MiG 21MF Fishbed J
+7
Marlin
cas
Janne.S
TommyKillander
rsm.gbg
Stefan E
Henkepenke
11 posters
Sida 1 av 1
MiG 21MF Fishbed J
Jag behöver ju verkligen inte fler trådar att försöka hålla liv i här det ska gudarna veta. Men när det vankades gruppbygge på fejjan så var man ju karaktärssvag som vanligt och gick förstås all in på en 21:a från Trumpeter i 1/32 med så gott som all eftermarknad man kan få tag på.
I skrivande stund så väntar jag på en Black Box balja som förhoppningsvis är på väg från Kina innan bygget drar igång på allvar. Men något var jag ju tvungen att börja pilla med när bygget gick av stapeln.
Och valet föll då på katapluttstol och hålla-i-sig-pinne ifrån HAD Models samt en grinig öststatspilot från Aerobonus.
Piloten har i nuläget fått en dusch primer men väntar i övrigt på mer kärlek, medans jag förkovrar mig i bangsätet.
Detta har just fått en omgång klarlack och när det är torrt så är det dags för wash osv
Det var allt för nu! På återseende
//Henke
I skrivande stund så väntar jag på en Black Box balja som förhoppningsvis är på väg från Kina innan bygget drar igång på allvar. Men något var jag ju tvungen att börja pilla med när bygget gick av stapeln.
Och valet föll då på katapluttstol och hålla-i-sig-pinne ifrån HAD Models samt en grinig öststatspilot från Aerobonus.
Piloten har i nuläget fått en dusch primer men väntar i övrigt på mer kärlek, medans jag förkovrar mig i bangsätet.
Detta har just fått en omgång klarlack och när det är torrt så är det dags för wash osv
Det var allt för nu! På återseende
//Henke
Henkepenke
Sv: MiG 21MF Fishbed J
Läckert bygge!
HAD´s stolar är kanonfina och lätta att måla då gjutningen är så skarp o piloten var fin han också.
Snygg början, jag är bänkad!
Stefan
HAD´s stolar är kanonfina och lätta att måla då gjutningen är så skarp o piloten var fin han också.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Rackarns vad vackert
En liknande stol skall jag kika på inför kommande byggen.
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Den där knallpallen kan näppelien få piloten att se så våldsamt tärd ut, för den är ju ett ypperligt hantverk!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Just! Gissningsvis är han bakis efter att ha druckit kylarspriten i radarsystemet.cas skrev:Den där knallpallen kan näppelien få piloten att se så våldsamt tärd ut, för den är ju ett ypperligt hantverk!
Matt_Public- Master of DNF
Trevlig modell du påbörjat! Tjusig stol och pilot!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Stefan!Stefan E skrev:Läckert bygge!
Stefan
Ja det är fantastiskt fina i gjutningarna får jag säga, en fröjd att måla
Tack Roland!rsm.gbg skrev:Rackarns vad vackert
- Roland
Jag har ett par extra om du skulle behöva nångång, bara att höra av sig
Tackar ödmjukast TommyTommyKillander skrev:Störtläckert!
Bra början, jag är bänkad!
Tommy
Stort tack Janne, kul du gillar den!Janne.S skrev:Läcker knallpall minsan!
Hehe, tack ska du ha Cascas skrev:Den där knallpallen kan näppelien få piloten att se så våldsamt tärd ut, för den är ju ett ypperligt hantverk!
Tack ska du ha Bosse!Marlin skrev:Vilken mumsig MiG.
Detta måste följas.
/Bosse
Hehe, ja bakis är han med största sannolikhet,redo att mota väst efter ett par flaskor Jeltzin dan innanMatt_Public skrev:Just! Gissningsvis är han bakis efter att ha druckit kylarspriten i radarsystemet.cas skrev:Den där knallpallen kan näppelien få piloten att se så våldsamt tärd ut, för den är ju ett ypperligt hantverk!
Tack ska du ha Håkan! Hoppas resten av bygget ska gå i samma andaAzgaron skrev:Trevlig modell du påbörjat! Tjusig stol och pilot!
Håkan
Tack Glimtur!glimturen skrev:Snyggt start och läcker stol!
Henkepenke
Jag spammar lite fler katapluttstolsbilder, då jag anser den färdig nu.
Snodde lite stenciler från diverse reservark för att pimpa stolen, och den skarpögde lär nog se att de inte är helt ryska även om jag gjort mitt bästa för att dölja det med diverse slipning och vädring Men det är inget jag bekymrar mig över för det syns bara på sådana här närbilder och inte på vanligt betraktaravstånd!
Nu hoppas jag resinbaljan snart dyker upp så jag kan fortsätta med den, annars får jag underhålla mig med andra sub-assemblies och mitt phantombygge
Snodde lite stenciler från diverse reservark för att pimpa stolen, och den skarpögde lär nog se att de inte är helt ryska även om jag gjort mitt bästa för att dölja det med diverse slipning och vädring Men det är inget jag bekymrar mig över för det syns bara på sådana här närbilder och inte på vanligt betraktaravstånd!
Nu hoppas jag resinbaljan snart dyker upp så jag kan fortsätta med den, annars får jag underhålla mig med andra sub-assemblies och mitt phantombygge
Henkepenke
Va? Var den inte färdig på förra inlägget?
Det kunde man lätt tro, för då var den fin men nu är den makalös!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Kent, kul du gillar den!Gigabyte skrev:En snyggt målad o vädrad knallpall
//Kent
Hehe, näe det var innan jag gick bananas med oljefärger serru!cas skrev:Va? Var den inte färdig på förra inlägget?
Men nu är den som sagt färdig Stort tack Cas, förhoppningsvis får du se den på AiM NÄSTA år
Henkepenke
Tack ska du ha glimturenglimturen skrev:Jösses!
Den var ju stilig innan, nu blev det top notch!
Stort tack Håkan!Azgaron skrev:Förbaskat snygg stol!
Håkan
Henkepenke
Liket lever!!
Dåså, då har äntligen Black Box baljan behagat att dyka upp från Kina! Får säga att den var väl värd väntan, för det är fantastiskt fina detaljer och passformen är riktigt fin. Lite enkel puts och väck med några tabs på kitet så smög den ner så fint så!
Men, innan det är dags att limma fast något så är det för enkelhetens skull bäst med lite målning
Gjorde en version där jag helt enkelt primade i svart och blåste på ryssarnas härliga kräkframkallande grön/blå kulör. Men ändrade mig ganska snart då jag tänkt att detta ska bli en välanvänd maskin. Så version 2.0 innehåller en hel del chipping. Tyvärr syns inte så mycket av den "gula" primern som jag hade velat men nu orkar jag inte göra om det igen.
Var såklart tvungen att testa lite med katapluttstolen från HAD också
Det var alles för nu, next up är klarlack, wash och detaljmålning
//Henke
Dåså, då har äntligen Black Box baljan behagat att dyka upp från Kina! Får säga att den var väl värd väntan, för det är fantastiskt fina detaljer och passformen är riktigt fin. Lite enkel puts och väck med några tabs på kitet så smög den ner så fint så!
Men, innan det är dags att limma fast något så är det för enkelhetens skull bäst med lite målning
Gjorde en version där jag helt enkelt primade i svart och blåste på ryssarnas härliga kräkframkallande grön/blå kulör. Men ändrade mig ganska snart då jag tänkt att detta ska bli en välanvänd maskin. Så version 2.0 innehåller en hel del chipping. Tyvärr syns inte så mycket av den "gula" primern som jag hade velat men nu orkar jag inte göra om det igen.
Var såklart tvungen att testa lite med katapluttstolen från HAD också
Det var alles för nu, next up är klarlack, wash och detaljmålning
//Henke
Henkepenke
Trots frånvaron på detalmålning så är det ändå en dundersnygg balja!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Instämmer med Christer och Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
cas skrev:Trots frånvaron på detalmålning så är det ändå en dundersnygg balja!
Stefan E skrev:Supersnyggt så här långt!
Stefan
Azgaron skrev:Instämmer med Christer och Stefan!
Håkan
TommyKillander skrev:Kalasläckert
Tommy
glimturen skrev:Mycket snyggt och härligt slitet!
Tack ska ni ha grabbar!
Henkepenke
Liknande ämnen
» MiG-21MF, Academy 1/48
» MIG-21MF, 1/48 Eduard
» MiG-21MF, Eduard 1/48 "Subscriber Ed."
» Brassin från Eduard Mig-21MF late
» MIG-21MF, 1/48 Eduard
» MiG-21MF, Eduard 1/48 "Subscriber Ed."
» Brassin från Eduard Mig-21MF late
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum: