F-16C Fighting Falcon Block 32
+5
TommyKillander
Azgaron
cas
Stefan E
erikf
9 posters
Sida 1 av 1
F-16C Fighting Falcon Block 32
Hej!
Min förra byggtråd här på forumet gick inget vidare... Det blev paus i bygget och sen glömde jag bort att dokumentera när jag väl fortsatte.
Så nu försöker jag igen. Denna gång blir det amerikanskt. Av de amerikanska moderna kärrorna är F-16 definitivt favoriten. Särskilt med full last under vingarna!
Lite bakgrund:
Jag deltog i mitt första Battlefield på årsmötet i januari i år med två av mina högst amatörmässiga Viggen-byggen, och lyckades knipa en tredje plats i Flyg Större! Jag blev jätteglad för detta! Innan jag började med dessa byggen så satte jag ihop en Tamiya F16 Block 52 i 1/48. Det var det andra bygget jag fått ihop någonsin, och jag tänkte att "den här måste jag bygga igen när jag lärt mig mer!". Så nu är det dags. Det blir dock en Block 32 denna gången.
Jag köpte dessutom en resinsats från Aires med cockpit etc. Jag får se om jag vågar använda baljan (har läst att det krävs en del plastikkirurgi för att få det o passa snygg), eller om jag kanske nöjer mig med att använda stolen/bältena. Cockpiten i lådan är ändå helt okej.¨
Det råkade dessutom bli kittet för F-16C Aggressor, men jag tänker att det nog inte är så stor skillnad
Det blir att skynda långsamt med detta bygge. Jag är precis i färd med att planera för ett kompressor-inköp som förhoppningsvis gör att jag inte måste planera in helger och liknande för att kunna spruta lite färg (måste besöka annan ort för detta som det är ut nu).
Boxart
Snabb bild på resinet. Jag lyckades som synes sabba lite detaljer fram på stolen när jag sågade loss den. Får se om jag kan göra något åt detta. Som sagt lite osäkert vad jag egentligen kommer använda här... förutom bältena!
Kör med kittets dekaler. Det får bli denna variant med mörkare fena.
Samlingsbild! Man blir bra sugen på att sätta igång nu!
Nu gäller det att man kommer ihåg att dokumentera under bygget. Jag har en tendens att bli ivrig när jag väl kommer igång!
Tack så länge!
/Erik
Min förra byggtråd här på forumet gick inget vidare... Det blev paus i bygget och sen glömde jag bort att dokumentera när jag väl fortsatte.
Så nu försöker jag igen. Denna gång blir det amerikanskt. Av de amerikanska moderna kärrorna är F-16 definitivt favoriten. Särskilt med full last under vingarna!
Lite bakgrund:
Jag deltog i mitt första Battlefield på årsmötet i januari i år med två av mina högst amatörmässiga Viggen-byggen, och lyckades knipa en tredje plats i Flyg Större! Jag blev jätteglad för detta! Innan jag började med dessa byggen så satte jag ihop en Tamiya F16 Block 52 i 1/48. Det var det andra bygget jag fått ihop någonsin, och jag tänkte att "den här måste jag bygga igen när jag lärt mig mer!". Så nu är det dags. Det blir dock en Block 32 denna gången.
Jag köpte dessutom en resinsats från Aires med cockpit etc. Jag får se om jag vågar använda baljan (har läst att det krävs en del plastikkirurgi för att få det o passa snygg), eller om jag kanske nöjer mig med att använda stolen/bältena. Cockpiten i lådan är ändå helt okej.¨
Det råkade dessutom bli kittet för F-16C Aggressor, men jag tänker att det nog inte är så stor skillnad
Det blir att skynda långsamt med detta bygge. Jag är precis i färd med att planera för ett kompressor-inköp som förhoppningsvis gör att jag inte måste planera in helger och liknande för att kunna spruta lite färg (måste besöka annan ort för detta som det är ut nu).
Boxart
Snabb bild på resinet. Jag lyckades som synes sabba lite detaljer fram på stolen när jag sågade loss den. Får se om jag kan göra något åt detta. Som sagt lite osäkert vad jag egentligen kommer använda här... förutom bältena!
Kör med kittets dekaler. Det får bli denna variant med mörkare fena.
Samlingsbild! Man blir bra sugen på att sätta igång nu!
Nu gäller det att man kommer ihåg att dokumentera under bygget. Jag har en tendens att bli ivrig när jag väl kommer igång!
Tack så länge!
/Erik
erikf
Sv: F-16C Fighting Falcon Block 32
En riktigt fin o mycket lättbyggd modell av ett fränt flygplan!
Spännande bygge som jag kommer att följa!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
California ANG?
Det är ALLTID uppskatat
Resincockpiten kan bli en utmaning, men det behöver inte blir det!
Du behöver ju bara passa in baljan mot kroppens ovansida för undertill finns det ju inget som skall visas som nosställschakt och sånt elände, det är ju liksom bara en flygkropp där!
Jag är nästan lite avis...
Håller med Stefan, Tamiyas F-16 har rykte om sig att vara helt fenomenal.
Det är ALLTID uppskatat
Du behöver ju bara passa in baljan mot kroppens ovansida för undertill finns det ju inget som skall visas som nosställschakt och sånt elände, det är ju liksom bara en flygkropp där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser himla trevligt ut! Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Bra val av modell - detta blir intressant att följa
Jag har svårt att tänka mig att den är sämre än Tamiyas 1/72, så det kommer vara ett "walking on sunshine" bygge
Tommy
Jag har svårt att tänka mig att den är sämre än Tamiyas 1/72, så det kommer vara ett "walking on sunshine" bygge
Tommy
TommyKillander
Ooh, Viper med kycklingkapare är lätt allra snyggast.
Matt_Public- Master of DNF
Ja den brukar liksom nästan bygga sig själv så tänkte göra det något svårare med lite Aires!Stefan E skrev:En riktigt fin o mycket lättbyggd modell av ett fränt flygplan!
Stefan
Har börjat karva lite och det verkar gå att lösa! Nu är det försent för att köra med nåt annat. Den är ju egentligen till Academys F16. Instruktionerna stämmer absolut inte med Tamiyas byggsats, även om det står att den är till Tamiyacas skrev:California ANG?
Det är ALLTID uppskatat
Tack!Azgaron skrev:Ser himla trevligt ut! Ska bli kul att följa!
Håkan
Ja den är allt bra trevlig. Allt bara passar!TommyKillander skrev:Bra val av modell - detta blir intressant att följa
Tommy
Håller med!Matt_Public skrev:Ooh, Viper med kycklingkapare är lätt allra snyggast.
erikf
Mycket trivsamt val av modell och förebild!
Nu blir det åka av!
Jag bänkar mig!
Nu blir det åka av!
Jag bänkar mig!
glimturen
Bra val Erik.
Tamiyas F-16 är nog en av de bästa och lättaste byggsatser jag har byggt.
Lycka till med bygget.
/Bosse
Tamiyas F-16 är nog en av de bästa och lättaste byggsatser jag har byggt.
Lycka till med bygget.
/Bosse
Marlin
Liknande ämnen
» UAE Desert Falcon F-16E Block 60 - 1/48 Kinetic
» F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
» En liten Millenium Falcon
» F-16A Block 1 (Hasegawa, 1/48)
» Sökes/köpes Dassault Falcon
» F-16F Desert Falcon, 1/48 Kinetic
» En liten Millenium Falcon
» F-16A Block 1 (Hasegawa, 1/48)