IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+27
Galdrin
merlin1953packard
Obed
Tobbe1983
Kent
Patrik K
MagnusE
fowi
JOooCKE
Jörgen.E
denstore
SkelettetS
Hayabusa
Caverö
Fisken35
Stefan E
Warlord
Brage
Warsawpact
Joppo
Janne.S
MiniStuff
Marlin
Matt_Public
cas
Jokkocze
Azgaron
31 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor apr 28 2011, 22:26

Läckert Mange, du har slagit till på världens vackraste jetflygplan! Härligt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 28 2011, 23:51

Trevliga inköp Magnus!

Huntern såg inte fel ut! Blir nästan lite sugen! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Stefan E fre apr 29 2011, 09:03

MagnusE skrev:En käck liten lastbil har hittat hem.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 V3000s

Köpte ett stort flygetyg på Tradera för en tid sedan. Tror knappast att jag kommer bygga det. Någon som är intresserad, Stefan kanske? Smile
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Hunter

Kolla in nedstående plastnasare. Dyrt som stryk men lyssna på den goa ljudfilen som går i bakgrunden. Mysigt värre att ha på när man sitter och bygger sitt pansar. Very Happy
http://www.exter-company.com/en/index.html

Hejsan!

Lastbilen var mysig värre, den vill jag se en byggtråd på!

Huntern är ett av mina absoluta favoritplan, och Revells Byggsats, som ju är i "rätt" skala (för mig, alltså) är helt underbar!
Men jag har redan två stycken, och den blir ganska stor i 1/32, så tack för erbjudandet, men jag tror jag ger någon annan chansen!
Just den här versionen är en bra grund för en Svensk Hunter, då den har rätt bakkropp/utblås (J34 är en Mk. F4 eller F5 har jag för mig, måste kolla i "Hunterboken" av M. Forslund).
Sågtanden på vingen är lätt att fixa med såg, fil sandpapper och lite jobb.

Det är en kanonfin modell som sagt, och det finns massor av eftermarknadspryttlar och dekaler att köpa!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S fre apr 29 2011, 09:34

Så har kameran ramlat in Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_2883
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas fre apr 29 2011, 17:53

Cheesuz, det var ingen liten kamera det!
Nu blir man ju tvungen att kamma ögonbrynen innan forumträffen!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Patrik K fre apr 29 2011, 21:51

Jokkocze skrev:
CAS skrev:Det hemska är väl inte bara det att det är Boeing som äger nästan hela USA:s flygindustri, utan det lilla faktumet att modellmakare har börjat bli tvungnga att be tillverkaren om lov att göra modeller! Och detta på militära projekt som är beställda och finansierade av statliga verksamheter.
Det var ett hiskeligt hallå om detta för något år sen på Hyperscale.
Aha, du tänker så. Jag tänkte mer att det var så att de kanske hade fått låna ritningar att använda, så länge de satt loggan på förpackningen. Men är inte det fallet så är det lite småläskigt :/

Det kan inte vara en restorder du har fått Jocke??

Vad det gäller företagslogon på plastmodeller idag så började väl det hela med modelljärnvägshobbyn tror jag (Stefan vet nog mera exakt) där man började kräva pengar för att t.ex UNION PACIFIC och AmTrak stod skrivet på lok och vagnar, den enda anledningen var väl den att man insåg vilken kassako det var som stått omjölkad i ett hörn på tok för länge.
Tror det var Trumpeter som försökte komma förbi det där genom att skriva t.ex "British Wyvern" istället för "Westland Wyvern" osv. osv. (rätta mig om jag har fel).
Hur som helst är det ett lumpet trick enbart ämnat för att tjäna pengar, drar mig till minnes en kille som i början av 2000-talet copyrightade ordet Gymnasiefest bara för att han hade insett hur många gånger det ordet användes.

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Stefan E fre apr 29 2011, 22:37

[quote="Veritech79]
Vad det gäller företagslogon på plastmodeller idag så började väl det hela med modelljärnvägshobbyn tror jag (Stefan vet nog mera exakt) där man började kräva pengar för att t.ex UNION PACIFIC och AmTrak stod skrivet på lok och vagnar, den enda anledningen var väl den att man insåg vilken kassako det var som stått omjölkad i ett hörn på tok för länge.
Tror det var Trumpeter som försökte komma förbi det där genom att skriva t.ex "British Wyvern" istället för "Westland Wyvern" osv. osv. (rätta mig om jag har fel).
Hur som helst är det ett lumpet trick enbart ämnat för att tjäna pengar, drar mig till minnes en kille som i början av 2000-talet copyrightade ordet Gymnasiefest bara för att han hade insett hur många gånger det ordet användes.

/Patrik[/quote]

Jodå Patrik, det var UP som började och det var dom som envisades mest.

Tidigare har järnvägsbolagen sett modellerna som Gratis reklam, men nu vädrade man PENGAR!

Eftersom Union Pacific idag är det ENDA bolaget i USA som aldrig blivit uppköpt av något annat, så äger de också namnen på alla bolag som numera "gått upp" i UP.
Det kan röra sig om ett 20tal populära bolag, några exempel; Western Pacific, Southern Pacific, Denver, Rio Grande & Western, Missouri Pacific, Rock Island, Cotton Belt, Frisco, KATY, Texas Pacific, listan kan bli mycket längre, men ni förstår att det rör hela MJ-världen (i USA).
Det rör sig om nästan alla bolag väster om Chicago, ända till stilla havet!

Alla lok brukar kosta lika mycket, oavsett målning, utom Union Pacifics lok, som fick ett påslag på ett 10-dollar per modell.

Modell rallarna röstade med plånboken, slutade köpa modeller det stod UP på, och bolaget fick utstå hård kritik och förlöjligande från många håll.

Till slut gav UP med sig, och nu får modelltillverkarna använda namnen igen, MEN alla modeller skall godkännas (få en licens) av UP först!

Äntligen får sunt förnuft råda, men nu har iden (eller vad man nu skall kalla det) spritt sig till modellhobbyn!

Visst låter det FEL att kalla en P-51 Mustang för Boeing!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Jokkocze lör apr 30 2011, 10:06

Veritech79 skrev:Det kan inte vara en restorder du har fått Jocke??

Var det en restorder lagt av mig hade den fortfarande funnits någonstans i antingen hlj's system eller bland mina eposter, vilket den inte finns Wink
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Patrik K lör apr 30 2011, 11:22

Jokkocze skrev:
Veritech79 skrev:Det kan inte vara en restorder du har fått Jocke??

Var det en restorder lagt av mig hade den fortfarande funnits någonstans i antingen hlj's system eller bland mina eposter, vilket den inte finns Wink

Det har du ju alldeles rätt i min kloke vän! Very Happy

Men det är ju alltid kul att få mystiska paket, jag vill också ha mystiska paket, jag får aldrig mystiska paket... Sad Crying or Very sad
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Stefan E lör apr 30 2011, 12:36

Hejsan!

Lite nytt har trillat in under veckan!

Först en för mig, mycket udda modell, lägg märke till "licens-loggan" från Daimler (med anledning av tidigare diskussion);

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_2106

Jag kan inte bygga bilar (ännu, men jag lär mig...) men jag kan inte låta bli att köpa när jag ser en snygg kärra!
En av de vackraste sportbilarna är Mecedes 300SL, och denna "Retro-Merca" kändes bara så klockren!
Så vacker.... så oåtkomlig.....

Drömma kan man ju göra, och bygga en modell är väl så nära jag kan komma att äga en 300SLS AMG!

Även dom här modellerna är lite udda för mig, men jag "samlar" (tydligen) på dem, och den här "fattades"!

Ja, modellerna behöver väl ingen presentation längre, de följer det tidigare mönstret, hög kvalitet rätt igenom!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_2104

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_2103

Man kan ju köpa dem bara för boxarten, sanslöst snyggt!

Kommer nog att bygga Pfalzen, när min Pup är klar!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S lör apr 30 2011, 15:00

MYcket läckra inköp å boxarten går inte av för hackor....

När jag var liten så inredde jag med boxart på väggarna, blev nästan som troféer där jag satte upp framsidan av lådan på väggen av den modell jag byggt färdigt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör apr 30 2011, 18:55

Mera Wingnut-modeller!?
Dom kommer nog att bli läckra dom med!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron lör apr 30 2011, 19:21

Trevliga inköp Stefan! Snygg Merca och planen ser ju inte fel ut heller!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public mån maj 02 2011, 10:39

CAS skrev:Mera Wingnut-modeller!?

Hurdana är de?

Visst fanns det en sådan byggtråd någonstans här i krokarna?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff mån maj 02 2011, 13:33

Matt_Public skrev:
CAS skrev:Mera Wingnut-modeller!?

Hurdana är de?

Visst fanns det en sådan byggtråd någonstans här i krokarna?

de är underbara att bygga! Har startat på en av mina för ett tag sedan, det gick så bra ihop att jag glömde att jag borde ha målat en del delar separat innan jag satte ihop det. men det reder sig Razz

Jag har ingen tråd på mitt bygge men Stefan har, kolla bland flygtygen

Inlägg av MagnusE tis maj 03 2011, 22:17

Litet kul combo som jag hittade hos de annars så dyra Hobbycenter. Det här kitet var dock nedsatt med över 200 spänn. Kanonen har lite halvsunkig gjutning men Steyern är klockren.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Steyer
MagnusE
MagnusE

Inlägg av denstore tis maj 03 2011, 22:55

Kanonen är väl en rätt gammal modell? Typ mitten av 70-talet eller så? Ursprungligen Esci, misstänker jag. Steyern däremot är väl pure Tamiya från sen 90 eller tidigt 00.
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron tis maj 03 2011, 23:10

Ser ut som en trevlig modell!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S ons maj 04 2011, 00:04

Najs inköp! Infanterikanonen tycker jag är för söt Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public ons maj 04 2011, 08:51

Cabbade de ner pipan till roten på den där brakaren, eller vadå? Shocked

Bilen var ju fräckelin deluxe & co. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Hayabusa ons maj 11 2011, 19:09

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 TascaM4A3E8
En trevlig byggsats från MiniStuff Wink
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 TigerModelsStampedRoadWheels
Resinhjul från Tigermodels. Så kallade "Stamped Road Wheels" avsedda för Shermans (och t ex M10 osv). Mycket fina hjul.
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av Azgaron ons maj 11 2011, 21:35

Ser trevligt ut Stefan! Sherman är ju aldrig fel!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Joppo tor maj 12 2011, 00:19

Hur många Shermans ligger och lurar i din stash nu Stefan? 10 stycken? Very Happy
Joppo
Joppo

Inlägg av Hayabusa tor maj 12 2011, 06:19

Hehe...nja, 10 st är det inte. 5 st Tasca och 1 st Dragon. Snart dags att börja på någon av dem Wink Shermans är rätt roliga, tycker jag, Tasca gör ju dessutom fantastiskt fina byggsatser.
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av MiniStuff tor maj 12 2011, 08:49

Hayabusa skrev:Hehe...nja, 10 st är det inte. 5 st Tasca och 1 st Dragon. Snart dags att börja på någon av dem Wink Shermans är rätt roliga, tycker jag, Tasca gör ju dessutom fantastiskt fina byggsatser.

Visst gör de! Du din dummer fick mig att skaffa en själv nu när jag tog hem ett par stycken... Razz

de släpper ytterligare en "easy eight" som jag lagt upp på order, den från Koreakriget med tänder i fram. vet inte exakt när det blir.

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet