MiG-21MF, Eduard 1/48 "Subscriber Ed."
+3
Matt_Public
Warsawpact
Stefan E
7 posters
Sida 1 av 1
MiG-21MF, Eduard 1/48 "Subscriber Ed."
Hejsan!
Så har den äntligen kommit!
Byggsatsen anlände i en stadig, stor ”normal” Eduard-kartong.
Skillnaden är att denna förbeställda, utgåva kommer i en sober ask med en snygg teknisk ritning som ”art”.
Inuti den fullpackade lådan finner vi hela NIO gjutramar med grå delar, plus en klar, med totalt 460 delar.
Allt vad heter gjutskägg är helt bannlyst, finns inte tillstymmelse till det här!
Delarna är mycket fint gjutna, rakt igenom, detaljeringen är krispigt fin, och alla panellinjer är mycket fina, men ändå distinkta och tydliga.
Ni får ursäkta, men den mörkgrå plasten var inte lätt att fota!
Men nu tittar vi på delarna;
De klara delarna är lika välgjutna och helt kristallklara.
Notera att det finns hela FEM instrumentbrädor (varav endast två är detaljerade) och två vindrutor och tre huvar!
Det, plus att stjärtfenan, kroppen och vingarna ligger på ”egna” ramar, gör att man kan se fram emot många varianter framöver!
Dekalerna är vältryckta, helt i register och mycket fina, fattas bara, det är Cartograf som gjort dom!
Ett A-4 ark med märkningsalternativen;
Plus ett lika stort med stenciler till både flygplan och vapen, här finns nog så det räcker till ytterligare flygplan!
Sedan kommer vi till det vanliga ”lull-lullet” i eduards lådor.
Detta är ju en vanlig profi-pack, så masker;
Ets, målat så klart;
Finns ytterligare ett litet ark med omålade delar, men det missade jag att fota.
Ritning, som är som en bok, helt i färg;
Dekalalternativen;
En stencil-karta;
En stencil-karta för vapnen och balkar;
Detta är innehållet i den vanliga Profi-pack utgåvan.
MEN i denna (förbeställda och förbetalda) utgåvan fick man med några små bonusar!
Förutom standard dekalerna, får man med YTTERLIGARE fyra dekal-alternativ, i ett separat häfte;
Med dessa kan man bygga dessa maskiner;
Ett ”certifikat” med boxarten som en tavla, lämpligt att rama in;
Men det bästa var ändå, en RESINSTOL och raketkapslar (2st) ur Eduards nya Brassin-serie!
Otroligt snyggt!
Förutom detta kunde man beställa ”overtrees”, dvs ytterligare en omgång gjutramar, ets och masker för en löjligt låg summa ($25), och uttnyttjar då dekalerna från standardutgåvan.
Ytterligare en kanonutgåva fdrån Eduard!
Det skall bli spännande att bygga den här!
Limma Lugnt!
Stefan
Så har den äntligen kommit!
Byggsatsen anlände i en stadig, stor ”normal” Eduard-kartong.
Skillnaden är att denna förbeställda, utgåva kommer i en sober ask med en snygg teknisk ritning som ”art”.
Inuti den fullpackade lådan finner vi hela NIO gjutramar med grå delar, plus en klar, med totalt 460 delar.
Allt vad heter gjutskägg är helt bannlyst, finns inte tillstymmelse till det här!
Delarna är mycket fint gjutna, rakt igenom, detaljeringen är krispigt fin, och alla panellinjer är mycket fina, men ändå distinkta och tydliga.
Ni får ursäkta, men den mörkgrå plasten var inte lätt att fota!
Men nu tittar vi på delarna;
De klara delarna är lika välgjutna och helt kristallklara.
Notera att det finns hela FEM instrumentbrädor (varav endast två är detaljerade) och två vindrutor och tre huvar!
Det, plus att stjärtfenan, kroppen och vingarna ligger på ”egna” ramar, gör att man kan se fram emot många varianter framöver!
Dekalerna är vältryckta, helt i register och mycket fina, fattas bara, det är Cartograf som gjort dom!
Ett A-4 ark med märkningsalternativen;
Plus ett lika stort med stenciler till både flygplan och vapen, här finns nog så det räcker till ytterligare flygplan!
Sedan kommer vi till det vanliga ”lull-lullet” i eduards lådor.
Detta är ju en vanlig profi-pack, så masker;
Ets, målat så klart;
Finns ytterligare ett litet ark med omålade delar, men det missade jag att fota.
Ritning, som är som en bok, helt i färg;
Dekalalternativen;
En stencil-karta;
En stencil-karta för vapnen och balkar;
Detta är innehållet i den vanliga Profi-pack utgåvan.
MEN i denna (förbeställda och förbetalda) utgåvan fick man med några små bonusar!
Förutom standard dekalerna, får man med YTTERLIGARE fyra dekal-alternativ, i ett separat häfte;
Med dessa kan man bygga dessa maskiner;
Ett ”certifikat” med boxarten som en tavla, lämpligt att rama in;
Men det bästa var ändå, en RESINSTOL och raketkapslar (2st) ur Eduards nya Brassin-serie!
Otroligt snyggt!
Förutom detta kunde man beställa ”overtrees”, dvs ytterligare en omgång gjutramar, ets och masker för en löjligt låg summa ($25), och uttnyttjar då dekalerna från standardutgåvan.
Ytterligare en kanonutgåva fdrån Eduard!
Det skall bli spännande att bygga den här!
Limma Lugnt!
Stefan
Senast ändrad av Phantom2 den tis mar 22 2011, 19:02, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: MiG-21MF, Eduard 1/48 "Subscriber Ed."
Gruvligt grannt!
Utmärkta målningsalternativ. Bra, bra...
Utmärkta målningsalternativ. Bra, bra...
Matt_Public- Master of DNF
Åååhhhh har du tagit av påsarna.
Det vågar inte jag göra.
Risken att börja bygga är för stor då.
/Bosse
Det vågar inte jag göra.
Risken att börja bygga är för stor då.
/Bosse
Marlin
Tack för lådtitten Stefan! Kändes först lite förvirrat deja vu aktigt, med två lådtittar på likadana modeller!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mamma!!!!!!!!!
Måste.
Motstå.
Frestelsen.
Tack för titten, jag får gå och lägga mig i nåt mörkt hörn och tänka lugnande icke-MiG-tankar.
Måste.
Motstå.
Frestelsen.
Tack för titten, jag får gå och lägga mig i nåt mörkt hörn och tänka lugnande icke-MiG-tankar.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev: Tack för titten, jag får gå och lägga mig i nåt mörkt hörn och tänka lugnande icke-MiG-tankar.
*gnolar melodin till "Thunderstruck"*
Hajkäft! Na-na-na-na-naah…
Hajkäft!
Yield to the dark side!
Du är en elak människa.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Du är en elak människa.
Nejdå!
Men jag gillar verkligen hajkäftar i synnerhet och dina tjusiga skills i allmänhet. Synergi-effekten torde bli legendarisk!
Synergi-effekt?
Kan du prata managementska också?
Man tackar för berömmet ändå!
Kan du prata managementska också?
Man tackar för berömmet ändå!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Synergi-effekt?
Pratar vi Toyota Prius nu?
Warsawpact- Starwarsviritous
Synergi är läran om ur 1+1 blir 3.
Nåt som "ekonomer" (ja, jag är ju ingenjör och ligger i ständig fejd med dom som håller i pengarna och inte låter mig/oss göra dom bästa grejerna) tror är en absolut sanning!
Nåt som "ekonomer" (ja, jag är ju ingenjör och ligger i ständig fejd med dom som håller i pengarna och inte låter mig/oss göra dom bästa grejerna) tror är en absolut sanning!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Seså, seså nu ska vi inte tala illa om Toyota.
Jag är mycket intresserad av denna skapelse när det blir dags att byta bil om något år.
/Bosse - som är stolt Toyotaägare i nu sju år.
Jag är mycket intresserad av denna skapelse när det blir dags att byta bil om något år.
/Bosse - som är stolt Toyotaägare i nu sju år.
Marlin
Elmotor plus bensinmotor ger extra credits till Toyota.
Allt positiv buzz som dom fick med att vara först med en hybrid i stor skala ger dom den där extra ettan =)
Eller så tyckte dom bara att Synergy var ett tufft namn.
Är ju själv Toyota-ägare med en 7 år gammal Corolla som bara har haft mig som ägare.
Tänkte ju skaffa en Verso om ekonomin ville vara med på det men en Prius+ var ju högintressant!.
Ursäkta alla trådkapning som inte innehåller referenser till MiG-21, Eduard eller hajkäftar
Allt positiv buzz som dom fick med att vara först med en hybrid i stor skala ger dom den där extra ettan =)
Eller så tyckte dom bara att Synergy var ett tufft namn.
Är ju själv Toyota-ägare med en 7 år gammal Corolla som bara har haft mig som ägare.
Tänkte ju skaffa en Verso om ekonomin ville vara med på det men en Prius+ var ju högintressant!.
Ursäkta alla trådkapning som inte innehåller referenser till MiG-21, Eduard eller hajkäftar
cas- Vicesheriff
Hehehe, nu får tråden återgå till allt kring MiG-21
Warsawpact- Starwarsviritous
Liknande ämnen
» MIG-21MF, 1/48 Eduard
» Brassin från Eduard Mig-21MF late
» MiG-21MF, Academy 1/48
» MiG 21MF Fishbed J
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Brassin från Eduard Mig-21MF late
» MiG-21MF, Academy 1/48