Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 18 av 40
Sida 18 av 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Du har onekligen en mycket välartad son som ger dig så pass fina presenter Flummig kanon btw
Joppo
Joppo skrev: Flummig kanon btw.
Eller hur? Den ska jag NY-cabba för effekt.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Azgaron skrev: Nja, snarare en Gundam mech typ den man ser på bilden.
Mechas är ju asfräna. Vad väntar du på?
Bättre tider, eh nja, kanske inte, men kanske aningen bättre struktur i hobbyrummet.
Något som är på g nu då det ska in nya hyllor ska in och byggas om lite allmänt, både i hobbyrummet och grabbarnas rum då den älsdta grabben flyttar hemifrån.
Kul presenter du fick av din son! Ser klart coola ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Då dök ett stort paket upp då. Innehållande två stycken av Academy's F15-modeller med mera.
En till mig, och en till min polare (Skickades dock till mig eftersom jag aldrig behöver betala tull, men han nästan alltid måste göra det)
Min är då en MSIP II. Skippar den andra, då den inte är min.
Sen fanns det även lite annat godis till mig i lådan. En refill till min 10mm-tejp samt en line engraver, från Trumpeter.
Får se om jag lyckas klura ut hur man ska använda ristverktyget på en modell!
En till mig, och en till min polare (Skickades dock till mig eftersom jag aldrig behöver betala tull, men han nästan alltid måste göra det)
Min är då en MSIP II. Skippar den andra, då den inte är min.
Sen fanns det även lite annat godis till mig i lådan. En refill till min 10mm-tejp samt en line engraver, från Trumpeter.
Får se om jag lyckas klura ut hur man ska använda ristverktyget på en modell!
Jokkocze
Trevligt inköp Jocke! F-15 är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Najs
Lite dymo tejp är bra för att rista linjer, det ger ett utmärkt stöd för spetsen.
Lite dymo tejp är bra för att rista linjer, det ger ett utmärkt stöd för spetsen.
Janne.S- Moderator
Dymo-tejp? Det har jag aldrig hört talats om. (Iaf inte med det namnet)
Jokkocze
Dymotejp är sådan där tejp man skriver ut textremsor på med en Dymo sedan kan man klistra fast dom där man vill markera , den är i plast och lite styvare.
Dymo
Dymo
Janne.S- Moderator
Det låter dyrt och länken fungerar inte. Får kolla runt lite.
Kan för övrigt berätta att jag gått igenom F-15-boxen och kommit fram till att ungefär hälften av innehållet inte används
Kan för övrigt berätta att jag gått igenom F-15-boxen och kommit fram till att ungefär hälften av innehållet inte används
Jokkocze
Nu är jag närmast en total flyganalfabet, men jag har sett i en del modelltidningar att en del byggare använder speciella ritsplåtar för att fixa till knasiga panellinjer. Rebell har såna i sitt sortiment:
http://www.rebell.com/tools/sag-rits-boj/oblong-and-square-stencils.html
http://www.rebell.com/tools/sag-rits-boj/circle-and-oval-stencils.html
http://www.rebell.com/tools/sag-rits-boj/oblong-and-square-stencils.html
http://www.rebell.com/tools/sag-rits-boj/circle-and-oval-stencils.html
Joppo
Här på första sidan i Mirage IV tråden så visar jag lite smått och gott om att rista panellinjer...
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t190-hellers-mirage-iva-i-1-48?highlight=Mirage+IV
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t190-hellers-mirage-iva-i-1-48?highlight=Mirage+IV
Janne.S- Moderator
Så man behöver alltså både dymotejp och mallar om man vill lyckas bra.
Mallar kostar 37kr (Med några veckors leveranstid) och dymotejp kostar typ 200kr för en rulle. Mina hornets får vänta ett tag.
Mallar kostar 37kr (Med några veckors leveranstid) och dymotejp kostar typ 200kr för en rulle. Mina hornets får vänta ett tag.
Jokkocze
200 kr för en dymotejp? Det var inte lite dyrt det!
Här är en för 1/10-del av det priset länk
Kan man få en lådtitt på den där F-15?
cas- Vicesheriff
CAS skrev:200 kr för en dymotejp? Det var inte lite dyrt det!
...
inte samma tejp. den du länkar till är av den "antika" sorten som präglar texten, som dessutom är i sig nästan 2mm tjock och har en jättekladdig typ av klister som du inte vill ha på din modell. 200:- sorten är för de nya elektroniska varianterna, dock den som Janne förevisade som passar "leksaks-varianten" av Dymos (DYMO Letratag) är billigare, kostar mellan 60-80 spänn beroende på om den är av papper eller plast eller metall och längd.
Markus som jobbat med kontorsvaror sen barnsben och är skadad för livet när man kan rabbla artikelnummer och eankoder i sömnen
MiniStuff- Vicesheriff
Det ska man väl kunna ordna. Kan säga att jag hade ganska trevligt när jag gick igenom lådan själv.CAS skrev:Kan man få en lådtitt på den där F-15?
Kolla upp vilken det är på Clas Ohlson och länka, då!MiniStuff skrev:Markus som jobbat med kontorsvaror sen barnsben och är skadad för livet när man kan rabbla artikelnummer och eankoder i sömnen
Jokkocze
CAS skrev:
Visst!
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t863-f-15i-raam-thunder-academy-1-48
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jokkocze skrev:Kolla upp vilken det är på Clas Ohlson och länka, då!MiniStuff skrev:Markus som jobbat med kontorsvaror sen barnsben och är skadad för livet när man kan rabbla artikelnummer och eankoder i sömnen
ständigt denna Classe!
jag handlar aldrig där så jag tänker inte på det per automatik som ni andra gör men här är de:
DYMOBAND till ritsning
välj dock inte den i papper som är överst, inte lika stark och tål inte mycket stryk
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Finns inte mycket annat här i stan
Ska ta och kika på't!
Ska ta och kika på't!
Jokkocze
Tack för dymoklargöranndet Markus, och för lådtitten Stefan.
jag hade ju funderingar på en Revell F-15E, men det är ju inget om hindrar att man skaffar en Academy-örn också...
jag hade ju funderingar på en Revell F-15E, men det är ju inget om hindrar att man skaffar en Academy-örn också...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ah, missade att Stefan länkade sin lådtitt.
Det är väl i princip samma saker i min låda som i den han köpt, fast ett par skillnader.
Den här får man inte med någon av, Men istället fär man en annan ram med lite amerikanska bomber och granater på. Dessutom får man ett ark med etsade delar.
Dekalerna är precis som till Ra'am-en tryckta av Cartograf och inkluderar allt ifrån displayer till displaypanelerna, till vad som ska användas på vapnen och pyloner. Värt att notera är att det inte bara verkar vara till de vapen som ska användas enligt manualen, utan till samtliga vapen som följer med i boxen. (Dock inte helt säker på det, kan ha fel.)
Utöver det får man även med 11 stycken "remove before flight"-dekaler, vilka jag inte är helt hundra på hur man ska använda. (Gissar på en bit tunn plast, men jag har säkert fel)
Det är väl i princip samma saker i min låda som i den han köpt, fast ett par skillnader.
Den här får man inte med någon av, Men istället fär man en annan ram med lite amerikanska bomber och granater på. Dessutom får man ett ark med etsade delar.
Dekalerna är precis som till Ra'am-en tryckta av Cartograf och inkluderar allt ifrån displayer till displaypanelerna, till vad som ska användas på vapnen och pyloner. Värt att notera är att det inte bara verkar vara till de vapen som ska användas enligt manualen, utan till samtliga vapen som följer med i boxen. (Dock inte helt säker på det, kan ha fel.)
Utöver det får man även med 11 stycken "remove before flight"-dekaler, vilka jag inte är helt hundra på hur man ska använda. (Gissar på en bit tunn plast, men jag har säkert fel)
Jokkocze
Nu blir det visst dubbelpost, men det kan jag leva med.
Kom ett till paket idag. Var övertygad om att det var mina knivblad som hade kommit, men någon sån tur har jag inte.
Dock kom det annat roligt!
Först ut är min A-7D från Hobbyboss. Blir mitt bidrag till gruppbygget, i jungelcamo.
Utöver det låg det en Riveter från Trumpeter, nytt lim och min nya airbrush i lådan.
Airbrushen känns Riktigt genuin. Rejälare än min G-Max och mycket trevligare än vad jag hittat på Classe och Jula. Inga plastdelar och nålen är blank och fin.
En kul sak jag hittade i den förpackningen var den här.
Gissar på att det är någon form av tops, i plast. Kanske är för att rengöra inne i munstycket eller något, jag har ingen aning.
Iaf, det var allt! Nu ska bara mina knivblad komma, så kan jag börja bygga.
Kom ett till paket idag. Var övertygad om att det var mina knivblad som hade kommit, men någon sån tur har jag inte.
Dock kom det annat roligt!
Först ut är min A-7D från Hobbyboss. Blir mitt bidrag till gruppbygget, i jungelcamo.
Utöver det låg det en Riveter från Trumpeter, nytt lim och min nya airbrush i lådan.
Airbrushen känns Riktigt genuin. Rejälare än min G-Max och mycket trevligare än vad jag hittat på Classe och Jula. Inga plastdelar och nålen är blank och fin.
En kul sak jag hittade i den förpackningen var den här.
Gissar på att det är någon form av tops, i plast. Kanske är för att rengöra inne i munstycket eller något, jag har ingen aning.
Jokkocze
ooh, en A7!
Mycket trevligt!
Airbrushen ser också fin ut!
/ Jocke
Mycket trevligt!
Airbrushen ser också fin ut!
/ Jocke
JOooCKE
Jokkocze skrev:Nu blir det visst dubbelpost, men det kan jag leva med.
Micro tops...hittas på sminkavdelningar
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:
Micro tops...hittas på sminkavdelningar
Tror nog jag får börja följa med flickvännen på stan lite oftare, sminkavdelningar verkar vara nyttiga
JOooCKE
Trevliga inköp! En A-7D är inte fel! Bra prylar också!
Håkan
Håkan
Sida 18 av 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 18 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet