bra framför blotta ögat. Så jag var tvungen att helt ta bort dem genom att såga av dem. Jag öppnade upp håla i både motorns avgas baktill och lagt vit styren plast slangar över de ursprungliga stag för att dölja de klumpiga och glänsande utseendet på stagar.
Denna från filmen, nedan, är smalare precis som det ska vara. Jag gillar detta design bättre. Denna bild var tagen av en photographer på Launch Bay Hollywood Studios in Florida.
Den korta skärmdump klipp av den två sits speeder från filmen:
Den Nätstycket var gjord av Tamiya tamiya tejp. Jag använde bara en bit av mässingstråd som ramen och bokstav vävt bandet runt och över ramen. Så enkelt. Jag älskar bara de Tamiya band eller Scotch varumärke band.
Jag bestämde mig för att göra min speeder mer intressant genom att lägga till någon typ av utrustning i cockpit. Fråga mig inte vad de gör, men eftersom det Jakku speeder var byggd efter rota delar , då bör det inte spela nån gång roll vad användes eller vad de olika delarna gör. Använd bara din fantasi.
Så slutresultatet är vad du ser på bilderna. Detta kanske inte passar rätt med dig die-hard Star Wars-fans, men bara tänka på det som en annan Jakku Speeder uppgradering. Tack för att titta.
Här är leksaken versionen, jämfört med den leksak versionen, till den verkliga modellen från filmen. Jag gillar version sett under några sekunder i öknen när Rey flyger genom öknen på sin egen speeder. Som du kan se nedan leksaken versionen är inte så fantastiskt:
I denna version av Finn speeder, ovan, är ok men jag gillar inte vapenfästen och allt annat som finns på speeder. Så jag var tvungen att ta bort dem. För det andra var tjockleken av barerna eller hängslen också ett bekymmer. De såg inte bra framför blotta ögat. Så jag var tvungen att helt ta bort dem genom att såga av dem. Jag öppnade upp håla i både motorns avgas baktill och lagt vit styren plast slangar över de ursprungliga stag för att dölja de klumpiga och glänsande utseendet på stagar.
Denna från filmen, nedan, är smalare precis som det ska vara. Jag gillar detta design bättre. Denna bild var tagen av en photographer på Launch Bay Hollywood Studios in Florida.
Den korta skärmdump klipp av den två sits speeder från filmen:
Den Nätstycket var gjord av Tamiya tamiya tejp. Jag använde bara en bit av mässingstråd som ramen och bokstav vävt bandet runt och över ramen. Så enkelt. Jag älskar bara de Tamiya band eller Scotch varumärke band.
Jag bestämde mig för att göra min speeder mer intressant genom att lägga till någon typ av utrustning i cockpit. Fråga mig inte vad de gör, men eftersom det Jakku speeder var byggd efter rota delar , då bör det inte spela nån gång roll vad användes eller vad de olika delarna gör. Använd bara din fantasi.
Så slutresultatet är vad du ser på bilderna. Detta kanske inte passar rätt med dig die-hard Star Wars-fans, men bara tänka på det som en annan Jakku Speeder uppgradering. Tack för att titta.
Senast ändrad av tiking den mån sep 26 2016, 21:15, ändrad totalt 1 gång
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: The Jakku Desert Speeder version 2.0
Ser mycket bra ut, Charles! Skön speeder!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt läcker! Din vädringsteknik och öga för vädring är sjukt bra!
Janne.S- Moderator
Tack för det Håkan.Azgaron skrev:Ser mycket bra ut, Charles! Skön speeder!
Håkan
Janne.S skrev:Riktigt läcker! Din vädringsteknik och öga för vädring är sjukt bra!
Tack Janne. Svårt att blir av med skitiga modeller.
Jesus Amalia!
Utsökt vackert bygge med slitage och vädring som är precis perfekt lagom
Tommy
Tommy
TommyKillander
Tackar Tommy. Nu måste jag hitta nåt att lägga framme som ska funkar som 'LOAD'TommyKillander skrev:Jesus Amalia!
Tommy
Desert Speedet, Star wars and Tiking!?
A match made in heaven!
As always, an amazing paintjob and an incredible knack for adding just the right details in the right place.
[James Earl Jones voice]
Most Impressive
[/James Earl Jones voice]
//Christer
A match made in heaven!
As always, an amazing paintjob and an incredible knack for adding just the right details in the right place.
[James Earl Jones voice]
Most Impressive
[/James Earl Jones voice]
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
HaHa!!! Tack Cas. I can just hear that Voice all the way over here. Om jag skulle göra om, skulle jag har byte ut taket till tyg. Vi får se om jag ändra mig eller ej.
Härligt slitage och bygge,,, som sagt du har fin balans i vädrandet mycket läckert
Gigabyte
Tack för din kommentar Gigabyte.
Caverö skrev:Love it
Snyggt pulat och målat kort sagt.
....och det räcker gott. Tack för det.
Tror min kommentar kom bort, oavsett, fantastiskt snyggt bygge! Finns int ord att beskriva det med 😉
frznlogic
frznlogic skrev:Tror min kommentar kom bort, oavsett, fantastiskt snyggt bygge! Finns int ord att beskriva det med 😉
Tack för di initiativ. ändå.
Liknande ämnen
» ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1
» T-47 *Speeder - Finemolds 1/48
» Desert meeting
» F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
» UAE Desert Falcon F-16E Block 60 - 1/48 Kinetic
» T-47 *Speeder - Finemolds 1/48
» Desert meeting
» F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
» UAE Desert Falcon F-16E Block 60 - 1/48 Kinetic