Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 24 av 40
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Marlin skrev:70 spänn setet
Det var ett fynd!
/Bosse
Hade man bara sluppit frakten så hade det vart riktigt billigt
Janne.S- Moderator
Ett inköp till ett annat pågående bygge.
Fisken35
Till matvagnen antar jag?
Det behövs duktigt med diesel om man ska koka sig riktig glögg!
Det behövs duktigt med diesel om man ska koka sig riktig glögg!
Matt_Public- Master of DNF
Nopp denna är till ett annat bygge.
Fisken35
Trevliga inköp Janne och Fredrik!
Ser ut som att du skaffat en del trevligheter i bomb och missilväg Janne! Bra pris också.
Håkan
Ser ut som att du skaffat en del trevligheter i bomb och missilväg Janne! Bra pris också.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Alfa-kempes hade lite mini-rea och svag som man är för sådan lockelser ger man sig iväg och kikar lite.
Kom hem med följande:
Nu har jag allt utom tid och plats på bggbordet för att starta ett trippel-Hawk bygge!
Men det allra bästa var ju att Warsawpact råkade befinna sig i butiken samtidigt på jakt efter sina beställningar. Efter lite samspråk lyckades jag tigga till mig skjuts hem! Stort tack för det Christian, det var mycket trevligt att språkas i bilen!
Kom hem med följande:
Nu har jag allt utom tid och plats på bggbordet för att starta ett trippel-Hawk bygge!
Men det allra bästa var ju att Warsawpact råkade befinna sig i butiken samtidigt på jakt efter sina beställningar. Efter lite samspråk lyckades jag tigga till mig skjuts hem! Stort tack för det Christian, det var mycket trevligt att språkas i bilen!
cas- Vicesheriff
CAS skrev:
Mycket trevligt att få träffat dig Christer samt att språkas i bilen på vägen hem.
Skall bli roligt att få se dina inköp ta form och få färg.
Warsawpact- Starwarsviritous
Yak?
Fasen så fränt!
Fasen så fränt!
Yak:en verkar vara en väldigt tidig eduard! Bara två gjutramar med plast, men sen är det ju ett profipack, så man får ju med lagom med ets och masker också!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nekromantiker och vampire lord?
Fasen så fränt! Ta hjärtans gärna en närbild på taggtråden, verkar kul...
Matt_Public skrev:Nekromantiker och vampire lord?
Tack.
Min VC armé fick sig en boost.
Närbild på taggtråden kommer. Skall få upp dem på baserna på mina Death Korps of Krieg först.
Trevliga inköp Christer och Chrille!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan!
Massor av intressanta inköp!
Hobbyhandlarna måste ha strålande tider, trots sommaren!
Vi har just kommit hem från ett par dagar i Uppsala hos mina svärföräldrar.
Vid en runda på "stan" (BRIO-affären i Boländerna) hittade jag den här lilla godsaken!
Det är en "variation" på Hasegawas 1/48 modell, men det är bara Revell som har de Brittiska versionerna!
Här kan man bygga den allra modernaste (läs sista) varianten av Harriern!
Mycket fin och väldetaljerad modell!
Butiken hade ganska gott om Revell-modeller (som vanligt), jag var sugen på en Dornier Do-X, en 10- motorig flygande "båt" från 1930-talet.
Men jag tyckte priset på 295:- var alldeles för högt för en gammal Matchbox-form!
Så det bidde inget mer härifrån, men vänta..... det kom ju ett (stort) paket från Hong-Kong straxt innan vi åkte....
Stefan
Massor av intressanta inköp!
Hobbyhandlarna måste ha strålande tider, trots sommaren!
Vi har just kommit hem från ett par dagar i Uppsala hos mina svärföräldrar.
Vid en runda på "stan" (BRIO-affären i Boländerna) hittade jag den här lilla godsaken!
Det är en "variation" på Hasegawas 1/48 modell, men det är bara Revell som har de Brittiska versionerna!
Här kan man bygga den allra modernaste (läs sista) varianten av Harriern!
Mycket fin och väldetaljerad modell!
Butiken hade ganska gott om Revell-modeller (som vanligt), jag var sugen på en Dornier Do-X, en 10- motorig flygande "båt" från 1930-talet.
Men jag tyckte priset på 295:- var alldeles för högt för en gammal Matchbox-form!
Så det bidde inget mer härifrån, men vänta..... det kom ju ett (stort) paket från Hong-Kong straxt innan vi åkte....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hejsan!
Det kommer mera....
Äntligen kom min beställning från Lucky i Hong-Kong!
Jag passade på att beställa lite modeller från Kinetic och Skunk-models, märken som är Lucky´s egna och därför ganska svåra (och dyra) att få tag i på andra håll.
Vi börjar med lite tillbehör;
Vapen till Sufan...., Kinetic inkluderar inga specifikt Israeliska vapen som Python-misssiler, GBU-15, Spice eller Popeyes, trots ett jätteset med AMERIKANSKA vapen!
Här får man fyra av varje typ, kommer att räcka till min F-15I Ra´am också!
Det här packet med tre olika baser i A-3 format kunde jag inte bara motstå!
Mycket snyggt tryckt, tjockt kartonnage (kartong-papper) och en bas av plast i moduler!
Det var emellertid den här godsaken som jag VERKLIGEN ville ha, en ”STOOF, eller S-2F (egentligen -E/-G) Tracker, ett litet hangarfartygsbaserat transportflygplan.
Den här kärran har jag velat ha sedan flera år tillbaka, och nu när Kinetic släppte den så var det ett givet köp!
Kinetic har ju för vana att lägga i väldigt bra, men ack så tråkiga dekaler i sina modeller, så jag passade på att köpa dessa dekaler från Fightertown Decals (också Lucky´s).
Lite mera färg, eller hur?
Jag är ganska facinerad av UAV´s, eller obemannade ”radistyrda” drönare, så det blev en MQ-9 Reaper denna gång.
En helikopter som jag gillar skarpt är Black Hawk, och då speciellt den Amerikanska Kustbevakningens (US Coast Guard) variant, HH-60J ”Jayhawk”.
Jag har tittat på ett (DYYYRT) konverteringsset från Cobra Company i Canada (till Italeris modell), men nu har Skunkmodels släppt en egen ”färdig” Jayhawk!
Det är Italeris utmärkta byggsats som ”moddats” med alla korrekta ändringar, och det ingår även en ets-sats från Eduard, dekaler från Cartograf OCH en tryckt basplatta!
Det bästa är att hela kitet kostar mindre än hälften av vad konverterings-satsen skulle kostat mig!
Till slut en modell som jag bara MÅSTE ha bara för de supersnygga dekalerna!
Den här bestämde jag mig för redan i vintras när Kinetic visade den, och jag tänkte bygga den i vårt nya tema-bygge, men den kom lite för sent för det, typiskt!
Men den kommer nog att byggas ganska omgående i alla fall, 450+ delar, dekaler designade av Fighter-Town och tryckta av Cartograf, det kan inte bli annat än superbt!
Det kliar i byggtarmen nu….
Limma Lugnt!
Stefan
Det kommer mera....
Äntligen kom min beställning från Lucky i Hong-Kong!
Jag passade på att beställa lite modeller från Kinetic och Skunk-models, märken som är Lucky´s egna och därför ganska svåra (och dyra) att få tag i på andra håll.
Vi börjar med lite tillbehör;
Vapen till Sufan...., Kinetic inkluderar inga specifikt Israeliska vapen som Python-misssiler, GBU-15, Spice eller Popeyes, trots ett jätteset med AMERIKANSKA vapen!
Här får man fyra av varje typ, kommer att räcka till min F-15I Ra´am också!
Det här packet med tre olika baser i A-3 format kunde jag inte bara motstå!
Mycket snyggt tryckt, tjockt kartonnage (kartong-papper) och en bas av plast i moduler!
Det var emellertid den här godsaken som jag VERKLIGEN ville ha, en ”STOOF, eller S-2F (egentligen -E/-G) Tracker, ett litet hangarfartygsbaserat transportflygplan.
Den här kärran har jag velat ha sedan flera år tillbaka, och nu när Kinetic släppte den så var det ett givet köp!
Kinetic har ju för vana att lägga i väldigt bra, men ack så tråkiga dekaler i sina modeller, så jag passade på att köpa dessa dekaler från Fightertown Decals (också Lucky´s).
Lite mera färg, eller hur?
Jag är ganska facinerad av UAV´s, eller obemannade ”radistyrda” drönare, så det blev en MQ-9 Reaper denna gång.
En helikopter som jag gillar skarpt är Black Hawk, och då speciellt den Amerikanska Kustbevakningens (US Coast Guard) variant, HH-60J ”Jayhawk”.
Jag har tittat på ett (DYYYRT) konverteringsset från Cobra Company i Canada (till Italeris modell), men nu har Skunkmodels släppt en egen ”färdig” Jayhawk!
Det är Italeris utmärkta byggsats som ”moddats” med alla korrekta ändringar, och det ingår även en ets-sats från Eduard, dekaler från Cartograf OCH en tryckt basplatta!
Det bästa är att hela kitet kostar mindre än hälften av vad konverterings-satsen skulle kostat mig!
Till slut en modell som jag bara MÅSTE ha bara för de supersnygga dekalerna!
Den här bestämde jag mig för redan i vintras när Kinetic visade den, och jag tänkte bygga den i vårt nya tema-bygge, men den kom lite för sent för det, typiskt!
Men den kommer nog att byggas ganska omgående i alla fall, 450+ delar, dekaler designade av Fighter-Town och tryckta av Cartograf, det kan inte bli annat än superbt!
Det kliar i byggtarmen nu….
Limma Lugnt!
Stefan
Nu rasslar det till ordentligt uppe i LInköping! Det var inte lite godis!!
På tal om Harriern så visst har Hasegawa en britt-harrier Mk7 :a
På tal om Harriern så visst har Hasegawa en britt-harrier Mk7 :a
Janne.S- Moderator
Ah...
Den hade jag visst missat....
Men Revell är ju lite billigare i alla fall!
Stefan
Den hade jag visst missat....
Men Revell är ju lite billigare i alla fall!
Stefan
Kan tänka det...vad sprang den loss på?
Janne.S- Moderator
Stefan har fått storslam!
Janne.S skrev:Kan tänka det...vad sprang den loss på?
399:-, det var i saftigaste laget.....
Men jag var i stort behov av lite plast....
S
Goa inköp! Är sugen på det lilla transportskeppet jag med.
Tema-bygget pågår ju till den sista (näst sista iaf) december, så du har nästan ett halvår på dig! Nog ska du kunna bygga den på 5 (nästan 6) månader?Phantom2 skrev:Den här bestämde jag mig för redan i vintras när Kinetic visade den, och jag tänkte bygga den i vårt nya tema-bygge, men den kom lite för sent för det, typiskt!
Jokkocze
Jokkocze skrev:Goa inköp! Är sugen på det lilla transportskeppet jag med.Tema-bygget pågår ju till den sista (näst sista iaf) december, så du har nästan ett halvår på dig! Nog ska du kunna bygga den på 5 (nästan 6) månader?Phantom2 skrev:Den här bestämde jag mig för redan i vintras när Kinetic visade den, och jag tänkte bygga den i vårt nya tema-bygge, men den kom lite för sent för det, typiskt!
Jo, ja, det är inte orsaken!
Den är redan "tingad", kommer inte ihåg av vem just nu.
Vill inte "stjäla" ett schema och göra en exakt likadan, det är ju tom samma individ!
Det finns gott om modeller att bygga ändå!
Nä, jag bygger nog min A-10, och när den blir klar så kanske den här kommer.
Stefan
Lite omväxling från flygmodeller för dem så så önskar.
På fordonsidan finnes en hel del modeller av "What if" dvs designstudier.
Hur det är på flygsidan vet jag inte då mina kunskaper om luftfartyg är mycket begränsad.
Men jag har inte stött på en modell av "what if" på fartygssidan till nu.
Yamato var med sina två systrar de största slagskepp som byggts och delar "glädjen" av att ha störst dimension på artilleriet 18' ( 45 cm) med HMS Furious från 1918 som hade en bamsekanon akterut innan den togs bort och hon blev ett av de första hangarfartygen.
Japanerna hade tillika med Tyskarna elefantissymdrom under vkII.
Här modell av tilltänkt Yamato med 20' (50 cm) PUH!
Om ett sånt skott träffar är det synd om mottagaren, men skotthastigheten lär inte varit så hög.
Så jag kunde inte motstå HobbyLinks lockrop i våras om ny modell.
Eftersom jag börjat bygga Yamato (den verkliga) kan jag se att jag enkelt har två modeller av en.
Bara byta kanontornen och byta 12.5 cm kanoner till 10.cm och så har jag designstudien.
Dyra utbytestorn dock
Folke
På fordonsidan finnes en hel del modeller av "What if" dvs designstudier.
Hur det är på flygsidan vet jag inte då mina kunskaper om luftfartyg är mycket begränsad.
Men jag har inte stött på en modell av "what if" på fartygssidan till nu.
Yamato var med sina två systrar de största slagskepp som byggts och delar "glädjen" av att ha störst dimension på artilleriet 18' ( 45 cm) med HMS Furious från 1918 som hade en bamsekanon akterut innan den togs bort och hon blev ett av de första hangarfartygen.
Japanerna hade tillika med Tyskarna elefantissymdrom under vkII.
Här modell av tilltänkt Yamato med 20' (50 cm) PUH!
Om ett sånt skott träffar är det synd om mottagaren, men skotthastigheten lär inte varit så hög.
Så jag kunde inte motstå HobbyLinks lockrop i våras om ny modell.
Eftersom jag börjat bygga Yamato (den verkliga) kan jag se att jag enkelt har två modeller av en.
Bara byta kanontornen och byta 12.5 cm kanoner till 10.cm och så har jag designstudien.
Dyra utbytestorn dock
Folke
fowi
Läcker liten Yamato
FAst nog hade väl Yamato bara ett systerfartyg...Musashi, Shinano blev ju ombyggd till hangarfartyg.
FAst nog hade väl Yamato bara ett systerfartyg...Musashi, Shinano blev ju ombyggd till hangarfartyg.
Janne.S- Moderator
Trevligt inköp. I den udda skalan 1:500 dessutom.
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 24 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet