IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons mar 30 2011, 22:46

Trevliga tillbehör Jocke!
Får väl hoppas att du får samlat mod nog att börja bygga den!

Stefan, om jag nån gång får skaffat en weekend version tänker jag ta det som en utmaning! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons mar 30 2011, 22:53

Hejsan,
I dag har jag utökat min stash med 20st B-25:or!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110330500
Ja, de är ju inte så stora direkt, men ändå.
2 kartonger med 10 i varje inköpta hos Max på Rebell.
Man var ju tvungen att passa på när han reade ut dem. 50.-/kartongen mot normala 125.-
Jag håller på att samla på mig lite godis inför ett stundande USS Hornet-bygge.
den store var vänlig nog att sälja mig ett resinset för hangardäcket.
Så nu är det bara "lite" fotoets från WEM som saknas.
När jag ända var och gottade mig helt ensam i butiken på min lunchtimme så passade jag på att fylla på lite saker.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110330501
Mirco Sol, Set och Kristal Kleer.
Kleer har jag aldrig använt förrut.
Jag testade i kväll på Fröken Tarmil. Vi ser i morgon hur det blev.
Och så en linjeristare från Trumpeter.
Jag har slipat bort så många linjer på mina Mirager så jag tyckte det var dags med ett riktigt verktyg.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110330502
Sen kunde jag inte motstå frestelsen att köpa två extra tankar till Gripen när jag ändå var på plats.
Jag har en Best Choice JAS-39C ligger i stashen som nu är rätt aktuell att bygga.

En rätt bra lunchtimme om jag får säga det själv.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S ons mar 30 2011, 23:15

Goda inköp där, hade du inte rits innan? Då har du skaffat dig ett nyttigt verktyg Very Happy

Gott med resin till lunch Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin ons mar 30 2011, 23:17

Janne.S skrev:Goda inköp där, hade du inte rits innan? Då har du skaffat dig ett nyttigt verktyg Very Happy

Gott med resin till lunch Very Happy

Nix, ingen rits.
Jag har fuskat med lancetter i flera år.
Men nu orkar jag inte längre.
De nålarna är för vassa och för klena.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons mar 30 2011, 23:24

Trevliga inköp Bosse! Kul med B-25or i den skalan! Ser fram emot ditt Hornet bygge.

Rits är inte fel att ha.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons mar 30 2011, 23:31

Azgaron skrev:Trevliga inköp Bosse! Kul med B-25or i den skalan! Ser fram emot ditt Hornet bygge.

Rits är inte fel att ha.

Håkan

Tack Håkan,
Och det bästa är att WEM har till och med ets till flygplanen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Wempe3533
Och cockpit i PE i skala 1/350.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Wempe3547
Helt vansinnigt, men jag måste bara ha dessa ark.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron ons mar 30 2011, 23:33

OMG! Nog tur att B-25orna är nåt sånär stora även i den skalan, men det ser attans pilligt ut.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tor mar 31 2011, 00:57

LOL

Ska du bygga USS Hornet med ett fullt flygdäck? Doolittle raiden.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tor mar 31 2011, 07:49

A-hupp!

Hittade de här gullungarna hos hobbyhökaren:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 Stingwing_box

Jag har inte precis ninja-kläm på filurerna än (de ser lite grann ut som Los Novistadors från RE4) men de är både roliga och Tau-relaterade, det räcker gott för mig.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av SkelettetS tor mar 31 2011, 08:01

Tau är lite för stelt för min smak men dedär ser ju helfestliga ut
SkelettetS
SkelettetS

Inlägg av Marlin tor mar 31 2011, 08:44

Janne.S skrev:LOL

Ska du bygga USS Hornet med ett fullt flygdäck? Doolittle raiden.....

Jo det är det som är tanken.
Fullt flygdäck med 16st b-25:or
Full ets överallt från WEM.
Inrett hangardäck och full uppsättning jaktflyg.
LED-belysning i hangaren.
Resinfigurer i överflöd överallt.

Och tanken är att jag ska ha den färdig till 4.e juni 2012.
Då det är 70års jubileeum av Tokyo Raiden.
Jag ska också bygga AccMin B-25B i 1/48 tillsammans med fartyget.
Så fort Jag har fått bort två-tre flygplan från bordet börjar jag på fartyget.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tor mar 31 2011, 10:09

Låter himla spännande tycker jag! Ser fram emot bygget!

Skulle vilja ha tag på Monograms gamla B-25a.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S tor mar 31 2011, 14:36

Faktiskt.... de byggtrådarna ser vi fram emot! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas tor mar 31 2011, 18:07

Det låter som kommande episka byggtrådar från Bosse!
Vem hänger på B-25-bygget med ett 1/32 monster från Wingscale?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff tor mar 31 2011, 18:19

kan ju säga att jag är allt bra sugen FAST jag funderar på att vänta in P-61 Black Widow! Twisted Evil

Inlägg av denstore tor mar 31 2011, 18:23

CAS skrev:Det låter som kommande episka byggtrådar från Bosse!
Vem hänger på B-25-bygget med ett 1/32 monster från Wingscale?

Den är väl lite tveksam att köpa just nu? Man vet ju inte vem som kommer att ge ut den.
denstore
denstore

Inlägg av cas tor mar 31 2011, 18:24

Skulle inte Wingscale sköta all ruljansen själva som Wingnut?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av denstore tor mar 31 2011, 18:27

CAS skrev:Skulle inte Wingscale sköta all ruljansen själva som Wingnut?

Problemet är väl att ägaren har fisslat bort sin del i det hela. Troligtvis p.g.a. att han inte skrev kontrakt med kineserna innan han gjorde jobbet.
Nu är allt i form av 3D-ritningar och liknande helt i kinesisk ägo.
denstore
denstore

Inlägg av cas tor mar 31 2011, 18:45

Vilken miss!
Men hur skall man vara funtad om man inte skriver kontrakt?
Då antar jag att Meteoren och B-17 är helt borta dom med...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av denstore tor mar 31 2011, 18:51

Jag vet inte, men man kan ju misstänka det.
Det har skrivits en hel del om det på Hyperscale och Large scale planes.
Direkt när jag såg det på Hyperscale tänkte jag, "killen måste ha missat kontraktet", och sedan när jag såg hur det utvecklades, så mycket riktigt visade det sig att han hade tabbat sig. Visst, man kan tycka att kineserna var elaka mot honom, men tyvärr är det så här det fungerar i all business, oavsett om man är i Kina eller i Sverige. Lämpar man över ett stort, nästan slutfört arbete till någon annan utan att se till att ha kontrakt om ersättning, då är man ganska naiv.

Här finns lite läsning:
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=33929&st=45&p=313270&#entry313270]http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=33929&st=45&p=313270&#entry313270
denstore
denstore

Inlägg av Warsawpact tor mar 31 2011, 21:02

Det där lät inte roligt.
Hörde om detta först förra veckan när jag var inne hos Kempe och när någon i bakgrunden nämnde detta, och det var då man tänkte...missat något avtal ( kontrakt).
Men misstankarna fanns ju där att kineserna helt enkelt snott allt illegalt. Dock å andra sidan så är ju copyrightlagarna etc. ganska liberala för att inte säga icke-existerande.

Senast ändrad av Warsawpact den tor mar 31 2011, 21:09, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S tor mar 31 2011, 21:06

Tror nog att han var en gnutta naiv...

Finns ingen som gör affärer utav välvilja och går det att sko sig på någon annans arbete så är ju det lättare än att göra det själv...

Det finns stora fula fiskar därute.......å glupska är dom.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E tor mar 31 2011, 22:06

Är man godtrogen och kanske lite naiv, är det lätt att bli lurad!

Martin (Wingscale) blev helt enkelt utmanövrerad när hans samarbetspartner i Kina, plötsligt "hittade" en ny partner.
Tillsammans "marginaliserade" dom (Kinerserna) Martin, så nu är han ute ur bilden för tillfället.

Hur smart är det, egentligen?
Det enda som fanns framtaget är B-25an och Meteoren, som i stort sett är färdiga och en halvfärdig B-17.
Med tanke på att det var Martin som stått för research och foton, så blir nog inte resultatet så lysande som det kunde varit.

Men Martin hänger inte läpp, han kommer att starta Wingscale med någon annan partner, och vi kommer att få alla dom andra planen.
Det kommer väl dessvärre att dröja, tror jag.

Jag kommer att köpa min förbeställda B-25a, om inte priset rasar iväg uppåt.

Martin uppmanar alla att ändå köpa, och bygga B-25an, det är ju ändå HANS "baby"!

Det är tydligen inte alltför ovanligt att bli behandlad så här när man gör affärer i Kina, dom har en annorflunda syn på heder och upphovsrätt där!

Men trist är det och jag lider med Martin!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Fisken35 fre apr 01 2011, 14:08

Vem är det som säger att dom har heder och upphovsrätt här?
Jag har inte sett nån under dom fem år jag har bott här.

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Marlin sön apr 03 2011, 15:38

Kolla vad snäll min fru var mot mig idag.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110403528
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110402525
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110402526
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 7 20110402527
Födelsedagar kan var riktigt roliga king
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet