IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av MiniStuff sön jul 10 2011, 15:52

Nice! 50cm kanoner, rena mörsar-stilen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av fowi sön jul 10 2011, 16:45

Janne.S skrev:Läcker liten Yamato Very Happy

FAst nog hade väl Yamato bara ett systerfartyg...Musashi, Shinano blev ju ombyggd till hangarfartyg. Razz

Du har så rätt! Slarvigt skrivet av
Folke
fowi
fowi

Inlägg av fowi sön jul 10 2011, 16:50

Warsawpact skrev:Trevligt inköp. I den udda skalan 1:500 dessutom.
Fujimi har börjat en serie på 1/500 Yamato x 2 och Nagato hitills.
Påbörjat Yamato så det är lite tidigt att ha en bestämd uppfattning men rent konceptuellt verkar skalan inte så dum.
1/700 är smått för gamla fingrar, 1/350 OK men modellerna blir rätt stora. 1/500 mitt i mellan, vilket också Fujimi har som argument.
Folke
fowi
fowi

Inlägg av Kent sön jul 10 2011, 23:13

Stefan,skulle vilja ha en lådtitt på kustsnurran,den är ju för jädra läcker.

/W
Kent
Kent

Inlägg av Matt_Public tis jul 12 2011, 14:47

Hurra! Postis har kommit med godsaker.

Vi börjar väl med kuvertet från Markus:

Dekaler!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Stuff_decals

Gänget från 47:e valdes för att de kör med figurer från Knallhatten på sina kärror:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Stuff_decs_close

Vigsel-Sam, Pappa Lucifer, Onda Ögat... ...jag får nog dra lott eller nåt! Very Happy
De visade sig dessutom ha SATCOM-moddar, men det blir det inget av. Det här blir en prequel. Razz

Bösspipor av blandade skalor och fasoner:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Stuff_barrels

Hur Farao gör man? Seriöst!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Stuff_barrels_close

Sist men inte minst en skeppning från Hannants utan mellanhänder till min gråhund. Inga ursäkter längre!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Hann_etch

Tjo-jämrans-ho! Här ska byggas. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis jul 12 2011, 15:42

Matt_Public skrev:

Hur Farao gör man? Seriöst!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Stuff_barrels_close

Tips från coachen: värm etsen först med en tändare el dyl, låt svalna så att du inte bränner dig, detta gör att etsen inte är lika hård att bända. Använd sedan ett rullverktyg om du äger ett sådant eller leta upp en pensel el dyl föremål i lagom tjocklek/diameter, rulla etsen runt den och limma ihop med själva pipan.

Hoppas det lät vettigt Razz

/M

Inlägg av Janne.S tis jul 12 2011, 15:59

Uj, spännande ets minsan!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tis jul 12 2011, 16:52

MiniStuff skrev:Hoppas det lät vettigt. Razz
Förvånansvärt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis jul 12 2011, 20:26

En A-10 med Hog-tänder! Maffigt värre!
Har ministuff så mycket flyggrejer nu att han tom har skojiga udda dekaler, i lager?
Cheezus!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff tis jul 12 2011, 20:45

CAS skrev:En A-10 med Hog-tänder! Maffigt värre!
Har ministuff så mycket flyggrejer nu att han tom har skojiga udda dekaler, i lager?
Cheezus!

inte i lager men jag hade en leverans från Hannants i antågande och Matt hoppade på den extra omgången Wink

Skulle vara kul att ha allt sånt på lager... man vet ju aldrig...

Inlägg av Joppo tis jul 12 2011, 21:33

Kolla in denna länk Mr. Matt: http://www.wingnutwings.com/ww/hintsandtips

Om du trycker på bilden i mitten med cigarettändaren så finner du en detljerad beskrivning över hur man böjer till såna där kulsprutekylare.
Joppo
Joppo

Inlägg av Matt_Public ons jul 13 2011, 11:23

Joppo skrev:Kolla in denna länk Mr. Matt: http://www.wingnutwings.com/ww/hintsandtips

Se där ja! Stort tack för den. king

Prövade att vränga till kylmanteln åt en M2:a i morse och det hade kanske slutat lyckligare om jag läst det där först. What a Face

Nu vet jag bättre. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff ons jul 13 2011, 11:34

Matt_Public skrev:
Joppo skrev:Kolla in denna länk Mr. Matt: http://www.wingnutwings.com/ww/hintsandtips

Se där ja! Stort tack för den. king

Prövade att vränga till kylmanteln åt en M2:a i morse och det hade kanske slutat lyckligare om jag läst det där först. What a Face

Nu vet jag bättre. Very Happy

just det! det var där jag hade läst om det Razz har vrängt en liknande själv en gång, gick inte så bra

Inlägg av Joppo ons jul 13 2011, 13:41

Det ser sjukt svårt ut att böja till en sån där liten grej Smile Du har min eviga respekt om du lyckas få till den king

Jag menar inte att jag inte litar på dina skills, men skulle det skita sig så gör RB Model en 30 cal-pipa där kyldelen är färdigsvarvad/borrad. Jag har en liknande mg34-pipa från samma firma och den är riktigt fin.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 01

http://www.rbmodel.com/index.php?action=products&cat=c_bm&sub=35B (scrolla ner 2/3-delar av sidan ungefär)

Joppo
Joppo

Inlägg av MiniStuff ons jul 13 2011, 14:09

Och som av en händelse så har någon den på lager också.... Rolling Eyes

artnr: RB35B82

Inlägg av Matt_Public ons jul 13 2011, 15:32

MiniStuff skrev:Och som av en händelse så har någon den på lager också.... Rolling Eyes

Kundönskemål! Är det ens möjligt att lägga alla böss-pipor av samma sort i en och samma korg, så att säga? Trots varierande fabrikat?
Att inte behöva rulla mässings-cigaretter bara för att man sökte på M-1919 istället för M1919 vore ju rent guld.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff ons jul 13 2011, 20:01

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:Och som av en händelse så har någon den på lager också.... Rolling Eyes

Kundönskemål! Är det ens möjligt att lägga alla böss-pipor av samma sort i en och samma korg, så att säga? Trots varierande fabrikat?
Att inte behöva rulla mässings-cigaretter bara för att man sökte på M-1919 istället för M1919 vore ju rent guld.

mmm förstår dig, ska försöka bättra på det. Dock är jag så "lat" att jag lånar friskt infon från tillverkaren av prylarna i texten och de är oftast inte på samma våglängd, och sen skall jag komma ihåg om jag har en liknande vara med annat namn eller inte. Själva sökfunktionen kan bättras tror jag, dock är det inte jag själv som pillar med sådant utan de jag köper programmet ifrån och om de tycker att det är en prio eller inte vet jag inte... men framföra önskemål skall jag göra.

MEN jag skall ta åt mig detta och försöka komma ihåg att ändra där det är relevant att göra så. Sen har jag börjat göra om varugrupperna/kategorierna så att man skall kunna hitta varor under resp tillverkare samt område, eg. flyg i 1/32 el pansar 1/35 etc.

Inlägg av Marlin tor jul 14 2011, 18:38

Hejsan.
Idag fick även jag paket från utlandet.
Först ut ett lite paket från Parade Figures.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141532
Tre fina NeoMega kontor.
Su-7, Mirage F1 & MiG-23

Sen ett lite större paket från Hannants
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141536
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141537
Ets från Eduard, BIGED MiG-23
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141538
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141539
Quickboost airscopes MiG-23

Någon som kan ana ett team här?
Och ett alldeles fullspäckat dekalark från Linden Hill.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141540
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141542
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 201107141541

Så då är det väl bara att bygga bort det som redan ligger på bordet.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas tor jul 14 2011, 18:42

Najs!
Hur många MiG-23:or skall det bli?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin tor jul 14 2011, 18:54

CAS skrev:Najs!
Hur många MiG-23:or skall det bli?

Än så länge bara en.
Men dekalarket går att använda till många olika flygplan.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public tor jul 14 2011, 19:06

Irak i kvadrat?

Snyggt shoppat! Du är ju ett fullblodsproffs.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tor jul 14 2011, 19:15

Hejsan!

Jisses, det var inte lite! Shocked

Men det där ser himla trevligt ut!

Ser fram mot diverse Irak-märkta flygplan, eller blir det hela Irakiska flygvapnet?

Limma Lungt!

Stefan (som också har en hel del att "bygga bort")
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tor jul 14 2011, 20:13

Mysigt!!!!!

Det MiG-23 bygget ser jag fram emot!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin tor jul 14 2011, 20:42

Janne.S skrev:Mysigt!!!!!

Det MiG-23 bygget ser jag fram emot!

Förhoppningsvis kommer det igång under hösten.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tor jul 14 2011, 22:51

Hejsan!

Var på Biltema i eftermiddags.

Jag hade lyckats bryta av bladet i min X-akto-kniv, och Biltema har ett par satser med sådana.

Hittade en med hela 3 skaft och många blad, hela 40:- riksdaler, som hittat!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 IMG_2459

På väg ut passerade jag hyllan med bilhandböcker från Heynes, Biltema har ju hela serien, så kanske....

JAAAA; Dom HADE fått hem en av mina önskeböcker;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 IMG_2457

...och inte bara den, utan den här också;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 IMG_2458

Ägarens handböcker till Spitfire och Mustang!

Perfekt eftersom jag har hyllan full med jag vet inte HUR många Spitfires och två STORA Mustanger på väg från HLJ!

Intressant läsning är det definitivt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet