IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobbe1983 sön jun 19 2011, 20:40

Fick besök av brevbäraren förra veckan Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Dsc00350on

Heller Viggen 1:72

Gators Paint Mask splinter camo

Tamiya weathering master d

Tobbe1983
Tobbe1983

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobbe1983 sön jun 19 2011, 20:42

Tobbe1983
Tobbe1983

Inlägg av Jokkocze sön jun 19 2011, 21:50

Tobbe1983 skrev:Hm varför funkade inte bilden ?

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/94/dsc00350on.jpg/
Du länkar till sidan där den finns istället för till själva bilden. Om du högerklickar på bilden och sen väljer "visa bild" (eller motsvarande, beroende på din webläsare) så får du upp själva bilden. Nu kan du plocka adressen till den.
Då får du den här länken istället: https://2img.net/r/ihimizer/img94/3354/dsc00350on.jpg

Vilken fungerar riktigt bra om du använder den inom [img]-taggar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Dsc00350on

Hoppas att det hjälper vid framtida bildlänkningar!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Janne.S sön jun 19 2011, 21:55

Mer Viggar år foket Very Happy

Och angående bilden...precis som JOkko säger Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Kent sön jun 19 2011, 22:08

Hoppas på en byggstart av Viggen ganska snart. Very Happy
Kent
Kent

Inlägg av Azgaron mån jun 20 2011, 10:51

Trevliga inköp Fredik, Lars och Tobbe!

Så Hasegawa har anpassat Mak till 1/35. De var väl 1/20 eller nåt sånt innan?

Trevligt med en Viggen! Satt nyligen och kollade på min. En sån målningsmask hade nog varit bra att ha.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Tobbe1983 mån jun 20 2011, 11:41

Tack! Ja var tvungen att köpa en sådan målningsmask eftersom jag har en grå viggen men vill gärna ha en skogsmulle viggen och tror inte jag skulle kunna måla en sådan för hand.

Nån som vet vilka färger det är i camot?
Tobbe1983
Tobbe1983

Inlägg av Matt_Public mån jun 20 2011, 12:33

Tobbe1983 skrev:Nån som vet vilka färger det är i camot?

Näh, men den här länken kanske hjälper: Color reference chart (Sweden).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån jun 20 2011, 18:44

En lövhögsviggen!
Den vill vi se byggtråd på, snarast!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis jun 21 2011, 08:51

Härtill förledd av Phantoms byggtråd och Warthogs profilbild har jag inhandlat den här gamla saken:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Warthog_01

Den här var så pass billig att jag snöt den med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Warthog_02

Den här fick jag på köpet. Den täcker upp vissa andra brister. Göttarns...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Warthog_03

Och jag som hade svurit på att aldrig mer rista panellinjer, håhåjaja... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis jun 21 2011, 10:18

Hejsan!

Jag tror du har fått full pott!

Monograms A-10:a lär vara bland de bästa (fortfarande!), och med uppdateringssetet/etset har du en kanonmodell, men kosta på dig ett nytt dekalark också (Two-Bobs mfl)!

Vem behöver rista panellinjer?

Titta på en riktig A-10a, på några meters håll syns de ändå inte, så slipa bara ner dom lite så blir det bra.

Ser fram emot att få se ditt bygge (kanske redan i gruppbygget?) snart.

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tis jun 21 2011, 10:27

Phantom2 skrev: [...] men kosta på dig ett nytt dekalark också (Two-Bobs mfl)!

Jo, det behovet blev smärtsamt uppenbart. Det får bli Barksdales Dogpatch-gäng istället. Very Happy

Phantom2 skrev: Ser fram emot att få se ditt bygge (kanske redan i gruppbygget?) snart.
Tja, varför inte. Det kan ju bli riktigt kul med fler glada grisar i gröten. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tis jun 21 2011, 11:38

Warthog bonanza! Trevlig liten affär du gjort Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff tis jun 21 2011, 11:49

Najjsers! Ännu en A-10:a! Då kan det bli så att vi blir 3st i gruppbygget Razz

Inlägg av Stefan E tis jun 21 2011, 14:15

Ju fler desto bättre! cheers

S
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron tis jun 21 2011, 15:06

Attans nice inköp Mattias! A-10an är en läckert grym kärra, och med lite extra pryttlar till modellen blir det kalas!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis jun 21 2011, 15:46

Azgaron skrev:Attans nice inköp Mattias! A-10:an är en läckert grym kärra, och med lite extra pryttlar till modellen blir det kalas!

För att inte tala om alla bomber jag kan dänga på den. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S tis jun 21 2011, 18:50

Tog en snabb rast från babygörat och gled ner till Alfahobby....

Där jag hittade en :

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_3098

Och en :

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_3099

Lättade lite på skatteåterbäringen och har nu dessa i tryggt förvar hemma Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas tis jun 21 2011, 19:05

Oj, det är mycket som kommer nu!
Själv trillade jag dit på Röda stjärnans utförsäljning och fick hem det här muntra paketet idag:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC00034_small
Och Zvezdas godbit:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC00035_small
Sen kunde jag inte motstå en jubilumsrubel:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSC00036_small

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Gäst tis jun 21 2011, 19:37

Tobbe1983 skrev:Tack! Ja var tvungen att köpa en sådan målningsmask eftersom jag har en grå viggen men vill gärna ha en skogsmulle viggen och tror inte jag skulle kunna måla en sådan för hand.

Nån som vet vilka färger det är i camot?

Dessa 4 färger körde jag med när jag gjorde sådan målning:

Humbrol 33 Svart
Humbrol 30 Mörkgrönt
Humbrol 80 Gräsgrönt
Humbrol 98 Choklad

De 3 första funkar mycket bra om man målar tex Svensk pansar Smile

Gäst
Gäst

Inlägg av Stefan E tis jun 21 2011, 20:15

Hejsan!

Fina inköp ni gjort!

Tamiyas Thunderbolt är kanonfin, men jag måste varna dig, Janne!

Den är STARKT beroendeframkallande, du kommer aldrig att vilja bygga något annat!

Jag har byggt 2st och har ett antal liggande (4+), totalt problemfri modell!

CAS, det där är Accurate Miniatures modell, men det kanske du redan visste?
I vilket fall som helst, en mycket fin modell!

Både Messerschmitten och Mig:en ser trevliga ut, men dem har jag aldrig sett dem "nakna"! Embarassed Very Happy

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av MiniStuff tis jun 21 2011, 20:18

Kul grejer ni har hittat! Har du blivit proppellerfrälst Janne???

Inlägg av Janne.S tis jun 21 2011, 20:20

MiniStuff skrev:Kul grejer ni har hittat! Har du blivit proppellerfrälst Janne???
Mjäea..tänkte bara att jag aldrig byggt en P-47 förr.... Och jag har alltid haft som mål att bygga alla MiGar i 1/48....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public tis jun 21 2011, 20:28

Phantom2 skrev:
Tamiyas Thunderbolt är kanonfin, men jag måste varna dig, Janne!
Den är STARKT beroendeframkallande, du kommer aldrig att vilja bygga något annat!
Jag har byggt 2st och har ett antal liggande (4+), totalt problemfri modell!
Då är det en ännu större bedrift än jag trodde att ha lyckats krångla till den. What a Face

Men fin är den...

Kanske ska göra byggtråd av det som är kvar? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis jun 21 2011, 20:42

Hejsan!

Idag damp det ner ett litet men välfyllt paket från Hannants i min brevlåda!

I paketet fanns lite ”nyttiga o nödiga” (en del skulle väl säga NÖRDIGA) prylar!

Vi börjar med en instegslucka till Tamiyas Spitfire (men den passar naturligtvis till alla Spittar i 1/32) från BarracudaCast.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2265

Jag kunde inte låta bli att plocka upp luckan o visa den för er, till och med de små clipsen som håller kofoten (som är separat!) är gjutna i luckan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2266

Det här är otroligt TUNT!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2267

Till min 1/32 Tamiya Spitfire Mk.VIII, som skall bli den australiska ”Grey Nurse” köpte jag de här grovmönstrade hjulen, även de från BarracudaCast.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2285

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 ?action=view&current=IMG_2286

Föjande känner säkert både Janne och Marlin igen, Ryggås och diverse bulor till Kinetics Israeliska F-16I ”Sufa”.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2279

Dekaler fick hänga med, vilket jag är glad för, de här är till o med snäppet bättre än de medföljande Cartograf-dekalerna!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2284

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2288

Skarpt tryck!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2289

En cockpit från Aires, till samma modell.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2283

Det här arket snöt jag snabbt som attan, jubileumsmålningar från 100årsjublierande Amerikanska flottflyget.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2287

Ännu ett ark till min Mitsubishi F-2a, man får bara med en omgång stenciler och jag har två modeller, så jag ser det som en komplettering.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2290

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 ?action=view&current=IMG_2293

Ett par nya kannor till min F-15I Ra´am, från Aires.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2280

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 ?action=view&current=IMG_2282

Till slut lite läsning om ett pågående bygge!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 IMG_2294

Som sagt en innehållsrik lådda med godsaker!

Limma Lugnt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet