IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

+3
Azgaron
Janne.S
tiking
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av tiking sön apr 26 2015, 16:06

OK killar och tjejer. Detta är min första SF-modellen. Jag har alltid varit intresserad av SF-modeller, men militären 

modellbygget har alltid varit min första kärlek. Men den här gången ville jag prova något annat och beslutade att gå för det 

med båda fötterna i. Så jag bestämde att jag ville göra min första inträde i Sci-Fi arena, en Hover-typ fordon. Jag had tre 

versioner av hover fordon som jag kommer att bygga. Här en du ser här är den första av de tre. 

Jag kallade detta en ALS (Atmospheric Land Speeder). Jag ville ha något robust, ridit ut, misshandlad, Badass och intressant att 

se på. Jag älskade Star Wars versioner, både gamla och den nya versionen av svavade cykel-typ. Någon hade scratch byggt den nya 

Star Wars mark speeder som tog andan ur mig. Så jag bestämde mig för att scratch bygger min för att få samma utseende och 

känsla av vad jag siktar på. 

Utbyggnaden är dels scratch och moderering med hjälp av delar från olika modell kit. Jag har använt också material som eluttag, 

gamla astma pulverhållare och bitar av misc. material som passar till den stil jag hade tänkt. Resultatet är vad du ser framför 

dig. Jag hade inga skiss eller ritningar men jag visste hur jag ville att det skulle se ut i mitt huvud. Jag hade också tittat runt på nätet efter massor av skisser som andra hade ritat i en 3D programmet för att att få lite inspiration. Jag provade med olika material för att se hur det skulle ser ut; sedan limmas jag de på plats.

Jag är nästa klart men kunde inte väntar att lägga ut den på nätet för att vissa upp den. Hoppas ni SF fans gillar vad ni se. Skalet är 1/32. 

----------------------------------------------------------
Så här är bilder på min första sci-fi bygget. Fortförande lite mer vädring kvar att göra. Sen måste jag byter ut basplatta och sätta fast modellen på plattan. Sen tar jag bättre bilder för att de här suger. Sen skulle det blir klart. Hoppas ni alla gillar bygget. Många bilder:

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics13_zpsrulqwa6i
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics17_zpsrghnvt5z
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics16_zpsrv8iq1t1
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics19_zpsl4kzyaoi
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics15_zpsze4l1u0p
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics14_zpscxfdv4l2
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics12_zpsfzcv4web
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics11_zpsf7ratrqa
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics10_zpspndm1pnq
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics9_zpsqi75f50v
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics8_zpsgghmyhd2
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics7_zpsd9rqzlxq
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics3_zpsldc88e3n
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics5_zpsjjsjtgjg
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics2_zpsimlscoaw
ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Als_new_pics4_zps69rhfrh0


Senast ändrad av tiking den fre maj 01 2015, 18:34, ändrad totalt 2 gånger

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Janne.S sön apr 26 2015, 16:16

Ok, andra försöket är enastående! Very Happy ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 1288785663
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Azgaron sön apr 26 2015, 17:05

Mycket snyggt bygge! Bra jobbat!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av MiniStuff sön apr 26 2015, 18:02

F Yeah Charles! Very Happy

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av tiking sön apr 26 2015, 22:30

Tack o tack.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Exelon mån apr 27 2015, 00:44

Riktigt snyggt scratchbygge, den ser ut som en riktigt brukad racer... ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 2699807934
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av tiking mån apr 27 2015, 07:43

Tusen tack.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Matt_Public mån apr 27 2015, 07:46

Uj, vad fränt! Precis lagom gyttrigt och geggigt. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av tiking mån apr 27 2015, 10:15

Tack Matt.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Gigabyte mån apr 27 2015, 20:43

Mycket snyggt !!!!!!!! En extra krydda på din läckra anrättning är utblåset   Cool Cool Cool
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av tiking mån apr 27 2015, 22:23

Tusen tack för det. Jo. Den där utblåst var roligt att göra.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1 Empty Sv: ALS (Atmospheric Land Speeder) Mark II, Version 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet