IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön apr 03 2011, 15:44

Attans nice och grattis Bosse!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff sön apr 03 2011, 17:46

Fyller du år eller har du varit snäll under första kvartalet? Attans fina grejer! Very Happy

Inlägg av Janne.S sön apr 03 2011, 17:52

uj uj, den boxen vore inte fel Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E sön apr 03 2011, 18:17

Hejsan Bosse, och GRATTIS!

Enda felet med den boxen är att jag redan har alla filmerna!

Du har en snäll fru, eller så har DU varit riktigt snäll!

MiG-boken känner jag igen, samma som jag köpte för ett tag sedan!

Visst är den bra?

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas sön apr 03 2011, 18:20

Redigt maffig box och bok, Bosse!
Men var är the next next generation tv-serien??

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån apr 04 2011, 09:25

Någon här är visst lyckligt gift. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tis apr 05 2011, 17:42

Hämtade idag min beställning hos Kempe...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 5-10112915153968
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 5-10112915121356
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 5-101129114240266
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 5-10112915040123

Fick också med de här pamfletterna i paketen:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DSC04858
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DSC04859

Och nu får jag gå och vänta på beställning nr2 med PLA kina grejerna som förmodligen kommer ta ett bra tag.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av cas tis apr 05 2011, 18:05

Sedärja, det ser ut att dra ihop sig till ett Kinesiskt maraton!
Trevliga saker hoppas jag?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S tis apr 05 2011, 18:33

Snöat in på Kina , Chrille? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze tis apr 05 2011, 20:16

Rebellen skickade ju ut mail om att han hade några Panthers i lager igen, för 75kr, så jag kunde inte annat än att låna lite pengar av mig själv och köpa en. (Ville ha två, men jag fick inte beställa mer än en Sad)

Idag kom den då. 75 spänn för den här?! Awesome!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DSC_0496

Fast han den där rebellen har ju sin dumma gräns för minsta beställning, så för att komma upp till 200kr passade jag på att plocka med lite färg. Minns inte riktigt vad jag behövde den till, men jag har det nedskrivet någonstans.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DSC_0497

Fast det hjälpte inte! Jag kom iaf inte upp till 200kr! Så jag fick slänga med en sån här också. Den fixade biffen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 DSC_0501

That is all.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron tis apr 05 2011, 20:36

Trevliga inköp Chrille och Jocke!

Jo nyhetsbreven med Rebellens rea har man ju allt fått och det senaste var ju riktigt intressant med flera udda modeller och ett gäng FM SW.
Bara pengarna som fattas! Sad

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Jokkocze tis apr 05 2011, 20:39

Ska be honom sluta skicka tills vidare, vill inte ha mer! Köper hellre mat så att jag slipper gå hungrig.

Samma sak med hlj, ska se till så att jag inte får det heller..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av MiniStuff tis apr 05 2011, 21:37

Laughing ja de är allt bra farliga dessa nyhetsbrev... ser ut att vara kul lådor du skaffat för matpengarna Jocke, har dock inte sett den första förut.

Har själv äntligen fått rumpan ur å fixat bilder på lite gott o blandat som kommit under den senaste månaden, bla det enda jag köpte i Sthlm på 08-Open

först ytterligare ett par Italienare från Special Hobby, har totalförälskat mig i dem

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Web
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Web

och sen en Dragonsats, inte den nyaste men jag behövde en del av det som är i den till ett kit-bashing/scratch-bygge

sen det som kom med från sthlm, en 1/6-figur i resin och diverse andra material som äkta kaninhår för att göra just håret med Razz en riktig dyrgrip till vrakpris dessutom, har sett någon enstaka på ebay som gått löst för 3-4 dubbelt vad jag betalade. finns även någon fulkopia därute inte alls lika fin i gjutning eller riktigt hår etc.

that's all for now...

Inlägg av Warsawpact tis apr 05 2011, 21:43

CAS skrev:Sedärja, det ser ut att dra ihop sig till ett Kinesiskt maraton!
Trevliga saker hoppas jag?

Väldigt trevliga saker, sjukt bra gjutningar. Plasten luktar godis, eller sådan där lippgloss som tjejen har.

Janne.S skrev:Snöat in på Kina , Chrille? Very Happy
Så länge det är pansar,moderna alster samt ifrån "öst" så passar det mig. Coola grejer Hobbychefen släppt på PLA's vagnar. Det här kommer nog att fungera perfekt för att få bort mig ifrån flyg.

* Edit.
Är det någon som vet om det finns färdiga dekaler på PLA Digital Camo så får ni mer än gärna hojta till.

Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tis apr 05 2011, 23:55

Trevliga modeller du skaffat Markus! Den sista ser ju trevlig ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons apr 06 2011, 07:47

Åhhh, rebellens senaste rea och fyndlåde utskick var riktigt svårt att stå emot!
Blev allt bra sugen på dom där billiga F9:orna men jag har knappt plats längre.
Men Wyvern är aldrig fel, och den är riktigt kul att bygga!

Markus, mycket schyssta inköp! Kommer det bli sån där ohygglig fläcktyfus på BR-20?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons apr 06 2011, 11:51

Ahoy-hoy!

Leveransbesked från DHL? Kan det vara... JA! Reinforcements have arrived.

Den eminenta firman Ministuff är väl ingen främling på orten precis. Följande föremål var föredömligt paketerade:

Lite metallnät till trollbubblan och en hoper runda baser som lillgrabben tänker göra bakhållsmarkörer av.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Net_and_base

På det följde en hel jämrans Hammerhead:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Hammerhead

Icke mindre än två Crisis Suits. Ville ha tre, men den sista tar jag sen när det finns fler i lager...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Crisis

En befälhavare för att hålla ordning på den övriga burkmaten:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Commander

Yttermera sniper drones.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Sniper

Med lite tur så målar jag dem bara en gång. Very Happy

Och nu till överraskningen (för mig i alla fall). En oanmäld besökare i form av en Pathfinder-hövding:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Present

Tack som fanken! Den ser helfrän ut redan i förpackningen.

Utöver DHL-skeppningen så har jag också lagt mig till med en hoper Fire Warriors.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Feuerkrieger

En fjösig cirkelskärare. De lömska groterna höjer kraven på scratch-bygge. Mad

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Circle

Och nu till veckans verktygstips! Jag är säkert sist på planeten med det här, men ändå...

En liten småklibbig petmoj för att plocka upp fjuttigt krimskrams från Panduro. Väldigt funkis att flytta foto-ets med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Picker

Ja, det var väl det hela...

Senast ändrad av Matt_Public den ons apr 06 2011, 11:59, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : glappande rättstavnings-skills)
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff ons apr 06 2011, 11:55

Det var ett väldigt fint tips med kletspetsverktyget! Very Happy Har jag aldrig stött på tidigare, kan tänka mig att den är ett händigt verktyg. hm.. upp på listan över verktyg

Inlägg av Joppo ons apr 06 2011, 12:04

Mycket godis Matt Smile Kletmojen verkar ju fiffig också.
Joppo
Joppo

Inlägg av Azgaron ons apr 06 2011, 12:17

Kul inköp du gjort Mattias! Klart coola figurer!

Känns som att är dags för ett besök på Panduro.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons apr 06 2011, 12:20

Azgaron skrev: Känns som att är dags för ett besök på Panduro.
Rekommenderas varmt. Hittade en hel massa jörp som kan komma till pass allt eftersom. tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons apr 06 2011, 12:37

Jo de har ju en hel del bra att ha. Dock önskar jag att deras sortiment av Humbrol var lite större än ca 70 nyanser.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons apr 06 2011, 12:39

Vad en massa WH figurer.
Fortsätt och visa dem.
Jag har inte varit intresserade av dem tidigare, men motståndet har mjuknat.
Kletsmoj verktyget funkar underbart med fotoets.
Jag köpte en i julas på Panduro och är helnöjd med den.
Jag köper även mina penslar på Panduro.
Titta gärna en extra gång på penslarna i "WaterColour-Serien"
Mårdhårspenslar för 16-99kr/st. Det är inte många som slår det priset.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas ons apr 06 2011, 13:05

Mer WH mattias?
Hur många arméer skall du spela med egentligen?
Hursomhelst är dom helfräcka, så fortsätt för allt i världen.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons apr 06 2011, 13:51

CAS skrev:Hur många arméer skall du spela med egentligen?

Exakt två. Mest Tau.

Orkerna är min besynnerlige sons weapon of choice. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet