F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
+6
Matt_Public
Mal
Warsawpact
Martin Bo
MiniStuff
Janne.S
10 posters
Sida 1 av 1
F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
Då så vänner!
JAg har ju undanhållit mitt senaste bygge från forumet...mest för att jag påbörjade det under Plastkollot och vi var så förbannat effektiva därute att jag hann så långt på bygget att det kändes lite meningslöst att börja en byggtråd på en modell som var redo för att prajmas
NU när den färdig i alla fall, det tog lite längre tid än beräknat då diverse släkt ramlade in stup i ett och det var födelsedagar och hallå
Den är byggd rakt ur lådan och jag har bara lagt till lite rör och kablar i cockpit. Det är min första Kintetic modell och det märks att det var en av de tidiga, kvalitets kontrollen var inte den bästa. Det var massor av fel i ritningen, där jag skulle pilla i bitar som inte fanns.
Annars var den rätt OK att bygga, plasten kändes lite billig...liksom mjuk och flottig, passformen var helt OK och dekalerna fantastiska. Enda som jag hängde upp mig lite på var formen på nosen...den ser liksom ledsen ut
Sedan var det ju fullt av vapen, jag badar i vapen nu...det gillas Man skulle ha någon som satte ihop alla vapen som blev över så det bara var att plocka till nästa modell.....tycker personligen det är himla drygt att pilla med vapnen.
Så här blev den i alla fall!
Limma lugnt!
Nästa bygge får en byggtråd som vanligt
JAg har ju undanhållit mitt senaste bygge från forumet...mest för att jag påbörjade det under Plastkollot och vi var så förbannat effektiva därute att jag hann så långt på bygget att det kändes lite meningslöst att börja en byggtråd på en modell som var redo för att prajmas
NU när den färdig i alla fall, det tog lite längre tid än beräknat då diverse släkt ramlade in stup i ett och det var födelsedagar och hallå
Den är byggd rakt ur lådan och jag har bara lagt till lite rör och kablar i cockpit. Det är min första Kintetic modell och det märks att det var en av de tidiga, kvalitets kontrollen var inte den bästa. Det var massor av fel i ritningen, där jag skulle pilla i bitar som inte fanns.
Annars var den rätt OK att bygga, plasten kändes lite billig...liksom mjuk och flottig, passformen var helt OK och dekalerna fantastiska. Enda som jag hängde upp mig lite på var formen på nosen...den ser liksom ledsen ut
Sedan var det ju fullt av vapen, jag badar i vapen nu...det gillas Man skulle ha någon som satte ihop alla vapen som blev över så det bara var att plocka till nästa modell.....tycker personligen det är himla drygt att pilla med vapnen.
Så här blev den i alla fall!
Limma lugnt!
Nästa bygge får en byggtråd som vanligt
Janne.S- Moderator
Sv: F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
Den blev inte så dum den!
Ja det var grymt effektiv byggtid på kollot. Efter jag kommit hem har jag inte haft en stund över till byggandet. Jobb och åter jobb.... :/
Men så småningom så skall jag visa upp vad som blev byggt och gjort.
/Markus
Ja det var grymt effektiv byggtid på kollot. Efter jag kommit hem har jag inte haft en stund över till byggandet. Jobb och åter jobb.... :/
Men så småningom så skall jag visa upp vad som blev byggt och gjort.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack mackan
Hehe, kanske får ha plastkollo fler helger om året...
Hehe, kanske får ha plastkollo fler helger om året...
Janne.S- Moderator
Riktigt snyggt Janne !
När det gäller det ledsna utseendet har jag läst någonstans att nosen på de första varianterna på Kinetics F-16 har lite för mycket "häng"
Med vänlig hälsning
Martin
När det gäller det ledsna utseendet har jag läst någonstans att nosen på de första varianterna på Kinetics F-16 har lite för mycket "häng"
Med vänlig hälsning
Martin
Martin Bo
Tack Martin
Ja jag läste om det med men jag trodde de hade fixat det på senare utgåvor.
Ja jag läste om det med men jag trodde de hade fixat det på senare utgåvor.
Janne.S- Moderator
Den där du vart riktigt frän, snyggt vädrad verkligen,
ett snyggt bygge
ett snyggt bygge
Mal
Gode Moses, det där var doningar!
Vilken råtjusig finish och härliga påhäng.
Duktigt fotat dessutom. Verkligen nice.
Också: schysta Falcon-filéer på ryggen.
Vilken råtjusig finish och härliga påhäng.
Duktigt fotat dessutom. Verkligen nice.
Också: schysta Falcon-filéer på ryggen.
Matt_Public- Master of DNF
Himla snyggt bygge!
Gillar verkligen det bredaxlade intrycket, stentufft!
Men nog tycker jag den ser lite "hängig" ut i nosen?
Men man får ju en hel arsenal i lådan, och jag har tre stycken som ligger i högen....
Stefan
Gillar verkligen det bredaxlade intrycket, stentufft!
Men nog tycker jag den ser lite "hängig" ut i nosen?
Men man får ju en hel arsenal i lådan, och jag har tre stycken som ligger i högen....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan
Ja, visst är den...
Funderar på att anlita någon som bygger vapnen åt en
Ja, visst är den...
Funderar på att anlita någon som bygger vapnen åt en
Janne.S- Moderator
Vicken snygg lirare!
Härligt jobbat.
Läste nånstans att USAF inte vill ha F-16C/D block 60 för att den är lite för avancerad, och att kongressen därmed kan få för sig att JSF inte behövs
Härligt jobbat.
Läste nånstans att USAF inte vill ha F-16C/D block 60 för att den är lite för avancerad, och att kongressen därmed kan få för sig att JSF inte behövs
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer
Tror nog att de snart inser att allt inte kan vara stealth.....
Tror nog att de snart inser att allt inte kan vara stealth.....
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» The Jakku Desert Speeder version 2.0
» Desert meeting
» En liten Millenium Falcon
» F-16C Fighting Falcon Block 32
» Sökes/köpes Dassault Falcon
» Desert meeting
» En liten Millenium Falcon
» F-16C Fighting Falcon Block 32
» Sökes/köpes Dassault Falcon
Sida 1 av 1